Plaats reactie
1
Kreeg vandaag berichtje binnen op mn Ipad mail: Post.nl was eergisteren langsgeweest ca 08:15 en ik was niet thuis dus gaarne even op de link klikken om te zien waar ik het vermeende pakje kon ophalen. Wellicht had mn vrouw iets besteld?
Klik: ja hoor code zoals LIGF&*$*+)(*)(^$REDSF.exe

Vreemd dat ik die rotzooi wel op Ipad mail ontvang maar niet op mn pc mail.

U bent gewaarschuwd, die loosers worden steeds slimmer, dus pas op!
2
Hallo,

Bedankt voor de waarschuwing  :good:
Het klopt dat op welk apparaat je de mail binnen krijgt die besmet kan raken, daarom is het zo belangrijk om ook dar een virusscanner op te hebben.
Waarschijnlijk staan je mails niet synchroniseren zodat als je de mail op één apparaat bekijkt hij niet te zien is op de andere.
Hier enig uitleg: https://datkanikzelf.nl/artikelen/2013/ ... l-en-imap/
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Yep abbs, niks syn, bekijk doorgaans op ipad enkel de headers. Want wanneer ik de mail open is ie op de pc mail lost in space ;)
En dat hou ik zo, want ik heb eigenlijk geen idee hoe de security op ipads in zn werk gaat zal wel weer een appje voor zijn.
Wilde de post.nl trick  toch ff melden, misschien dat iemand er iets aan heeft. Welke malloot klikt er trouwens nog op een exe in een email?
Vooral doen :)
4
Sandra schreef:Yep abbs, niks syn, bekijk doorgaans op ipad enkel de headers. Want wanneer ik de mail open is ie op de pc mail lost in space ;)
En dat hou ik zo, want ik heb eigenlijk geen idee hoe de security op ipads in zn werk gaat zal wel weer een appje voor zijn.
Wilde de post.nl trick  toch ff melden, misschien dat iemand er iets aan heeft. Welke malloot klikt er trouwens nog op een exe in een email?
Vooral doen :)
Als je weet  hoeveel dat er nog doen zou je schrikken, maar het is zeer verstandig om er en AV op te zetten.
Hier een aantal gratis / betaalde oplossingen: Anti-virus.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
abbs schreef:
Sandra schreef:Yep abbs, niks syn, bekijk doorgaans op ipad enkel de headers. Want wanneer ik de mail open is ie op de pc mail lost in space ;)
En dat hou ik zo, want ik heb eigenlijk geen idee hoe de security op ipads in zn werk gaat zal wel weer een appje voor zijn.
Wilde de post.nl trick  toch ff melden, misschien dat iemand er iets aan heeft. Welke malloot klikt er trouwens nog op een exe in een email?
Vooral doen :)
Als je weet  hoeveel dat er nog doen zou je schrikken, maar het is zeer verstandig om er en AV op te zetten.
Hier een aantal gratis / betaalde oplossingen: Anti-virus.
Wellicht bruikbaar voor Android, ik met IOS, Gberuik oa Bitdefender op 2 pc's zou ook op ander (3e) apparaat nog kunnen,ff uitzoeken. toch bedankt !
6
abbs schreef:Als je weet  hoeveel dat er nog doen zou je schrikken, maar het is zeer verstandig om er en AV op te zetten.
Hier een aantal gratis / betaalde oplossingen: Anti-virus.
Tegen spam / phishing e-mailberichten is een AV zinloos :confusing:, spam / phishing e-mailberichten zijn géén virus en/of malware, dat werkt dus niet :o
Gebruikt MailWasher voor iOS, zodat je 'géén bekende / vreemde' afzender kan blokkeren. Creëer zelf een Witte lijst en een Zwarte lijst.

MailWasher voor Windows OS is ook goed, voor elk besturingssysteem is er een MailWasher :good:
Afbeelding
Sandra schreef:want ik heb eigenlijk geen idee hoe de security op ipads in zn werk gaat zal wel weer een appje voor zijn.
De security bij iOS en mac OS X dan bent jezelf.
Op mijn iPad Pro  &  iPhone's nooit één AV gebruik, het is niet nodig; zolang ik alléén legitiem apps van iTunes Store installeer & géén dubieuze websites bezoek dan is een AV niet nodig / zeker overbodig.
Heb nooit last van virus / malware gehad al 8 jaar op al mijn Apple iDevices :good:  & trouwens een AV op iOS (& mas OS X) vertraagt het systeem.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Waarschuwing phishing e-mail postnl.

In deze tijd dat weer veel pakketjes verstuurd worden via postnl is het opgepast.
Er worden vele valse e-mails verzonden met bv "Uw pakket is onderweg".
Hieronder een voorbeeld van zo'n valse e-mail  (phishing mail genoemt).
Afbeelding Afbeelding In deze e-mail staat niks onder: PostNL-locatie:, Bezorgadres:
Onder: Afzender: staat zelf Onbekend.

Bij deze dingen moeten er al vraag tekens worden geplaatst want daar hoort wat te staan.
En dan Afzender: Onbekend, hier moeten meteen de toeters en bellen gaan rinkelen.

Dus klik op geen enkele link verwijder meteen de e-mail, of maak melding postnl.
Dus wees weer gewaarschuwd in deze tijd en wees vooral niet nieuwsgierig en klik nooit op een link in de e-mail.
Meer over valse e-mails (phisting): PostNL.

Heb je toch op een link geklik in wat voor phisting-mail dan ook maak een onderwerp aan in deze sectie: Hulp bij malware en virusinfectie
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Of deze:
"Ga met één klik terug naar Facebook
Hoi, Het lijkt erop dat je problemen ondervindt bij het aanmelden bij Facebook. Klik op de onderstaande knop om je aan te melden.   Terug naar Facebook   Als je niet probeerde om je aan te melden, laat het ons dan weten"
Behalve dat ik die laatste zin niet zo'n mooi Nederlands vind kan ik echter niets onrechtmatigs ontdekken. Ik heb de link echter maar niet geprobeerd want ik heb helemaal geen inlogproblemen :lol:
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”