Plaats reactie
1
Op de website van Marktplaats is er momenteel een stormvloed aan dubieuze advertenties die zogenaamd USB-sticks met een opslag capaciteit groter dan 128GB aanbieden tegen absurde prijzen die rond de €30 / €40 euro liggen voor één USB-stick, normaal gesproken kosten dit soort USB-sticks momenteel zo'n €600 euro als we gelijkwaardige USB-sticks van Marktplaats vergelijken met een bekende webshop.

Eén van de beheerders van HijackThis plaatste eerder vandaag dit bericht met kennisgeving dat er al iemand de dupe is geworden van één van de vele oplichters die actief zijn om op Marktplaats mensen op te lichten op deze manier.

Diverse berichten van één van deze dubieuze adverteerders en andere zijn reeds gemeld bij Marktplaats maar het overgrote deel staat nog steeds online zoals u kunt zien en dat zijn tevens berichten van 30/31 Juli en begin Augustus die momenteel al bijna twee weken online staan.
Het is natuurlijk bekend dat u erg moet uitkijken bij het doen van online aankopen maar dat neemt niet weg dat er adequaat naar dit soort berichten moet worden gekeken of deze wel of niet legitiem zijn en met als doel zijn geplaatst om mensen op te lichten.
Afbeelding Afbeelding
Reactie Marktplaats
Aangezien er iedere dag ongeveer 225.000 nieuwe advertenties op Marktplaats worden geplaatst, is het ondoenlijk om iedere advertentie te controleren. Daarom werken wij met een 'tipsysteem'. Met behulp van de links bij 'Tip Marktplaats over deze advertentie' kunt u Marktplaats op de hoogte brengen van een advertentie. U vindt deze link rechts naast iedere advertentie.

U kunt dan de reden aangeven waarom de advertentie volgens u verwijderd zou moeten worden. Wij zullen de betreffende advertentie dan bekijken en waar mogelijk gepaste actie ondernemen en daardoor deze adverteerders weren van Marktplaats.
Natuurlijk is het ondoenlijk om iedere advertentie te controleren, maar als er van één advertentie melding is gemaakt dat deze "In strijd met de regels" dan zou je toch verwachten dat overige berichten van één en dezelfde adverteerder ook worden nagezien? En bij diverse adverteerders is dit niet het geval en staan de overige advertenties nog gewoon online zoals u op de volgende screenshot van Marktplaats kunt zien.
(Klik op de volgende afbeelding voor een vergroting)

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Onbegrijpelijk dat mensen hier nog steeds mee weg kunnen komen en de benadeelde personen kunnen fluiten naar hun geld omdat deze te goed van vertrouwen zijn geweest.
Dit is een mooi verhaal voor Tros Radar.
3
Hoi Maxstar,


Jij vindt dat er sprake is van oplichting omdat een usbstick van 256 gb voor 30 c.q. 40 euro aangeboden word op Marktplaats, terwijl jij geconstateerd had, dat die dingen al 627 euro kosten; het laatste dat is pas oplichting; hoewel iedereen zijn eigen prijs mag bepalen en het is de Gek die het ervoor betaald.
Uiteraard moet je op dergelijke sites oppassen met wat je koopt, maar om nu te gaan zeggen dat er sprake is van oplichting alleen omdat een usbstick van 256 gb voor 30 dan wel 40 euro verkocht word, gaat mij te ver.
Als ik jouw gedachte zou volgen en ik zou een zaak beginnen waar ik o.a. een usbstick zou verkopen van bijvoorbeeld 556 gb voor laten we zeggen 25 euro en een andere zaak zou er 800 euro voor vragen, dan zou ik dus voor jou en andere een Oplichter zijn. Juist ja?
Heb je weleens van markt productie gehoord? Als je groot inkoopt dan kun je het ook goedkoop verkopen.
Weet je Maxstar, ik word pas achterdochtig als er geen bedrijf achterzit maar een particulier.
Alvorens ik zo iets zou kopen bij een particulier zou ik eerst informatie inwinnen over die particulier of hij soms een winkel thuis heeft; dat kan namelijk ook nog en als dit niet het geval is, dan zou ik dat niet kopen.
Kortom ik ben het niet helemaal met je eens, wel dat je op moet passen met wat je koopt.
4
Natuurlijk is hier sprake van oplichting kijk maar eens naar de hoeveelheid geplaatste advertenties en wie verkoopt er nu iets wat c.a. 20 keer goedkoper is dan de marktprijs dat geen oplichting is maar gewoon de prijs waarvoor het nu te koop is en of dat te duur is en wat de gek ervoor geeft doe niet ter zake.
Dit is gewoon pure oplichting en niks anders, ten eerste moet je maar hopen of je iets krijgt en ten tweede moet je afwachten wat je krijgt.

