Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

Forumregels
Afbeelding

• Via deze link kunt u gratis een account aanmaken op het forum.
  • U kunt een bericht plaatsen middels het invoerveld boven de knop "Verstuur" of via de knop "Volledige bewerker & voorbeeld" voor meer functionaliteiten.

Abraham54
Security colleague
Security colleague
Onderwerp Auteur
Kennisniveau: (3) Expert
AV: Avira Free
AM: Malwarebytes MBAM Free
FW: Zone Alarm Free (Arin protection active)
Contacteer:

Geliefd tool spioneert nu

do 02 aug, 2018 13:16:12

De veelgebruikte CrapCleaner van Piriform is in de nieuwe versie 5.45 verschenen.
De enigste vernieuwing in die update is dat het tool nu spioneert en optekent wat jij met jouw Windows doet.

De spionage activeiten van CrapCleaner zijn niet te deactiveren - tenzij je na gebruik via Taakbeheer CCleaner uitschakelt.

Beter is het daarom om de nog niet spionerende versie 5.44 te gebruiken.

Pikant detail is dat Piriform ondertussen eigendom van Avast is; Priform laat overigens weten dat de gebruikersactiviteiten anoniem worden doorgezonden en ook aan derden verkocht zullen worden!

Daarbij wil ik dan weten of het IP-adres waarvandaan de gegevens komen, wel of niet wordt meegenomen............
Domheid is ook een gave God's, maar men mag haar niet misbruiken (Bismarck).

Afbeelding
Afbeelding

PeterJ
Security Helper
Security Helper

Re: Geliefd tool spioneert nu

do 02 aug, 2018 20:47:16

Priform laat overigens weten dat de gebruikersactiviteiten anoniem worden doorgezonden en ook aan derden verkocht zullen worden!

Jammer dat een goede tool zichzelf in de voet schiet door dergelijke activiteiten. ;(
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)

Abraham54
Security colleague
Security colleague
Onderwerp Auteur
Contacteer:

za 04 aug, 2018 08:46:28

Heeft Piriform inmiddels CCleaner 5.45 uit de roulatie genomen?
Als je nu naar https://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner/download - download je de 5.44 versie.

Afbeelding
Afbeelding

Black Tiger
Moderator (Netwerken)
Moderator (Netwerken)
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall

za 04 aug, 2018 17:57:14

Priform laat overigens weten dat de gebruikersactiviteiten anoniem worden doorgezonden en ook aan derden verkocht zullen worden!

Een behoorlijke schending van de privacy die dieper gaat dan normaal internet gebruik en een normale klant/bedrijf actie.
Het zou me niet verbazen dat ze de 5.45 weer offline hebben gehaald omdat dit op diverse punten de AVG/GPDR wetgeving overtreden zal, waar ze geen toestemming voor hebben van de gebruiker.
Greetings, Black Tiger.

Afbeelding

Abraham54
Security colleague
Security colleague
Onderwerp Auteur
Contacteer:

za 04 aug, 2018 18:22:11

Hoi BlackTiger - dat is lang geleden dat ik jou meemaakte.

De grote Duitse computersites hebben Avast feitelijk door het slijk gehaald en ik denk dat internationaal er heel veel kritiek op Avast is gekomen.

Wat de verkoop betreft van de anoniem vergaarde gegevens - daar zal mijn inziens dan toch het bijbehorende IP-adres zijn ingesloten!
En wat voor gegevens vergaard worden als dit weer van start gaat, is ook niet bekent.

Indien je CCleaner wil blijven gebruiken - gebruik dan de portable versie ervan.

Afbeelding
Afbeelding

Black Tiger
Moderator (Netwerken)
Moderator (Netwerken)
AV: Emsisoft Antimalware
AM: Malware Bytes
FW: Windows Firewall

zo 05 aug, 2018 23:41:16

Hoi BlackTiger - dat is lang geleden dat ik jou meemaakte.

Oh ik zit hier thans al een tijd lang, maar meestal alleen in het netwerk gedeelte.
Maar toch leuk jou ook weer te zien. :)

Ik heb nog een oude 5.44 CCcleaner maar gebruik hem eigenlijk bijna nooit meer. En sowieso gaat het residente gedeelte als eerste uit altijd.
Goed om te zien dat er zoveel sites ook Avast hiervoor afgekraakt hebben. Dit hoort gewoon niet zonder fatsoenlijke informatie. Had ik niet verwacht van een bedrijf als Avast met toch wel een goede naam op het gebied van Anti-virus.
Greetings, Black Tiger.

Afbeelding