Plaats reactie
1
Afbeelding

Ik heb een malware beveiliging (malwarebytes free)
en ik heb Avast free antivirus
en ik heb CCleaner


In belgië is een site van de overheid: verdacht-safeonweb; phising (duidelijk of vermoed) stuur ik daar altijd naar toe.
Ik kan ook een regel aanmaken in mijn mailbox-programma van mijn internetprovider.

Wat raden jullie mij aan?
Moet ik iets betalend nemen en zo ja, welke dan?
Of hebben jullie veiliger programma?
dank voor het lezen
2
Emails die je niet vertrouwd of onbekend zijn gewoon verwijderen. Verder niets doen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Zoals reeds aangegeven bij spam (phishing) en andere vreemde e-mails niets doen, maar gewoon verwijderen en/of de afzender blokkeren.
joodemyr schreef: 13 sep 2020 16:12 Ik kan ook een regel aanmaken in mijn mailbox-programma van mijn internetprovider.
Dit is ook de meest effectieve manier om spam te weren, markeren als spam en een regel aanmaken voor de betreffende afzender.

Een apart programma om spam te weren is iets van vroeger, koop dus zeker geen (dubieus) programma dat beweert spam buiten te deur te houden.
Om spam te voorkomen is het vooral zaak om zorgvuldig met een e-mail-adres om te gaan.

Gebruik een Gmail of Outlook.com adres voor 'algemeen' gebruik.
Gebruik een e-mailadres van je provider voornamelijk privé.

Echter kan je e-mailadres via een hack of datalek ook op straat liggen. Dit kan je controleren op de de website www.haveibeenpwned.com. De Nederlandse Politie heeft daar ook een website voor, of dat in België ook zo is durf ik niet te zeggen. Maar op de Nederlandse site kan je natuurlijk wel een check uitvoeren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”