Plaats reactie
1
Beste gebruikers, zoals u weet proberen zogenaamde "Microsoft medewerkers" u telefonisch op te lichten en van virussen te voorzien.
Dit gebeurde normaliter in het Engels met buitenlandse telefoonnummers.

Daar hebben de oplichters iets op gevonden, ze bellen nu weliswaar nog in het Engels, maar met een Nederlands telefoonnummer en doen alsof ze kunnen aantonen echt van Microsoft te zijn.
TRAP ER NIET IN!!!

Microsoft zal u NOOIT uit eigen beweging bellen en zeker niet in het Engels want ze hebben hier een Nederlandse vestiging.
De oplichters maken momenteel gebruik van het volgende telefoonnummer:
0159756324
Dus als iemand u belt met dit nummer, gewoon negeren en ophangen.
Greetings, Black Tiger.
2
Bedankt voor het melden. Dit hebben we nog niet eerder gezien inderdaad. 
Support Scams gebruiken ook al Nederlandse telefoon nummers om hun slachtoffers op te lichten. 
4
Als je zo de klachten bekijkt speelt dit ongeveer vanaf de 2de week van januari dit jaar. En er worden vele mensen per dag gebeld, is ook op te maken uit de links van iEscape.
Wij werden ook vanmorgen gebeld maar mijn vrouw verstond het niet en kiepte de haak er op. Dat hield ze echter niet tegen om tegen 16.00 nog eens te bellen.
Toen kregen ze mij aan de lijn, gaf aan dat ik ICT engineer was, en kreeg als antwoord dat ze konden bewijzen dat ze van MS waren.
Deze keer nog maar eens gezegd dat ik ICT engineer was en "I know about your Microsoft scam you idiot", hetgeen resulteerde dat de beller gelijk de verbinding verbrak.
Ga eens een poging wagen aan digitale aangifte, gezien het een NL nummer is, wie weet....
Greetings, Black Tiger.
5
kreeg als antwoord dat ze konden bewijzen dat ze van MS waren.
Benieuwd hoe...
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Ja was ik eigenlijk ook benieuwd naar, maar de vrouw stond te wachten om naar de winkel te gaan dus ik moest snel opleggen.
Politie doet er overigens niets mee, had een melding gedaan (i.v.m. nu NL nummer dus opspoorbaar) en kreeg een antwoord van de nationale politie
Bedankt voor uw melding viawww.politie.nl.
 
Naar aanleiding van uw melding kan ik u het volgende mededelen:
Deze problematiek is bij de politie bekend. Het is van groot belang dat u bij dit soort telefoongesprekken direct de verbinding verbreekt en vooral geen persoonlijke gegevens gaat verstrekken.
 
Het is niet mogelijk om aangifte te doen  van deze  poging oplichting.
Hetgeen ik nogal vreemd vind omdat het toch wel om pogingen tot oplichting en/of cybercrime gaat en het nu een Nederlands telefoonnummer betrof. Maarja... dan niet he, niks tegen doen houdt het ook niet op. ;(
Greetings, Black Tiger.
7
Het is niet mogelijk om aangifte te doen  van deze  poging oplichting.
Typisch geval van, er zijn geen aangiftes dus behoefd geen aandacht/prioriteit  :wacko:
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
@PeterJ: Nee er zullen ook geen aangiftes komen als het niet mogelijk is om aangifte te doen. Dat houdt zo'n telefonische oplichtdienst ook lekker lucratief.

@Veng: Ja maar die buitenlandse nummers gebruiken ze al lang. Deze link is ook al van april verleden jaar. De meeste mensen weten inmiddels wel dat ze moeten opletten als het een buitenlands nummer is of liefst ophangen. De buitenlandse nummers zullen ook nog altijd in gebruik blijven zolang ze er geld mee verdienen.
Het nieuwe is dat ze nu Nederlandse nummers gebruiken, dus extra opletten.
Greetings, Black Tiger.
10
PeterJ schreef:
kreeg als antwoord dat ze konden bewijzen dat ze van MS waren.
Benieuwd hoe...
Ik hoorde vanmorgen het Haagse alfabet bleek mijn vrouw Microsoft aan de lijn te hebben, jammer dat ik te laat was anders had ik het even kunnen  vragen.
Ik werd nog gebeld met 555118965632 (komt uit Brazilië
015 9756324 (Delfgauw) is vlakbij zou ik even heen kunnen gaan  :TooFunny:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Veng schreef:Ik werd vandaag gebeld door een vreemd nummer: +88189620601. Er werd opgehangen voor ik kon antwoorden.
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... er-wat-nu/?
Ik ook, na 2 x overgaan hingen ze op. Gewoon niet terugbellen. Het zijn gehackte computers die via de sataliet willekeurige nummers raden en die bellen. Zie het als een willekeurige nummer generator. Als je ze terugbelt blijf je in de wacht a $$$ p/m.
13
Een waarschuwing over telefoon spoofing zogenaamd door Microsoft gebeld te worden met een NL-nummer was net bij het programma Opgelicht.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
14
Eindelijk actie, rest wel de vraag waarom niet eerder   :hmm: en ben wel benieuwd naar het resultaat   :pray:
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
15
Ben ook wel benieuwd naar resultaat, maar het werd ook heel erg hoog tijd. Eindelijk inderdaad!
Mensen moeten eerst voor miljoenen opgelicht zijn voordat er eens iets gedaan wordt.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”