Gesloten
1
Beste,
Mijn Toshiba laptop is erg traag geworden. Ik vermoed dat er wel één en ander de zaak vertraagt. Ik heb een HijackThis uitgevoerd en de twee bestanden in bijlge gevoegd. Kan iemand deze eens bekijken aub?
Wat kan ik nog doen om mijn laptop nog 'redelijk snel' te laten werken?


Dank,

Stravo

PS: Toshiba Satellite C870-14G op Windows10
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
:welkom:

Voer onderstaande uit:
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit via de onderstaande link naar het bureaublad.
Als er een melding van SmartScreen komt doe het volgende Handleiding als je klaar bent mag je hem weer aanzetten.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Beste,

dank alvast.

In bijlage de twee bestanden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
:good:

Zodra een malware/virus expert online is wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
5
Welkom,

Stap 1:
De-installeer Advanced SystemCare
Herstart de computer.

Stap 2:
Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
In bijlage de flixlog.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Start Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik op "Dashboard" en vervolgens op de knop "Scan nu".
Indien er updates beschikbaar zijn worden deze eerst gedownload.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Rapporten".
Plaats een vinkje bij het recentste "Scanrapport".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Verwijderen was geen optie in quarantaine wel, ter info ;)

In bijlage mwb.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
9
Onedrive en onnodige programma's mee op laten starten vertraagd de boel aanzienlijk en ook een te kleine hoeveelheid ram, wordt het wisselbestand aangesproken en die op een harde schijf en geen SSD wil ook niet echt helpen.
Ook meerdere AV's werkt niet fijn.
Aantal tips.
https://www.schoonepc.nl/windows10/prog ... deren.html
"Dit is mijn handtekening of sig."
Sometimes, a vendor may misleadingly advertise the I/O clock rate by labeling the MT/s as MHz
https://www.piriform.com/speccy/download
https://www.piriform.com/docs/speccy/us ... to-the-web
10
Vertel of er verbetering merkbaar is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Hoi, hallo, goede morgen,

Er is zeker al verbetering merkbaar, niet zozeer bij het opstarten, wel bij het aanklikken en openen van programma's, websites.

Dank alvast hiervoor.

Je schrijft : "Ook meerdere AV's werkt niet fijn."

Heb ik dan meerdere AV's op dit moment?

Ik zie in Taakbeheer een aantal keer AVG staan, is het dit wat je bedoelt? Is dat vier keer hetzelfde AV dat opgestart is?

dank alvast voor je antwoord!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Je schrijft : "Ook meerdere AV's werkt niet fijn."
Heb ik dan meerdere AV's op dit moment?
Dat staat in een reactie van @pearl . Ik zie geen meerdere AV's, alleen een restant van Avast dat inmiddels verwijdert is.
Ik zie in Taakbeheer een aantal keer AVG staan, is het dit wat je bedoelt? Is dat vier keer hetzelfde AV dat opgestart is?
Dat is normaal, AVG bestaat uit meerdere processen.


Rechtsklik op Start en klik op Opdrachtprompt (administrator).
Indien deze optie niet beschikbaar is, doe dan eerst het volgende:
  • Klik op Start - Instellingen.
  • Er verschijnt een nieuw venster, klik op Persoonlijke instellingen.
  • Klik aan de linkerkant op Taakbalk.
  • Zet de optie "Opdrachtprompt vervangen door Windows PowerShell in het menu als ik met de rechtermuisknop op de startknop klik of als ik op de Windows-toets + X druk" uit.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Ik krijg een melding ivm vbscript, zie bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Download het programma ListChkdskResult opnieuw.
Verplaats het programma naar je bureaublad. Maak geen snelkoppeling.
Start ListChkdskResult.exe vanaf je bureaublad. Lukt het nu wel ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
AVG toestemming gegeven om app te gebruiken, daarna werkte het. In bijlage het bestand.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”