Dit is namelijk niet de eerste keer dat er USB-sticks en USB-harde schijven met hoge capaciteit voor nop worden verkocht en mensen mee worden opgelicht.
En dan heb je nog de tweakers die met wat software een USB-stick aanpassen zodat het lijkt op deze een hele grote capaciteit heeft maar in werkelijkheid niet. :-\
Nou hoe werkt dat geintje?
Je neemt een willekeurige USB-stick met b.v. 4GB geheugen je download ergens wat software die de USB-stick kan flashen en je kan heel makkelijk de controllerchip die het geheugen aanstuurt manipuleren zodat deze stick b.v. 128GB aan geheugen aangeeft of meer bepaal het helemaal zelf. :smiley_notnormal:
Maar nu ga je data wegschrijven en de echt aanwezige ruimte zal in een loop gebruikt gaan worden, dus als je de limiet van 4GB hebt overschreven zal het gewoon de aanwezige data overschrijven zodat deze niet meer toegankelijk is, nou je zal die stick maar gebruiken voor je waardevolle foto's nou dan ben je mooi in de aap gelogeerd.

En voor het zelfde geld krijg je een USB stick toegestuurd die er b.v. zo uitziet waarmee je in het slechtste geval toch echt je USB poorten kan opblazen op je mobo. Afbeelding Maar Maxstar heeft terecht een waarschuwing geplaatst want dit is de zuiverste oplichterij die er bestaat.
----- Certa stant omnia lege ----
--------I'm not a Geek------
6
Hoi Maaike,


Ik ben met een bericht bezig waarin ik probeer te verduidelijken waarom ik val over het woord oplichting.
Ik kan je verzekeren dat ik jullie woorden niet in twijfel trek, doch het gaat mij om bepaalde dingen.
Dingen waarbij ik denk als ik een zaak begin en verkoop een product beneden de prijzen van mijn concurrenten dat ik dan ook mogelijkewijze voor Oplichter aangezien word. Brrrr ik moet er niet aandenken.

ik denk dus dat jullie mij niet helemaal goed begrijpen.
Dat is het nadeel dat ik het in schrift uit moet leggen, zouden we een persoonlijke conversatie hebben, dan begrijpen we elkaar beter.
In het bericht dat ik maak stel ik voorbeelden als dat wij bedrijven hebben waarbij wij verkopen en assembleren.
Ik probeer mijn bericht welke ik als concept opgeslagen heb, vandaag nog te posten.
Geef mij alsjeblieft de tijd om het uit te leggen.
Tot later :Typer:
7
Maar verkoop en eerlijke handel is iets anders dan oplichting waarvan in dit geval sprake is.
Maar ga zeker verder met het concept omtrent dit onderwerp en zie het dan ook graag online.
M.v.g,
~*~Maaike~*~
8
Wat jij zei Forza daar zit wel een kern van waarheid in, maar het gaat om hoe je het brengt en om de prijs.
Opzicht is die waarschuwing van Maxstar helemaal niet zo verkeerd, het is beter mensen te waarschuwen dan dat je de gedachte hebt van wat kunnen mij die mensen schelen en je ziet dat mensen door dergelijke figuren in de rottigheid komen, maar het is zoals ik reeds zei, hoe je het brengt.
Max is iemand die hele goede dingen doet op zijn forum, ik zal hem dus absoluut niet afkraken, maar om nou te gaan zeggen hier is sprake van oplichting gaat mij zoals ik al eerder zei, te ver, Max had beter kunnen zeggen, hier zit een verdacht luchtje aan, kijk dus goed uit met wat je doet, kijk dit klinkt heel anders.
Weet je trouwens dat eral eens een dergelijke situatie geweest is dat iemand die een waarschuwingsbericht plaatste, aangeklaagd werd door een Honden handelaar die op Tros Radar voor oplichter uitgemaakt werd en wat ik vernomen had, werd die persoon die dat bericht plaatste mooi berispt door de Rechter en hij kon die Honden handelaar mooi een schadevergoeding betalen omdat tijdens die Rechtszaak bleek dat het helemaal geen oplichter was en doordat bericht zijn goede naam geschaad was.

