Plaats reactie
1
De veelgebruikte CrapCleaner van Piriform is in de nieuwe versie 5.45 verschenen.
De enigste vernieuwing in die update is dat het tool nu spioneert en optekent wat jij met jouw Windows doet.

De spionage activeiten van CrapCleaner zijn niet te deactiveren - tenzij je na gebruik via Taakbeheer CCleaner uitschakelt.

Beter is het daarom om de nog niet spionerende versie 5.44 te gebruiken.

Pikant detail is dat Piriform ondertussen eigendom van Avast is; Priform laat overigens weten dat de gebruikersactiviteiten anoniem worden doorgezonden en ook aan derden verkocht zullen worden!

Daarbij wil ik dan weten of het IP-adres waarvandaan de gegevens komen, wel of niet wordt meegenomen............
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
2
Priform laat overigens weten dat de gebruikersactiviteiten anoniem worden doorgezonden en ook aan derden verkocht zullen worden!
Jammer dat een goede tool zichzelf in de voet schiet door dergelijke activiteiten. ;(
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Priform laat overigens weten dat de gebruikersactiviteiten anoniem worden doorgezonden en ook aan derden verkocht zullen worden!
Een behoorlijke schending van de privacy die dieper gaat dan normaal internet gebruik en een normale klant/bedrijf actie.
Het zou me niet verbazen dat ze de 5.45 weer offline hebben gehaald omdat dit op diverse punten de AVG/GPDR wetgeving overtreden zal, waar ze geen toestemming voor hebben van de gebruiker.
Greetings, Black Tiger.
5
Hoi BlackTiger - dat is lang geleden dat ik jou meemaakte.

De grote Duitse computersites hebben Avast feitelijk door het slijk gehaald en ik denk dat internationaal er heel veel kritiek op Avast is gekomen.

Wat de verkoop betreft van de anoniem vergaarde gegevens - daar zal mijn inziens dan toch het bijbehorende IP-adres zijn ingesloten!
En wat voor gegevens vergaard worden als dit weer van start gaat, is ook niet bekent.

Indien je CCleaner wil blijven gebruiken - gebruik dan de portable versie ervan.
Fulltime forumbeheerder overdag, astronaut en kwantumfysicus 's nachts.
6
Hoi BlackTiger - dat is lang geleden dat ik jou meemaakte.
Oh ik zit hier thans al een tijd lang, maar meestal alleen in het netwerk gedeelte.
Maar toch leuk jou ook weer te zien. :)

Ik heb nog een oude 5.44 CCcleaner maar gebruik hem eigenlijk bijna nooit meer. En sowieso gaat het residente gedeelte als eerste uit altijd.
Goed om te zien dat er zoveel sites ook Avast hiervoor afgekraakt hebben. Dit hoort gewoon niet zonder fatsoenlijke informatie. Had ik niet verwacht van een bedrijf als Avast met toch wel een goede naam op het gebied van Anti-virus.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”