LastPass onderzoekt probleem met inloggen op wachtwoordmanager

Discussieforum voor vragen, mededelingen en waarschuwingen op het gebied van computerbeveiliging en privacy.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 18 okt 2010 12:50
Bericht indicaties: 3
OS: macOS Catalina 10.15.4
FW: NetBarrier X9

#1

LastPass is een onderzoek gestart naar aanleiding van gebruikers die niet op de online wachtwoordmanager kunnen inloggen. Verschillende gebruikers melden op Twitter en Reddit dat ze zowel via de smartphone-app als browserextensies hun in de cloud opgeslagen wachtwoorden niet kunnen benaderen. Gebruikers krijgen tijdens het inloggen een foutmelding te zien dat de server niet te bereiken is.

Klik hier om het bericht te lezen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42143
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#2

Inmiddels is het probleem reeds verholpen, echter is het wel een apart probleem dat enkel bepaalde gebruikers hier last van hadden? Een dergelijke storing is ook één van de redenen dat ik nooit echt gecharmeerd ben geweest van wachtwoordmanagers die via de cloud werken.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#3

Daarom gebruik ik KeePass.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
iEscape
Moderator
Moderator
Berichten: 7115
Lid geworden op: 18 okt 2010 12:50
Bericht indicaties: 3
OS: macOS Catalina 10.15.4
FW: NetBarrier X9

#4

Maxstar schreef:, echter is het wel een apart probleem dat enkel bepaalde gebruikers hier last van hadden?
Probleem is inderdaad opgelost, het probleem betreft een "klein aantal" gebruikers met een "bepaalde geschiedenis" die niet meer kon inloggen.

Klik hier om het bericht te lezen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Gebruikersavatar
Maxstar
Administrator
Administrator
Berichten: 42143
Lid geworden op: 27 sep 2008 10:18
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10
AV: Emsisoft Anti-Malware
Contacteer:

#5

iEscape schreef:[...] een "klein aantal" gebruikers met een "bepaalde geschiedenis" die niet meer kon inloggen.
Hier vraag je je toch af om wat voor soort 'geschiedenis' het gaat betreffende een aantal gebruikers. Jammer genoeg geeft LastPass daar geen openheid over, een bug is wel héél algemeen. Juist door dit soort incidenten prefereer ik een lokale wachtwoordmanager.
Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging & Privacy”