Pagina 1 van 1

KPN Abuse mail – Rootkit virus

Geplaatst: 24 nov 2013 11:10
door Maxstar
KPN neemt net zoals andere Nederlandse internetproviders maatregelen als er meldingen zijn waaruit blijkt dat uw internetaansluiting, buiten uw schuld, onrechtmatig wordt gebruikt. In de betreffende mail spreekt het KPN Abuse team over een “Rootkit virus” en wordt er geadviseerd om Malwarebytes Anti-Malware en TDSSKiller van Kaspersky uit te voeren en vervolgens de logbestanden op te sturen.

Echter is het gebruik van TDSSKiller niet geheel zonder risico want het is namelijk een zeer krachtige rootkit-scanner die bij verkeerd gebruik onherstelbare schade kan aanrichten. Wanneer u niet bekend bent met het gebruik van TDSSKiller raden wij aan om bijvoorbeeld advies te vragen op ons forum bij de security-specialisten die gedegen kennis hebben met betrekking tot het verwijderen van malware. Bij de onderstaande link staat het stappenplan die u kunt hanteren wanneer er sprake is van een malware of rootkit-infectie.

Hieronder ziet een gedeelte uit de KPN Abuse mail verstuurd door KPN.
KPN heeft een melding ontvangen waaruit blijkt dat uw internetaansluiting, buiten uw schuld, onrechtmatig wordt gebruikt. Dit kan voor u en andere internetgebruikers vervelende gevolgen hebben.
Het is daarom belangrijk dat u direct maatregelen neemt. Onderzoek heeft opgeleverd dat een of meerdere computers die zijn aangesloten op uw internetverbinding zijn besmet met een Rootkit virus.
Een van de kenmerken van dit virus is dat deze zich diep in het systeem nestelt. Dit maakt het soms lastig het virus te verwijderen. Daarnaast merken veel virusscanners een besmetting met dit virus niet op.