Plaats reactie
1
Cybercriminelen hebben het momenteel gemunt op klanten van de ING en zoals Tweakers.net schrijft zijn al een onbekend aantal mensen slachtoffer geworden van een geplunderde bankrekening.
Ook hier op het forum dook gisteren het eerste probleem op waarbij er transacties zijn waargenomen die klant zelf niet heeft uitgevoerd, naar aanleiding van deze transactie waren er ook een TAN-codes via SMS verstuurd.

Tweakers schrijft ook dat de 'malware' werkt met een popup die de gebruiker vraagt om de transactie te plegen met de toegezonden TAN-code via SMS.
Deze overschrijving zou ook ongeveer 90% van het hele saldo bedragen.

Indien u slachtoffer bent geworden en uw computer daadwerkelijk is geïnfecteerd is het raadzaam om direct om een 'malware' vrije computer uw wachtwoord voor het inloggen bij de ING te wijzigen.
  • Ga naar Mijn ING
  • Ga naar ‘Service en Instellingen’ en vervolgens naar ‘Mijn instellingen wijzigen
  • Kies hier voor ‘Wachtwoord’ en wijzig deze.
  • Zie ook deze link met uitleg van de ING
Om uw computer malware vrij te maken of te laten controleren kunt u het onderstaande stappenplan uitvoeren.

ING Malware / Fake SMS TAN-code verwijderen (stappenplan)

Bron: Tweakers.NET
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Ik vraag me nog steeds af waarom de ING hun telebankieren niet gaat aanpassen net zoals de Rabobank het doet met een random reader dat is toch veel veiliger. :-\
4
Dit is dus ook de reden waarom ik opgestapt ben bij de ING bank en naar de Rabobank met een Triple A status en deels ook de ABN Amro ben verhuist.
Alle problemen en de krediet crisis hebben mij dit doen besluiten en ben blij dat ik dit heb gedaan alle sores en problemen van de ING was ik beu.
5
Wessel schreef:Ik vraag me nog steeds af waarom de ING hun telebankieren niet gaat aanpassen net zoals de Rabobank het doet met een random reader dat is toch veel veiliger.
Ik heb al eerder geschreven dat de ING als enige nog maar gebruik maakt van een (gebruikersnaam) en (wachtwoord) om in te loggen om privacy gevoelige gegevens te kunnen zien. = EPIC FAIL :P
TAN codes zijn gewoon een aanvulling op het systeem wat is ontworpen en kunnen nooit tippen aan het RL 2-factor systeem van Rabo (random-reader) en ABN (edentifier) die ook het inloggen hebben aangepakt.
En dan is er ook nog zoiets als overboekingen naar paypal waar je geen verificaties als TAN codes nodig hebt. EPIC FAIL 2 :P
If it ain't broken, don't fix it
6
Ik las dus ook dit bericht weer op nujij en als digibeet zijnde wordt ik steeds onzekerder en argwanender en voor grote bedragen ga ik nu al naar de bank zelf om het over te maken omdat ik gewoon niet goed op de hoogte ben van alles.
En als ik dit soort berichten lees krijg ik alleen maar meer wantrouwen of het wel zo veilig is allemaal.

Gegroet Martien,
7
Martien ik denk dat steeds meer mensen het vertrouwen in de veiligheid van online bankieren kwijtraken ook al bevestigen de banken en experts een ander mening hierin.
8
Maar is de ING dan zoveel onveiliger dan de rabobank of abn-amro en dat vraag ik expliciet omdat Harry is opgestapt bij de ING.
9
Kort antwoord: Ja.

De beveiliging van de ING is op aanzienlijk lager niveau, dan een ABN of Rabo.

Reden om meteen naar een andere bank te rennen?

Nee, in geval van fraude zal de bank je geld zo snel mogenlijk terug geven.

Mijn bank heeft een nog ergere beveiliging dan de ING en is opvallend stil over aantal gevallen fraude. Kennelijk is het goedkoper om iedereen te vergoeden, dan de beveiliging op de schop te gooien....
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
11
Martien, de manier van het internetbankieren bij de ING heeft mij inderdaad doen besluiten om toch over te stappen naar de Rabobank en de ABN-Amro.
Voorheen was ik ook klant van de Rabobank maar jaren geleden ben ik toch naar de ING overgestapt maar dit had vooral te maken met hypotheek en andere zaken die financieel aantrekkelijker waren.
De overstap die ik nu heb gemaakt om terug te gaan naar de Rabobank en de ABN-Amro heeft zekers te maken met de kennis die ik nu heb en de vermaarde zaken bij de ING.

De overstap die ik jaren terug heb gemaakt naar de ING is eigenlijk een hele grote misstap geweest en dit kan ik niet anders formuleren dan dat de ING altijd een middenstandsbank is geweest en het zal blijven en dan heb ik het nog niet eens over de fusie met de Postbank.

De Rabobank is vanaf de jaren 80` mijn enige bank geweest en tot volle tevredenheid en van het overstappen naar de ING heb ik nog steeds weemoed.

Maar dat de ING een aanzienlijk lager niveau heeft dan de Rabobank of de ABN-Amro ben ik het stellig eens met Vladimir en dit is niet alleen bij de veiligheid maar ook bij de gegeven service van de bank in kwestie.
12
@Harry

Sorry, ik zie dat je net lid bent en mijn achtergrond verder niet kent.

Ik woon en werk in Ierland en heb dus ook een Ierse bank.

Laten we het er op houden, dat je in Ierland voor ieder wissewasje naar de bank zelf moet. Het systeem zelf 20 jaar achterloopt op NL en de beveiliging van het internetbankieren bedroevend is.

Plus wat gekke dingen.
Ik maak een overboeking via internet. Om de opdracht te bevestigen moet ik een code invoeren. Deze wordt per post naar me toe gestuurd. :conf:

Dat is echter niet nodig bij iedere transactie, ik kan namelijk ook mijn geboorte datum invoeren :smiley_notnormal:

Ontopic.
Ik heb iig geen last ervan dat de ING 'mallware' mijn bankrekening probeerd te plunderen :w00t:
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
13
Dat van die geboorte datum is wel erg opmerkelijk omdat dat juist iets is wat heel veel mensen kunnen weten.
Maar dan was zelfs het oude systeem met seriele en usb paslezers nog veiliger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”