Dus Maxstar, ik bedoel het allemaal goed, je doet er goed aan dat waarschuwingsbericht van jou even te veranderen.
Als jij dus de regel, hier is sprake van oplichting, veranderd in, dit ruikt naar oplichting, wees op jullie hoede, of voor mijn part, dit zou weleens oplichterij kunnen zijn, wees voorzichtig hiermee, dan is er niets aan de hand.

Betreft de prijzen, ik vind het een grote onzin om te gaan zeggen dat iemand die Usb sticks met een opslagcap. van 256 gb. wat in de winkel verkrijgbaar is voor 623 euro en op marktplaats voor 30 euro te koop aanbied, de boel oplicht.
Op een andere site zag ik zelf een usb stick met een opslagcap. van 256 gb voor 6 euro 77 .
Goed ik wil proberen in een voorbeeld uit te leggen waarom ik val over het woordje oplichting terwijl er misschien helemaal geen sprake is van oplichting.

In mijn voorbeeld gebruik ik nu eens niet de Usb sticks waarover het gaat, ik gebruik nu een Computer en ik hoop dat ik dan beter begrepen word.

Voorbeeld:


Ik ben bedrijf Hoera weer iets verkocht, Maxstar heeft een bedrijf die, dat zal dan wel, heet, jij Forza hebt een bedrijf die heet, ik geloof er geen bal van, Luitje heeft een bedrijf met de naam zo hee die gast is pas fout en Maaike heeft een bedrijf met de naam, het is echt zo hoor, onze bedrijven zijn Computerbedrijven, we verkopen en assembleren.
Max met zijn bedrijf verkoopt een Gladiator600 Computer voor 1800 euro
Ik met mijn bedrijf verkoop een Gladiator600 Computer voor 500 euro
Forza met zijn bedrijf verkoopt een Gladiator600 Computer voor 1775 euro
Luitje verkoopt de Gladiator600 Computer voor 1700
Maaike doet dit voor 1795
Ik plaats meerdere advertenties omdat ik geld teveel heb ;D
Ben ik nu de boel aan het belazeren?
Ik vind van niet, want ik heb ongelooflijk veel klanten en omdat ik genoeg geld binnen haal en toch nog meer klantjes wil hebben en zeker wil weten dat mijn advertentie gezien word bij marktplaats of voor mijn part koopplein.nl zet ik meerdere advertenties voor hetzelfde product, immers heb ik teveel geassembleerd en\of kant en klaar van fabriek aangeleverd gekregen, waardoor ik er vanaf wil.

Beste Maaike en Max en alle anderen, natuurlijk hebben jullie gelijk dat je ermee op moet passen, natuurlijk doet geen een bedrijf meerdere advertenties plaatsen voor hetzelfde artikel op een en dezelfde site, maar zoals ik in mijn voorbeeld stelde gaat het mij dus om de prijs, maar ook om de gedachtegoed er achter.
Die usb stick met een opslagcap. van 256 gb kost misschien in de fabriek 30 euro en die gast die dit op marktplaats aanbied voordat bedrag, heeft misschien een goed lopend bedrijf en verkoopt dit tegen de inkoop prijs. Zover ik weet en ik zeg dit heel voorzichtig, mag je als winkelier zijnde zelf je verkoop prijzen bepalen.

