Plaats reactie
1
Hoop dat u me kunt helpen. Ik twijfel of ik ca 4 wk geleden mogelijk op mijn laptop in een reflex op een verkeerde link heb gedrukt, maar sindsdien ondervond/ondervind ik het volgende:

Ineens kwamen er steeds zwart vlakken met C:|windows\system32\cmd.exe zichtbaar, die direkt weer verdwenen. In 1e instantie 1, maar de laatste keer 3 of 4 vrijwel tegelijk. In
de laatste paar weken niet meer. Ben ongerust en bang dat er mogelijk info wordt afgetapt o.i.d. Heb Windows 10 opnieuw geïnstalleerd (gewone installatie, geen schone oid)
Wachtwoord van Ziggo connect box, mijn mail en de wifi gewijzigd.

2e laptop (van echtgenote, vrij nieuw, ook opnieuw geïnstalleerd) vertoont n.m.m. geen verschijnselen, maar vertrouw ik nu ook niet meer helemaal. Kan zoiets ook in het traject van
Connectbox naar computer of de wifi kruipen?

Dank bij voorbaat. Vriendelijke groet. BJHM
2
Hallo en welkom op het forum,

Vensters van de opdrachtprompt die kortstondig verschijnen hoeft niet op een malware gerelateerd probleem te duiden. Er zijn ook legitieme taken die de opdrachtprompt voor bepaalde instructies gebruiken. Voer het onderstaande eens uit op beide systemen ter controle, plaats de logjes van de laptop even in een apart topic. Dit om beide systemen wat makkelijker uit elkaar te houden indien er vervolgstappen nodig zijn.

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
3
Goedemiddag. Heb getracht de instructies te volgen maar loop vast bij het wijzigen van de SmartScreen-instellingen. Typ Windows Defender in, en
vind dan niet de link naar het Windows Beveiligingcentrum. Kom daardoor niet verder. Wat doe ik verkeerd? Groeten. BJHM.
7
Goeiemiddag. Het kostte wat kracht maar het is gelukt. Ik probeer de 2 logbestanden als bijlage bij te voegen maar ik krijg ze als files niet van "users" "gebruiker" "downloads" naar deze mededeling (kopiëren/plakken). Excuus voor alle haperingen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Laatst gewijzigd door Maxstar op 29 aug 2021 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bijlagen toegevoegd
8
Toch nog gelukt! Kon de files niet kopiëren van user-directory naar tekstvak. Wel knippen/plakken. Hoop dat het zo ook goed is. Dank bij voorbaat.
9
Verplaatst FRST64.exe vanuit de map downloads naar het bureaublad.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Let op: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
12
Dat is een grandioos bericht! Heel hartelijk dank voor uw hulp. Zal de waardering ook op een andere manier laten blijken. Nogmaals dank en een vriendelijke groet van BJHM.
13
Graag gedaan, wat betreft de vensters van de opdrachtprompt die kortstondig verschijnen hoef je je niet direct zorgen te maken. Ondanks dat BullGuard Antivirus het standaard beveiligingspakket is, wordt Windows Defender op de achtergrond nog wel bijgewerkt. Het bestand MpCmdRun.exe voert standaard vier taken uit via geplande taken. De onderstaande regel is daar één van, die taak laat in een flits een venster van de opdrachtprompt zien. In totaal kunnen dat er vier zijn die even snel in beeld verschijnen.

Code: Selecteer alles

Task: {1D864420-2B6D-46B8-81EC-1689D66EB0F0} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Windows Defender\Windows Defender Verification => C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\platform\4.18.2107.4-0\MpCmdRun.exe [673816 2021-08-29] (Microsoft Windows Publisher -> Microsoft Corporation) 
Maar het is goed om alert te blijven. Indien je ooit iets vreemds opmerkt of ergens aan twijfelt kan je hier altijd even aankloppen. :good:
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
14
wat betreft de vensters van de opdrachtprompt die kortstondig verschijnen hoef je je niet direct zorgen te maken.
Dit kan inderdaad ook aan Windows zelf liggen. Vandaag een laptop vers geinstalleerd en die logt ook automatisch in en net na het inloggen zag ik ook even command prompt heel kortstondig langs flitsen. Soms heeft dat te maken met updates die nog even snel afgewerkt worden schijnbaar.
Als Maxstar niets heeft kunnen vinden dan zal het vermoedelijk zoiets zijn.
Greetings, Black Tiger.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”