Downloaden bestanden

Discussieforum voor vragen, mededelingen en waarschuwingen op het gebied van computerbeveiliging en privacy.
Gebruikersavatar
Govlaem
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 okt 2018 10:31
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: windows 10
AV: van windows
AM: van windows
FW: van windows

#1

Als ik een bestand moet downloaden zie ik onderaan de vooruitgang van het downloaden maar eenmaal het volledig is gedownload komt de melding “mislukt virusscan is mislukt”
Heb mijn virusscan al uitgeschakeld
Heb al meerdere malewarescanprogrammas erop los gelaten(op internet gelezen dat het maleware zou kunnen zijn)
Ben al terug gekeerd naar een vorige herstelpunt
Niets helpt!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#2

Welkom,

Welke browser gebruik je om een bestand te downloaden ?

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool  64 bit via onderstaande link en bewaar het op je bureaublad:
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)


Rechtsklik op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Govlaem
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 okt 2018 10:31
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: windows 10
AV: van windows
AM: van windows
FW: van windows

#3

Windows 10
Virusscanner Defender van windows
Browser google (ook firefox en edge)
Meestal Google maar het probleem is het zelfde met firefox
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#4

Doe een nieuwe scan met malwarebytes. De database wordt dan eerst geupdate.
Post het logbestand ter controle.

Controleer of er verbetering is bij het downloaden van een bestand en meld het resultaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Govlaem
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 okt 2018 10:31
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: windows 10
AV: van windows
AM: van windows
FW: van windows

#5

Heb zojuist een scan met malwarebytes uitgevoerd. Geen in fecties gevonden. Laptop opnieuw opgestart. Bestand met wefransfer naar mijn zelf opgestuurd. Probleem blijkt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#6

Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Zemana AntiMalware
Herstart de computer.

Stap 2:
Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Stap 3:
Vertel of er verbetering is,
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Govlaem
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 okt 2018 10:31
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: windows 10
AV: van windows
AM: van windows
FW: van windows

#7

Daar ik zelf geen bestanden kan downloaden werk ik op twee laptops
Nog altijd de zelfde fout
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#8

Daar ik zelf geen bestanden kan downloaden werk ik op twee laptops
Ok, Je hebt dus de bijlage fixlist.txt met een andere laptop gedownload en daarna geplaatst op de probleem-laptop ?
Als dat zo is is dat prima.


Download ZHPDiag via onderstaande link:
- ZHPDiag (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER ZHPDIAG 2018')
Bewaar het op je bureaublad.

Antivirussoftware uitschakelen
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's tijdelijk uit, deze kunnen namelijk conflicteren met ZHPDiag. Afbeelding ZHPDiag uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPDiag3.exe en klik op Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op "I agree" in het openingsscherm "TERMS OF USE".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPDiag.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgende bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Govlaem
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 okt 2018 10:31
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: windows 10
AV: van windows
AM: van windows
FW: van windows

#9

Als ik het goed begrijp zou ik via ZHPDiag mijn virrusscanner moeten uitschakelen maar dat zie ik niet
Gebruikersavatar
Govlaem
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 okt 2018 10:31
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: windows 10
AV: van windows
AM: van windows
FW: van windows

#10

goed zo
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#11

Even afwachten. Ik ga je bijlage doorspitten.
Indien nog nodig, de beveiliging van Windows Defender kan je op de volgende manier uitschakelen:

Klik op het icoontje van Windows Defender in de taakbalk.
Klik aan de rechterkant op Virus- en bedreigingsbeveiliging.
Klik op Instellingen voor virus- en bedreigingsbeveiliging.
Zet de optie Realtime-beveiliging op UIT.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Govlaem
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 okt 2018 10:31
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: windows 10
AV: van windows
AM: van windows
FW: van windows

#12

Nieuw scan met "virusscn UIT
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#13

Post aub maar 1 bericht en wacht dan op een reactie. Als je meerdere berichten achtereen plaatst kunnen er berichten over het hoofd gezien worden.

Stap 1:
Download ZHPFix naar het bureaublad.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit.

Kopieer onderstaande code volledig:

Code: Selecteer alles

Script ZHPFix
HKCU\Software\csastats  =>Adware.InstallCore
HKCU\SOFTWARE\Zemana  =>.Zemana
HKU\S-1-5-21-2269020451-2057278642-3970236981-1001\SOFTWARE\Zemana  =>.Zemana
O43 - CFD: 28/10/2018 - [0] D -- C:\Program Files (x86)\Zemana AntiMalware  =>.Zemana
O43 - CFD: 22/09/2018 - [0] D -- C:\Users\godfr\AppData\Local\DriverToolkit  =>.SUP.DriverToolkit
O43 - CFD: 28/10/2018 - [] D -- C:\Users\godfr\AppData\Local\Zemana  =>.Zemana
O43 - CFD: 28/10/2018 - []  -- C:\WINDOWS\System32\Config\systemprofile\AppData\Local\Zemana  =>.Zemana
O58 - SDL:2018/10/28 12:56:41 A . (.Zemana Ltd. - ZAM.) -- C:\WINDOWS\System32\drivers\zamguard64.sys   [203680]  =>.Zemana Ltd.®
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\003  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\009  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\010  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\031  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\032  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\033  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\034  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\035  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\036  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\037  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\038  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\039  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\040  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\041  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\042  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\043  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\044  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\045  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\046  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\047  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\048  =>.SUP.Temporary.Chrome
C:\Users\godfr\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\File System\Plugins  =>.SUP.Temporary.Chrome
Afbeelding ZHPFix uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPFix.exe en klik op "Als Administrator uitvoeren".
  • Druk op de knop "Importeren".
  • De geselecteerde scriptcode wordt in het venster van ZHPFix geplakt. Gebeurt dit niet automatisch, rechtsklik dan in het venster van ZHPFix en klik op Plakken.
  • Druk daarna onderaan op de knop "Go".
  • Bij de melding "Uw systeem nu opschonen ?", klik op Oui (=Ja).
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent.
Post het logbestand met de naam "ZHPFix[R1].txt" als bijlage in je volgend bericht.


Stap 2:
Enige verbetering hierna ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
Govlaem
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 okt 2018 10:31
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: windows 10
AV: van windows
AM: van windows
FW: van windows

#14

We staan nog altijd even ver
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#15

Van welke website en welk bestand wil je downloaden ?
Maak een screenshot van de melding die je krijgt na het downloaden van een bestand, hoe je een screenshot maakt lees je HIER.
Upload het afbeeldingsbestand naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Terug naar “Beveiliging & Privacy”