Plaats reactie
1
SANTA CLARA, Calif. - 19 oktober 2016 - Malwarebytes ™, de toonaangevende geavanceerde malware preventie en herstel oplossing, kondigde vandaag de overname van AdwCleaner, één van 's werelds meest gedownloade instrumenten voor het verwijderen van potentieel ongewenste programma's (PUP's), adware, werkbalken en andere ongewenste software.
.

Bron: https://press.malwarebytes.com/2016/10/19/malwarebytes-acquires-adwcleaner/
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
2
Ik had ergens al zo'n donkerbruin vermoeden dat AdwCleaner net zoals eerder JRT door Malwarebytes overgenomen zou worden. Normaliter kreeg ik van xPlode altijd het Nederlandse taalbestand om te updaten. Maar het is in ieder geval goed nieuws om de strijd tegen adware, PUP's en de detectie daarvan te verbeteren.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
AdwCleaner detecteert nu ook SpyHunter als een potentieel ongewenst programma (PUP). :smiley_swinging:

Code: Selecteer alles

# AdwCleaner v6.030 - Logbestand aangemaakt 29/10/2016 op 09:24:43
# *Updated on 19/10/2016 by Malwarebytes
# Gebruik lokale database : 2016-10-28.2 [*Server]
# Besturingssysteem : Windows 10 Pro  (X64)
# Gebruikersnaam : Gebruiker - DESKTOP-FM6J5K0
# Gestart vanuit : C:\Users\Gebruiker\Desktop\adwcleaner_6.030.exe
# *Mode: Scan
# Ondersteuning : https://www.malwarebytes.com/support
***** [ *Services ] *****
Service SpyHunter 4 Service
Service EsgScanner
***** [ Mappen ] *****
gevonden C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Enigma Software Group
gevonden C:\Program Files\Enigma Software Group
gevonden C:\sh4ldr
***** [ Bestanden ] *****
gevonden C:\Users\Gebruiker\Desktop\SpyHunter.lnk
gevonden C:\WINDOWS\SysNative\drivers\EsgScanner.sys
***** [ Geplande taken ] *****
gevonden SpyHunter4Startup
***** [ Register ] *****
gevonden [x64] HKLM\SOFTWARE\EnigmaSoftwareGroup
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
9
Was te verwachten, vind het persoonlijk ook wel wat ver gaan. Ze vegen zo Spyhunter compleet van de markt. En wat gebeurt er met Spyhunter als je het wel gekocht hebt, even langs mijn site komt en AdwCleaner download? Dag Spyhunter.
10
Ergens is een classificatie als PUP nog mild te noemen, helaas scoort het niet genoeg punten om het in de categorie rogueware te plaatsen.
De aanklacht tegen Bleeping Computer en Malwarebytes zegt eigenlijk ook al genoeg.
Enigma weet heus wel dat ze met hun dubieuze praktijken in een grijs gebied verkeren.

In de eerste plaats profileert het zich overal als "gratis" scanner, of zelfs onder het mom van een "free removal tool".
Maar er is niks gratis aan SpyHunter, het kent zelfs geen trial-versie waarin je het bijvoorbeeld 30 dagen in volledige functionaliteit kan proberen.

Dan heb je nog die overload aan sites die voor elk probleem SpyHunter in je maag probeert te splitsen.
1. Waarbij de instructies vaak van complete onzin zijn voorzien als het gaat om technische details van een bepaalde infectie.
2. In werkelijkheid detecteert het bepaalde malware niet eens, maar waar het wel als oplossing voor is aangeboden. Mooi voorbeeld was bijvoorbeeld de ZeroAccess rootkit of de Poweliks trojan.
3. Dan heb je nog een lading FP's en de (agressieve) manier waarmee het suggereert dat de computer ZWAAR besmet is..

Het zal me ook niet verbazen als de achterban van Enigma een liaison heeft met één of andere black-hat business!
Hoe opvallend is het niet dat vele SpyHunter sites malware removal instructies aanbieden voor varianten die helemaal nog niet ITW zijn. :conf:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
11
Wat je aangeeft is voornamelijk de opdringerige affiliate techniek die "partners" gebruiken. In hoeverre Enigma hier zelf terecht voor gesteld kan worden, vraag ik me af (terwijl ze het uiteraard verdomd goed weten, zo niet in de hand spelen). 
Die FP's en het detecteren van "halve" detecties en het niet goed opruimen dat moet nog maar bewezen worden. Spyhunter mag van mij verdwijnen maar veel van deze dubieuze praktijken worden niet door Enigma zelf uitgevoerd maar door hen affiliate afnemers. Ben benieuwd.
12
SpyHunter is dan wel een gratis scanner maar het opruimen is niet gratis. Daar komen de meeste argeloze gebruikers pas achter na een scan-actie.
Er is een groot verschil tussen gratis scannen en gratis opruimen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
De websites die Spyhunter aanboden beginnen nu aan Plumbytes Anti-Malware. Plumbytes Anti-Malware werkt exact volgens het zelf principe als Spyhunter, verwijderen van malware kost een licentie.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”