Daarom ben ik dus er niet mee eens dat er sprake is van oplichting, maar ik geef toe, dat wanneer ik die prijzen zie en dat op marktplaats, ik mij wel aantal dingen afvraag.
Ik zou ook bedrijven aanschrijven met de vraag, waar ze die gore moed vandaan halen om 623 euro of meer te vragen voor zo'n usb stick terwijl ik op marktplaats dat zelfde ding al gezien heb voor 30 euro( nieuw).

Maaike natuurlijk zijn er verschillen tussen eerlijk zaken doen en de boel oplichten, maar desondanks kan het bericht waar Maxstar voor waarschuwde toch een eerlijk bericht zijn, als je mijn bericht zo leest kunnen jullie mij dan begrijpen.?

Ik wil nogeven op die ene foto van Forza reageren waarop je een usb stick ziet afgebeeld waarbij er een grote blauwe streep over dat etiket staat, als ik op een of andere site zo'n foto zou zien, dan zou ik zeker mijn twijfels hebben, maar dit nu even terzijde, mij gaat het dus omdat andere zoals ik uitlegde in mijn voorbeeld.
Op het moment dat ik dit bericht zat te typen zat ik dus aan het andere te denken en de foto nam ik niet mee, pas als laatste.
Oke ik hoop dat ik met mijn uitleg nu duidelijk over gekomen ben.
Dank u mensen dat u even tijd voor mijn uitleg wou nemen.
9
Als je dergelijke lange verhalen nodig hebt om iets duidelijk te maken dan wordt het alleen maar onduidelijker. Wat iemand voor een USB-stick vraagt moet iedereen zelf weten. Zijn ze gestolen dan is het heling? Zijn ze gemanipuleerd of defect of voldoen niet aan de eisen dan is het bedrog en oplichting. Worden ze niet geleverd? Bedenk het dan zelf maar.

Overigens we weten allemaal, als iets te mooi is om waar te zijn, niet aan beginnen.

Overigens vind ik die HDD's en USB-sticks allemaal rommel. De prijzen van die laatste kelderen als een baksteen en ook de HDD's USB 2.0 worden binnenkort allemaal gedumpt.

Ik overdrijf en heb altijd gelijk.
10
De Hulk schreef: Overigens vind ik die HDD's en USB-sticks allemaal rommel. De prijzen van die laatste kelderen als een baksteen en ook de HDD's USB 2.0 worden binnenkort allemaal gedumpt.
Wat gebruik jij dan in je computer als opslagmedium??

@robo.

Weet jij de inkoopprijzen van dergelijke grote usb sticks?
Ik vermoed van niet, want je zou dan weten dat deze ver onder de inkoopprijs worden aangeboden....
Daar niemand geld weggeeft en het te mooi is om waar te zijn..... (daar heeft het groene ventje zeker gelijk in)

Ik herinner me nog een leuke website, waarop Ipads te koop werden aangeboden. Iets van 1500 mensen opgelicht......
Kortom, maak vooral gebruik van dit soort aanbiedingen, maar kom dan niet klagen als het verkeerd is gegaan.
Honorary member of the Totally Ridiculously Outstanding League

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
11
Waar staat dat je rommel niet gebruiken kunt? Je koopt HDD's en dan zijn ze alweer te klein. Mijn eerste pc (WOII) DOS 5.0 had een HDD van 105MB, destijds zeer geavanceerd en een onvoorstelbare capaciteit. Toen een pc met 120 GB. Extern HDD's 320, 750. Daarna 1 TB-2TB wat nu normaal is en spotgoedkoop. Nu gekocht is een maand later weer 20-30 euro goedkoper. Dat bedoel ik met rommel.

