Plaats reactie
1
Nep telefoontje van Microsoft.

Toch wil ik het weer even onder de mensen brengen (je kan niet genoeg gewaarschuwd worden).
Ik ben deze week al weer 4x gebeld door Microsoft dat ik een virus heb, ik heb en aantal mal gezegd dat dat ik een Appel pc had,
daarna werd via hun kant de verbinding verbroken of ze werden boos van dat kan niet enz.
Bij de 4x had ik even tijd over dus ik dacht ik ga er eens lekker voor zitten (de tijd dat ik ze ophoud scheelt weer andere mensen te bedriegen).

Dus ja daar begonnen wij aangezien (jammer genoeg mijn Engels niet zo goed is) kreeg ik een andere medewerker die beter met mijn gebrekkige Engels om
kon gaan. Ik moest via de Windows toet + R uitvoeren openen en cmd in toetsten Opdrachtprompt opent, toen moest ik een code invoeren waarna een hele
reeks bestanden zichtbaar werden waaronder en CLSID nr (dat is een lang nr wat tussen {...-...}) staat. Dit nr is op elke pc hetzelfde dus hebben zij het altijd goed met opnoemen daarvan.
Hieraan zien ze dat je besmet ben daarna moet je in het cmd scherm het commando eventvwr waarna je logboek opent (ja mag dat wel eens op je eigen
pc doen dit kan gen kwaad). Ze navigeren je via "Aangepaste weergaven" en dan klikken op Beheergebeurtenissen.
Afbeelding Hier staan vele fouten en Waarschuwingen waar ze je gek me maken dat dat allemaal virussen zijn, ze laten je onder je "Gebeurtenis-id" kijken en hoe hoger het nummer des te erger het is.

En nu komt het ze gaan je helpen om je van je problemen af te helpen en dat kunnen en aantal mogelijk heden zijn en per persoon anders dus vanaf hier zeker ophangen.
Ik heb dat nog even niet gedaan en werd via de browser naar teamviewer geleid (dit is geen malware programma dus niks geks over dit programma ik gebruik het zelf ook om mensen te helpen).
Ik moest een oudere versie downloaden (ik heb zelf de nieuwste versie op mijn pc dus dat ging niet) toen moest ik die verwijderen maar dat weigerde ik.
Toen werden ze al wat opdringeriger, en gingen ze proberen om mij wat anders te laten downloaden want hun opzet is om in je pc te komen meer of minder
niet. Hierbij zij ik jullie zijn oplichters en toen begonnen ze te dreigen dat ze mij van internet af konden snijden en ze eisten dat ik door ging en dat ze geen oplichters waren. Hierna werden ze alleen maar bozer dus dat gesprek spaar ik jullie en heb na totaal 45min opgehangen. Hier heb ik nog een voorbeeld filmpje bekijk die gerust eens en wees met deze dagen toch weer gewaarschuwd.

Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
2
Ben een tijdje geleden ook eens gebeld door een zogenaamde medewerker van 'Microsoft Consumer Help'. Deze meneer met een Indies accent sprak slecht Engels en beweerde dat mijn computer erg veel foutmeldingen gaf. Na het intypen van wat Opdrachtprompt commando's: cmd, assoc en de foutenlijst in eventviewer dacht hij me overtuigd te hebben.
Daarna wilde hij me een remote control programma laten downloaden, TeamViewer, LogMeIn en dergelijke.
Die url's spelde hij dan netjes. Het downloaden en uitvoeren mislukte telkens omdat ik dat natuurlijk niet wilde en expres typefouten maakte.
Het humeur van de helpdesk-medewerker werd steeds minder en vroeg op een gegeven moment waarom ik steeds typefouten maakte.
Toen ik vertelde dat ik het niet vertrouwde en hem verdacht van phishing kwam het antwoord: "You are wasting my time!".
Daarna werd de verbinding verbroken.

Hopelijk staat mijn tel.nummer daar nu op de zwarte lijst :smoke:
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Hahaha, dan zal dat de reden zijn dat ze mij ook niet meer zo snel bellen, verleden jaar heb ik gedaan alsof ik een beginner was die ook nog eens heel moeilijk Engels kon verstaan en ze zo meer dan 'n half uur aan de lijn gehouden voordat het me zelf de keel uit kwam. De zoveelste poging tot uitleg van hun afgebroken en in vloeiend Engels gezegd dat ze deze keer toevallig het prive nummer van een medewerker van Microsoft Nederland hadden gekozen en ik hun acties en telefoonnummer aan security zou doorgeven en was het opeens klik. :D
LoL. ;D :lol:
Greetings, Black Tiger.
4
Ach ja, paar weken terug ook zo'n telefoontje, op mn geheime nummer nota bene ;) Random gekozen kennelijk.
Was van McAfee (terwijl ik die niet meer gebruik :)
Zoiets als: " we found out that you downloaded an infected file and we gladly want to help you to solve it.
Dan gaan er bij mij wat alarmbellen af ;)
Vraag in Nederlands: Mag ik even weten wie u bent en wat u wilt wat ik begrijp dit niet helemaal, waar gaat t over?
Weer het zelfde verhaal. Besluit met: geen idee wat je wilt dus lekker opzouten sukkel !
Piep piep piep ;) lol
Nog wel ff dat telefoonnummer gecheckt zat in een verdachte reeks of in Australie of Kenia, leuk wel.
5
Nep-Microsoftmedewerkers vergrendelen browser

Oplichters die zich voordoen als medewerkers van Microsoft maken gebruik van hardnekkige browserlockers om de browser van internetgebruikers te vergrendelen, in de hoop dat die vervolgens het opgegeven telefoonnummer bellen, zo waarschuwt anti-malware-bedrijf Malwarebytes.

Het gebruik van browserlockers vindt al geruime tijd plaats. De browserlocker laat een waarschuwing zien dat de computer met malware is geïnfecteerd en gebruikt allerlei technieken om het sluiten van de pagina te voorkomen. Het slachtoffer wordt aangeraden het opgegeven telefoonnummer te bellen dat van de Microsoft-helpdesk zou zijn. In werkelijkheid gaat het om oplichters die slachtoffers software laten installeren waarmee ze de computer op afstand kunnen overnemen. De oplichters laten vervolgens allerlei logbestanden en commando's zien die erop zouden duiden dat de computer is besmet. Voor het verwijderen van de zogenaamde infectie moeten slachtoffers honderden euro's betalen.

Klik hier om het artikel te lezen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Beveiliging & Privacy”