Plaats reactie
1
De update voor Windows 8.1 die deze week is uitgekomen veroorzaakt problemen bij de opstart van de PC. Op de digitale helpdesk van Microsoft stapelen de klachten zich op.

De augustusupdate van Microsoft van afgelopen patchdinsdag bevat mogelijk twee foute bestanden die ervoor zorgen dat het opstarten van de PC niet meer lukt bij veel gebruikers. Dat valt op te maken uit de opeenstapeling van klachten op Microsofts Windows-gebruikersforum.

Zwart scherm na het opstarten
Bij het opstarten van de PC krijgen sommige gebruikers een zwart scherm te zien, anderen melden het verlies van het videosignaal. Ook andere randapparatuur zou in standby gaan. Opvallend is dat het vaak gaat om MediaCenter-PC's, maar ook andere versies, als Win 8.1 Pro, hebben problemen.

De oorzaak zou liggen in twee bestanden binnen de megapatch van deze week, namelijk Security Update for Windows 8.1 for x64-based Systems (KB2982791) en Update for Windows 8.1 for x64-based Systems (KB2975719).

Bron: WebWereld - http://webwereld.nl/beveiliging/83543-w ... term=_8378" onclick="window.open(this.href);return false;
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
2
Tweakers.net schreef:Als er een herstelpunt is aangemaakt kan in bepaalde gevallen Windows weer aan de praat worden gekregen door alle recent geïnstalleerde updates te verwijderen.
Een Microsoft-medewerker laat op het supportforum weten dat de problemen momenteel onderzocht worden door het team dat verantwoordelijk is voor het uitbrengen en testen van updates.
8
Had het gelezen en het advies van Microsoft was was de update te verwijderen heb dat dus net gedaan
dank zij dit forum wist ik welke 2 ik moest verwijderen

met dank weer van Ayla
12
Hay Samuel heb het verhaal wel gelezen maar hou me maar vast aan wat Maxstar neer gezet heeft die 2 verwijderd en ik hou het forum goed in de gaten
groetjes Ayla
14
Het komt niet op alle computers voor, dus het is niet perse noodzakelijk de updates te verwijderen als je er geen last van hebt.

Ik las op security.nl het volgende:
In de meeste gevallen is het probleem veelal eenvoudig op te lossen door vanaf een DVD of USB-stick op te starten en het volgende bestand te verwijderen: "c:\Windows\System32\FNTCACHE.DAT". Dit is een cache voor lettertypes, dat Windows vrijwel altijd automatisch opnieuw op zal bouwen als deze verwijderd wordt. Vreemd genoeg wordt een corrupte fontcache echter niet automatisch gewist, wat over de jaren blijkbaar al meerdere keren problemen heeft veroorzaakt.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”