Gesloten
61
Hoe heb je de boot-sequence in de BIOS/UEFI precies ingesteld? Deze Melding (PXE-E61/ PXE-M0F) geeft aan dat de computer nergens van kon opstarten en probeerde vanaf het netwerk op te starten, wat niet mogelijk was.

Normaliter kan je met een defecte SSD/HDD nog steeds vanaf een USB-Stick opstarten. Met DEL / F2 / F10 kan je op de meeste systemen de BIOS openen, controleer hier eens de bootvolgorde. Of gebruik de F12 toets om de BBS (Bios Boot Selector) te openen.

Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
64
Ik pen het even neer. ik weet niet meer hoe ik het vorige week opgezet heb...
Windows media creation tool dan USB-stick maken voor andere pc - USB flash station - dan volgt windows 10 downloaden ...% - Voltooid.
In verkenner zie ik dan op de usb boot-efi-sources-support, enkele files waaronder een setup.exe.
Dan zet ik laptop uit. Stop er de SSD in en de usb en start op.
Is dit de goede manier?
66
Bij deze krijg je toegang tot het bios via F2 (ter info ;) ).

En neen, de laptop start gewoon op en niet van USB ...
69
Ja, maar ik zat zelf te denken aan de ISO van Macrium Reflect op een DVD te branden. De laptop herkent namelijk de SSD, en het docking station de oude HDD.
Door middel van het opstarten van de DVD met de rescue omgeving van Macrium Reflect kan je de externe HDD ook klonen naar de interne SSD.

Via Macrium Reflect kan je de ISO direct op een DVD branden, als de laptop van deze schijf goed opstart dan plaats ik even de stappen om de HDD naar de SSD te klonen.

Afbeelding
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)
74
Neen en bizar genoeg vind ik via verkenner geen bestanden op de cd. Dan maar vanop mijn desktop een cd gebrand. Bestanden zijn mooi te zien. CD n laptop en daar toont hij een blanco cd :(
Ik word stilaan gek of ben ik dat al?
http://www.filedropper.com/verkennercd

niettemin tussendoor al een heel grote dank je wel hoor, je hebt hier al veel tijd in gestopt!
75
Heel vreemd, dan maar weer iets anders proberen. Als je het docking station op de desktop aansluit, zowel met de HDD van de laptop als de nieuwe SDD, zijn beide dan zichtbaar in de verkenner of het schijfbeheer (diskmgmt.msc)?
Stravo schreef: niettemin tussendoor al een heel grote dank je wel hoor, je hebt hier al veel tijd in gestopt!
Graag gedaan, deze laptop heeft een eigen willetje blijkbaar! Maar uiteindelijk komen we er wel denk ik... :D
Member of UNITE Unified Network of Instructors and Trained Eliminators (Unite Against Malware)

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”