Plaats reactie
1
Valse e-mail uit naam van Intrum Justitia, de bijlage bevat een verkapt PDF-bestand. Echter gaat het om een kwaadaardig bestand dat een dubbele extensie heeft. Wanneer de optie "Extensies voor bekende bestandstypen verbergen" is ingeschakeld zult u dan ook alleen de *.PDF extensie zien. Maar het betreft hier natuurlijk een uitvoerbaar bestand wat de computer infecteert met malware, namelijk de ransomware met de naam CTB-Locker.
Afbeelding
Afbeelding Behandeld door : TransIP Domein Registratie
Direct tel. nr. : 082 - 453 75 39

Openstaande vordering, BELANGRIJK!

Geachte naam@domeinnaam.nl

In de bijgevoegde factuur verwijzen wij u naar de eerder ontvangen herinnering(en). Wij stellen u hierbij
de gelegenheid om het verschuldigde bedrag van €1324,89 met rente binnen 12 dagen te voldoen op
ons IBAN-rekeningnummer NL52ABNA01923132467390 t.n.v. St. Derdengeleden Intrum Justitia Nederland B.V.
onder vermelding van het referentienummer

Blijft betaling uit, dan zijn wij genoodzaakt cliënt te adviseren om over te gaan tot het opstarten van een
gerechtelijke procedure. De kosten die hieruit voortvloeien zullen geheel voor uw rekening komen.
Voor directe betaling en meer informatie over deze vordering gaat u naar onze website
U kunt hiervoor de gegevens gebruiken die op de factuur staan vermeld. U kunt hier
ook terecht voor overige vragen.

Hoogachtend,

Intrum Justitia

De onderstaande afbeelding is verkleind, klik op de thumbnail voor een vergroting.

Image
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
de bijlage komt binnen als zip bestand, een vriendin van me heeft hem inderdaad vandaag gekregen, heeft ze me laten weten op het bericht wat ik op Facebook heb gedeeld.
Liefs Typetje
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”