Plaats reactie
1
Goedemiddag,

sinds een paar weken krijg ik opeens allerlei mail binnen van afzenders die ik niet ken, waar ik niet op de site ben geweest, enz.
Ik heb een aliasmail waar ik bv Marktplaats mee bezoek, als daar ongewenste mail op binnen kom denk ik maar dat het aan die website ligt.
Maar op mijn zakelijk mailadres dat ik uiterst zorgvuldig gebruik, kom nu ook binnen b,,v van een z.g. energieleverancier, ik zet de mailadressen dan wel op de bloklijst van Norton, maar sommige hebben zoveel diverse mailadressen dat ik ze maar als spam heb aangemerkt.
Heeft U hier al eerder melding over gehad en wat zou ik nog verder kunnen doen.

met vr grt
Yvonne.
2
Ja. Spam komt erg veel voor. Is zelfs het grootste aandeel van de internetbelasting. Ze zijn zo handig geworden dat het bijna niet te voorkomen is. Elk e-mail adres levert immers geld op.
In elk geval kun je hier controleren of je e-mail adres bekend is geraakt door een databasehack:
https://haveibeenpwned.com/
Als dat zo is moet je je e-mail adres echt wijzigen.
Groter is de kans dat iemand je e-mail adres verkocht heeft en je gewoon op een spamlijst terecht bent gekomen.
Zelf gebruik ik ook tig e-mail adressen en krijg op het e-mail adres dat ik voor webshops gebruik nu ook regelmatig spam.

Eén veel gespammed e-mail adres heb ik al verwijderd en vervangen door een ander.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
3
Dank voor de uitleg en de link,
Pwned on 1 breached site and found no pastes (subscribe to search sensitive breaches)
deze zin heb ik proberen te vertalen, maar dan volgt geen goede uitleg, kunt U wellicht uitleg geven ?
met vr grt
Yvonne
4
Helemaal ben ik niet thuis in de termen maar in elk geval, zoals ik het lees, sta je op een lijst die gehacked is:  "Pwned on 1 breached site"
En ik vind nog:
What is a "breach" and where has the data come from?
A "breach" is an incident where a hacker illegally obtains data from a vulnerable system, usually by exploiting weaknesses in the software. All the data in the site comes from website breaches which have been made publicly available.
Dus blijkbaar hebben ze je e-mail adres alleen van een gehackte lijst en niet doordat je systeem een kwetsbaarheid heeft.
Je hebt het over professioneel gebruikt adres. Mss de LinkedIn database want die is volgens mij ook gehacked. Los van het feit dat men daar ook vaak zijn contact e-mailadres in vermeldt. Spiders zoeken die e-mail adressen ook op.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”