Gesloten
31
Hier een aantal knipsels.

CDI voor de test:

https://www.imgdumper.nl/uploads9/605cb ... r_test.JPG

CDI na de test:

https://www.imgdumper.nl/uploads9/605cb ... a_test.JPG

Complete test uitgevoerd met WD Disk Utilities:

https://www.imgdumper.nl/uploads9/605cb ... e_test.JPG

En als bonus Schijfbeheer van de laptop. Hier zie je ook de aparte schijf voor de Unlocker. Die heeft wel een partitie. Raar is dat hij onder het cd-rom-station staat:

https://www.imgdumper.nl/uploads9/605cb ... beheer.JPG

Kun je hier nog iets van bakken? :)
32
DieEnDie schreef: Die heeft wel een partitie. Raar is dat hij onder het cd-rom-station staat:
Dit is niet raar, ik neem aan dat je een ISO van WD gemount hebt, die nu ook zichtbaar is in de verkenner van Windows. Dan wordt deze in het schijfbeheer als CD-Rom (UDF) weergegeven. Maak nu eens een nieuwe partitie aan op deze schijf, hoe reageert deze vervolgens op de dekstop met Windows 7 i.v.m. vertragingen en vastlopers.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
33
Maxstar schreef:dat je een ISO van WD gemount hebt
Ik weet niet wat dit betekent. Dit is hoe de hardware-encryptie van de MyPassport werkt. Heb niks gedaan. Ik heb de andere WD HD even aangesloten en idd is de Unlocker daar ook als cd-rom-station te zien in Schijfbeheer.
Maxstar schreef:Maak nu eens een nieuwe partitie aan op deze schijf
Oké, hoe doe ik dat? Is dat hetzelfde als een nieuw volume aanmaken in Schijfbeheer? Maar zit daar niet ook formatteren aan vast?
35
Ik heb nog wat anders bedacht. Sinds dat vertragen begon, heb ik storingen gehad met de usb-poorten, zoals de muis die er opeens uitviel of dat twee apparaten op dezelfde hub bij elkaar staan in dat vakje 'Hardware veilig verwijderen' (usb-stick en MP3-speler). De naam die aan een usb-poort gegeven wordt, blijft staan, ook al is dat apparaat daar weg. Zie screenshot. Bijv. de muis heb ik nu op een andere poort, maar de poort heeft nog de naam 'mouse'. (De MP3-speler krijgt twee schijven voor intern en extern geheugen.) En er is zware vertraging bij de toegang tot een usb-stick, wat ik eerst niet had. Zaterdag had ik opeens dat mijn speakers knetterden en vandaag niet. Ik heb een digitale versterker, die ook op een usb-poort zit. Dus die poorten zijn in de war. Ik las dat je de usb-controllers kunt verwijderen waarna de pc ze weer oppakt bij een herstart. Is dat een idee? Niet dat daarmee die partitie op de externe HD terugkomt, neem ik aan, maar dit is ook niet goed.

Ik doe er een screenshot van de lijst usb-controllers bij, want ik weet niet welke ik precies moet verwijderen dan. Ik heb zes poorten en drie hubs. Er zitten nu een toetsenbord, muis, printer, digitale versterker, usb-stick en twee externe HD's op.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
36
DieEnDie schreef: Ik las dat je de usb-controllers kunt verwijderen waarna de pc ze weer oppakt bij een herstart.
In het apparaatbeheer kan je inderdaad alles onder 'usb-controllers' verwijderen via de rechtermuisknop > Apparaat verwijderen. Wel eerst alle USB-apparaten behalve het toetsenbord en muis loskoppelen. Na de herstart zal het één en ander dan weer automatisch herkend worden, waarna deze warboel verholpen is.

Wat betreft de partitie komt die met deze handeling inderdaad niet terug.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
37
Heb de WD HD een nieuwe partitie gegeven en geformatteerd. Alles lijkt weer in orde. Maar heb ik hem nu ook geïnitialiseerd?

Ik weet niet hoe je de usb-controllers kunt verwijderen en dan de pc kunt herstarten want de muis en het toetsenbord verdwijnen ook. Ik kon de muis opnieuw aansluiten en daardoor herstarten maar daarvoor moest ik 1 controller laten staan. Die heb ik na de herstart verwijderd. Deed ik wat verkeerd?