We rommelen dus maar wat aan. Vandaag gekocht is morgen alweer achterhaald.
Ik herinner me nog een leuke website, waarop Ipads te koop werden aangeboden. Iets van 1500 mensen opgelicht......
Kortom, maak vooral gebruik van dit soort aanbiedingen, maar kom dan niet klagen als het verkeerd is gegaan.
Natuurlijk klagen dat soort mensen. Ze kunnen moeilijk zeggen dat hun eigen hebzucht hun de das heeft omgedaan.
12
Robot_Pedro schreef:maar om nou te gaan zeggen hier is sprake van oplichting gaat mij zoals ik al eerder zei, te ver, Max had beter kunnen zeggen, hier zit een verdacht luchtje aan, kijk dus goed uit met wat je doet, kijk dit klinkt heel anders.
Robot_Pedro schreef:Dus Maxstar, ik bedoel het allemaal goed, je doet er goed aan dat waarschuwingsbericht van jou even te veranderen.
Als jij dus de regel, hier is sprake van oplichting, veranderd in, dit ruikt naar oplichting, wees op jullie hoede, of voor mijn part, dit zou weleens oplichterij kunnen zijn, wees voorzichtig hiermee, dan is er niets aan de hand.
Het bericht hoeft niet aangepast te worden want hier zit namelijk één luchtje aan en dat is pure oplichterij niets meer en niets minder, zoals je kunt zien zijn deze berichten inmiddels ook verwijderd van Marktplaats, waarom! gewoon omdat het oplichting is.
Robot_Pedro schreef:Betreft de prijzen, ik vind het een grote onzin om te gaan zeggen dat iemand die Usb sticks met een opslagcap. van 256 gb. wat in de winkel verkrijgbaar is voor 623 euro en op marktplaats voor 30 euro te koop aanbied, de boel oplicht.
Op een andere site zag ik zelf een usb stick met een opslagcap. van 256 gb voor 6 euro 77 .
Als je dergelijk goederen verkoopt voor zulke absurd lage prijzen is dit gewoon niet in de haak, en zoals De Hulk al terecht aangeeft gaat het bij gestolen goederen om heling en zijn ze gemanipuleerd of defect of niet voldoen aan de eisen dan is het bedrog en oplichting.
Die USB-stick van 256GB voor €6,77 zal hoogstwaarschijnlijk ook fake zijn, maar ik zou haast zeggen neem de proef op de som en bestel eens zo'n stick? ::)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
13
Die USB-stick van 256GB voor €6,77 zal hoogstwaarschijnlijk ook fake zijn, maar ik zou haast zeggen neem de proef op de som en bestel eens zo'n stick?
Ik bestel feitelijk nooit iets van Internet, want inprincipe vertrouw ik geen een bedrijf, zo ben ik ook achterdochtig met bepaalde forums, laat ik het zo zeggen, ik kijk de Kat uit de Boom.
Betreft jouw uitleg, ik kan dat wel begrijpen, maar ik ben niet met jouw visie en dat van anderen eens.
Lees mijn bericht nog maar eens na.
Jullie praten over absurde lage prijzen terwijl jullie gezien hebben dat die dingen elders voor 623 euro verkocht worden, terwijl die dingen bij massa productie hoogst waarschinlijk 10 of 20 euro kosten.
Jullie hebben groot gelijk dat jullie het absurde prijzen vinden, inderdaad mogen we over bedragen van paar honderd euro over oplichterij praten.
Een bedrag van 623 euro voor zo'n lullig Usb stickie van 256 gb. opslag cap. dat noem ik oplichterij.
Het is jouw en anderen jullie goed recht om een andere visie erop na te houden, maar dat betekend nog niet dat jij en alle anderen die er zo overdenken, ook per defenitie gelijk hebben.
Jij past het bericht niet aan, dit is iets wat jij moet weten, ik vind dat ik mijn goodwill getoond heb, indien blijkt dat die persoon ten onrechte voor Oplichter uitgemaakt geworden is door jou en die vogel op Hijackthis.nl, jullie worden gedagvaard waarbij jullie het gelag betalen, dan is het tenminste niet mijn probleem.
Kortom: Ik vind het ronduit belachelijk en vraag mij ook af waar jullie die gore moed vandaan halen om iemand zo neer te zetten omdat een product veels te goedkoop aangeboden word naar jullie mening.
Betreft het bedrag van 6 euro 77 voor die Usb stick waar over dit onderwerp gaat, inderdaad mogen we hierbij zeggen dat er een verdacht luchtje aanzit.
Die Usb sticks kosten in de fabriek zeker 10 euro en als het beneden de inkoop prijs zit, dan mag je over bepaalde dingen praten, doch dat andere wat jullie doen is te gek voor woorden.
Wat ik wel kan zeggen is, als ik in een kwaad daglicht gezet word door jullie omdat ik zoals in mijn berichtgevingen weergegeven, een product goedkoop aanbied terwijl het overal belachelijke prijzen gevraagd worden, terwijl ik de boel niet belazerd heb, dan hebben jullie toch wel een probleem.
Je mag best een vermoeden hebben, die heb ik zovaak, maar dat betekend nog niet dat je die vermoeden ook uit mag drukken.
Goed we komen er niet uit, het is te hopen voor jou en anderen die jouw mening delen, dat jullie gelijk hebben en dat er niemand van die Adverteerder hier aanwezig is, want als blijkt dat het anders is, is het jullie probleem.
Zoals ik al zei, komen we er niet uit, ik stop met dit onderwerp want het heeft geen zin om nog verder te discussiëren hierover.
Succes mensen met jullie wijsheden.

:neu:
14
Robot_Pedro schreef:Betreft jouw uitleg, ik kan dat wel begrijpen, maar ik ben niet met jouw visie en dat van anderen eens.
Lees mijn bericht nog maar eens na.
Ik heb die berichten gelezen maar bepaalde vergelijkingen staan niet in één lijn met deze waarschuwing betreffende de oplichting die er is.
Robot_Pedro schreef:Jullie praten over absurde lage prijzen terwijl jullie gezien hebben dat die dingen elders voor 623 euro verkocht worden, terwijl die dingen bij massa productie hoogst waarschinlijk 10 of 20 euro kosten.
Jullie hebben groot gelijk dat jullie het absurde prijzen vinden, inderdaad mogen we over bedragen van paar honderd euro over oplichterij praten.
Een bedrag van 623 euro voor zo'n lullig Usb stickie van 256 gb. opslag cap. dat noem ik oplichterij.
Het gaat hier niet om het feit dat de productie van dergelijke producten hoogstwaarschijnlijk vele malen goedkoper is dan de uiteindelijke verkoopprijs maar om het feit en dat is al vaker bevestigd dat we hier te maken hebben met oplichting en dit zal ik straks nog even onderbouwen met wat referentie linkjes.
Robot_Pedro schreef:Jij past het bericht niet aan, dit is iets wat jij moet weten, ik vind dat ik mijn goodwill getoond heb, indien blijkt dat die persoon ten onrechte voor Oplichter uitgemaakt geworden is door jou en die vogel op Hijackthis.nl, jullie worden gedagvaard waarbij jullie het gelag betalen, dan is het tenminste niet mijn probleem.
Kortom: Ik vind het ronduit belachelijk en vraag mij ook af waar jullie die gore moed vandaan halen om iemand zo neer te zetten omdat een product veels te goedkoop aangeboden word naar jullie mening.
Ten eerste wil ik even aangeven dat we hier netjes discussiëren en die gore moed zoals jij het beschrijft is gewoon de pure waarheid niets meer en niets minder.
Robot_Pedro schreef:Je mag best een vermoeden hebben, die heb ik zovaak, maar dat betekend nog niet dat je die vermoeden ook uit mag drukken.
Goed we komen er niet uit, het is te hopen voor jou en anderen die jouw mening delen, dat jullie gelijk hebben en dat er niemand van die Adverteerder hier aanwezig is, want als blijkt dat het anders is, is het jullie probleem.
Zoals ik en anderen al aangaven gaat dit niet om vermoedens maar om keiharde feiten die overigens al langer bekend zijn.
Robot_Pedro schreef:Zoals ik al zei, komen we er niet uit, ik stop met dit onderwerp want het heeft geen zin om nog verder te discussiëren hierover.
Succes mensen met jullie wijsheden.
Hier nog even de linkjes met feiten dat dit werkelijk oplichting is geen eigenwijsheden zijn. 8)