De warboel is er nog steeds. De usb-stick en de MP3-speler staan nog steeds gezellig onder 1 poort. Ik vind het niet erg. Ga binnenkort toch naar de nieuwe desktop toe. Tenzij je nog wat weet. :) De usb-stick is nog steeds moeilijk toegankelijk (traag). Zou dat aan de usb-stick liggen of aan de poort/hub? Misschien goed om de usb-stick ook eens te formatteren? Zou dat helpen?
38
DieEnDie schreef: Maar heb ik hem nu ook geïnitialiseerd?

Dit kan je als volgt controleren.
  • Open schijfbeheer van Windows Diskmgmt.msc.
  • Als de schijf nog niet geïnitialiseerd is, dan verschijnt er een melding of pop-up om de de schijf te initialiseren.
  • Verschijnt er geen pop-up, maar de melding Niet geïnitialiseerd? Klik dan met de recchtermuisknop op de schijf en kies de optie tchijf initialiseren.
  • Kies voor MBR (t/m 2TB) en GPT (groter dan 2TB)
  • Klik vervolgens op OK.
DieEnDie schreef: De warboel is er nog steeds. De usb-stick en de MP3-speler staan nog steeds gezellig onder 1 poort.
Heb je op dit systeem een USB-Hub aangesloten? Download de tool USB Deview (Directe link) en plaats eens een screenshot met een overzicht wat deze tool weergeeft.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
39
De USBDeview geeft een hele lange lijst. Wil je alleen de apparaten zien die aangesloten zijn?

De usb-stick Kingston 128 Gb geeft nog steeds problemen sinds ik die op een 2.0-poort heb gezet. Zo langzaam klopt niet. Helpt formatteren? Ik heb al via Eigenschappen > Extra het station op fouten laten controleren. Was in orde.
40
Wat je kan doen is het volgende, selecteer alle items in de lijst en klik op file > Save selected items en sla dit overzicht op als compleet.txt.
Selecteer hierna alleen de apparaten die aangesloten zijn en maak nogmaals een export en sla deze op als aangesloten-devices.txt en plaats beide bestand in het volgende bericht.

Formatteren zal niet helpen, ik neem aan dat de USB-stick op een ander systeem wel goed functioneert?
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
41
Hierbij de tekstbestanden.
Maxstar schreef: Formatteren zal niet helpen, ik neem aan dat de USB-stick op een ander systeem wel goed functioneert?
Heb hem getest op de laptop. Gaat wel goed, in elk geval veel beter. Alleen wil hij niet uitgeworpen worden. 'In gebruik.' Ook als ik alles gesloten heb.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
42
Download Afbeelding DevNodeClean van Microsoft naar bijvoorbeeld het bureaublad.
  • Maak op de systeemschijf de map C:\dnc aan.
  • Open het ZIP-bestand van DevNodeClean en open de map x64.
  • Kopieer de bestanden 'DevNodeClean.exe' een 'DevNodeClean.pdb' naar de map C:\dnc.

  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Geef nu het onderstaande commando op gevolgd door enter.

Code: Selecteer alles

CD C:\dnc
  • Geef nu het onderstaande commando op.

Code: Selecteer alles

DevNodeClean /n > "%userprofile%\desktop\DevNodeClean.txt"
  • Op het bureaublad is nu het tekstbestand DevNodeClean.txt geplaatst.
  • Voeg dit bestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
43
Hierbij het tekstbestand.

Dat lijkt op grote lenteschoonmaak. :D
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
44
Wow, dit is een behoorlijke lijst met orphaned items.
  • Open het startmenu en typ vervolgens het commando CMD.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op de Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
  • Geef nu het onderstaande commando op gevolgd door enter.

Code: Selecteer alles

CD C:\dnc
  • Geef nu het onderstaande commando op.

Code: Selecteer alles

DevNodeClean 
  • Als dit gereed is sluit dan de opdrachtprompt en herstart de computer.
Voer hierna dit commando opnieuw uit en plaats dit logbestand om te controleren of alles verwijderd is.

Code: Selecteer alles

DevNodeClean /n > "%userprofile%\desktop\DevNodeClean.txt"
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
45
Hier het volgende tekstbestand. Er zitten er nog twee in.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”