1. Usb-sticks liegen over capaciteit BRON: Webwereld
2. NOS Fraude met USB-sticks BRON: NOS
3. BEWARE of FAKE 128GB/256GB USB Flash Drives on eBay BRON: Ebay
4. Fraude met de opslagcapaciteit van USB sticks Microsoft Blog

Heb ik nu ongelijk dat dit pure oplichting is. ::)
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
15
Prachtig onderwerp en een genot om dit te lezen. Oplichting moet je aantonen en zoals Maxtar in het openingsbericht al aangeeft is hier sprake van oplichting volgens de normen en waarden die we in de markt hanteren.

Dit staat er:
dat er al iemand de dupe is geworden
Tags:
Ik heb de toelichting niet gelezen, maar of het product is niet geleverd, voldoet niet aan de eisen, is bedrog etc. Plak daar dan maar een etiquet op. Zal mij een zorg zijn.
usbstick opslag fraude oplichting opslagcapaciteit flash-geheugen geheugenchips oplichters opslagruimte pc-active
Ik heb altijd gelijk, maar of je daar gelukkig van wordt is een tweede. Overigens is het niet de bedoeling vam Maxtar om iemand voor een oplichter uit te maken. Hij heeft wel wat anders te doen en daar zijn andere instanties voor om dat te onderzoeken en te bewijzen. Hij waarschuwt en dat is ook een taak van een forum en wat iemand daar mee doet is zijn of haar zaak en eigen verantwoordelijkheid. Bedankt voor de waarschuwing en mensen met hebzucht moeten niet zeuren. Eigen schuld, dikke bult.
Ik bestel feitelijk nooit iets van Internet, want inprincipe vertrouw ik geen een bedrijf, zo ben ik ook achterdochtig met bepaalde forums, laat ik het zo zeggen, ik kijk de Kat uit de Boom.
Ik bestel veel via internet en er zit altijd een risico aan. Daarom de bedragen in de gaten houden en goed opletten. Bepaalde forums? Daar ben ik het mee eens! Maar er zijn ook mensen op die fora die wel verstand van zaken hebben.

Ik vertrouw iemand totdat het tegendeel bewezen is. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je je verstand niet moet gebruiken en zakelijk moet blijven als het om overeenkomsten en kopen e.d. gaat.
Betreft jouw uitleg, ik kan dat wel begrijpen, maar ik ben niet met jouw visie en dat van anderen eens. Lees mijn bericht nog maar eens na.
Nalezen? Gaan we het dan eens worden als ik dat nog eens nalees? Liever niet, ik vind het wel prettig als je verschil van mening hebt en iemand naar de mond praten is mij een gruwel.
Jullie praten over absurde lage prijzen terwijl jullie gezien hebben dat die dingen elders voor 623 euro verkocht worden, terwijl die dingen bij massa productie hoogst waarschinlijk 10 of 20 euro kosten.
Dat is interessant en vind ik zeer goed opgemerkt. Niet de exacte cijfers, maar het principe. Het komt inderdaad regelmatig voor dat prijzen exorbitant hoog zijn met smoesjes als marktwerking, vraag en aanbod, grondstofprijzen zijn hoog terwijl voor iedereen duidelijk is dat dit niet klopt. Dat is voor mij ook oplichting.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”