OUTLOOK.EXE - Ongeldige installatiekopie

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Plaats reactie
Frank11
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2020 22:07

#1

Goedemorgen,

Bij het openen van een office applicatie (outlook, word, excel) krijg ik de melding OUTLOOK.EXE - ongeldige installatiekopie en kan ik deze applicaties niet meer openen. Nu las ik dat dit ook kan komen door evt. malware. Mijn McAfee scanner vind geen problemen en geeft aan dat de PC veilig gebruikt kan worden.
Ik heb reeds via het programma reimage geprobeerd e.e.a. te herstellen, maar is niet gelukt.

Bijgaand de FRST bestanden. Alvast dank voor uw hulp.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#2

Hallo,

Ik ga even de logjes doornemen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#3

Hallo,

Het is geen malware probleem (hier straks meer over).
Je heb "Reimage Repair" geïnstalleerd verwijder die want dit programma lost zeker niet het probleem op.
(Ik heb al onderdelen in de fix ervan gezet)



Stap 1.
Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek het volgende programma, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Reimage Repair
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

Stap 2.
Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.

Fixlist.txt
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..

Stap 3.
Ik zie in het logje dat OUTLOOK een fout met: KERNELBASE.dll, heeft.
Doe eens het volgende wat onder Method 1: staat in deze link: https://www.windowsphoneinfo.com/thread ... on.157155/

Ik heb hier van mijn pc het bestand wat je kan gebruiken hier kan je het downloaden: https://www.pcwebplus.nl/img/KernelBase.dll
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Frank11
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2020 22:07

#4

Hoi,

Dank voor je reactie. Stap 3 kom ik niet goed uit. Ik krijg een foutmelding met: de module KERNBASE.dll kan niet worden geladen. (…) Kan opgegeven module niet vinden.

Bijgaand de fixlog.
Frank11
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2020 22:07

#5

Frank11 schreef:
12 mei 2020 10:29
Hoi,

Dank voor je reactie. Stap 3 kom ik niet goed uit. Ik krijg een foutmelding met: de module KERNBASE.dll kan niet worden geladen. (…) Kan opgegeven module niet vinden.

Bijgaand de fixlog.
Ondanks dat ik deze foutmelding kreeg, kan ik outlook wel weer openen. Dus in zoverre is het probleem opgelost. Of zie je nog bepaalde problemen in de log?
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#6

Frank11 schreef:
12 mei 2020 10:35
Ondanks dat ik deze foutmelding kreeg, kan ik outlook wel weer openen. Dus in zoverre is het probleem opgelost. Of zie je nog bepaalde problemen in de log?
Je heb het bestand wel in de juiste map geplaatst?

Als die melding niet meer komt kijk het dan even aan, voor de rest zag het logje er goed uit.
Tip: download niet zomaar meer een reparatie tool, vele kunnen je systeem om zeep helpen.

Doe der controle:

Download Afbeelding AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Staat de knop Next er dan is "Preinstalled Software" gevonden dat hoef je niet aan te vinken.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Frank11
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2020 22:07

#7

Hartelijk dank voor je hulp!
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#8

Hallo,

Heel goed, als er verder geen problemen meer zijn mag je de laatste stap doen:

Met het onderstaande tool ruim je de meeste tools op die we hebben gebruikt:

Download Afbeelding KpRm van Kernel-panik en sla deze op uw bureaublad op.
  • Klik met de rechtermuisknop op KpRm.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Zet een vinkje bij:
- Gereedschap verwijderen
- Creëer een herstelpunt
  • Klik op de knop "Run"en wacht geduldig tot de tool gereed is.
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt, dit kan je als bijlage posten.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Frank11
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2020 22:07

#9

Gelukt
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#10

Hallo,

Heel goed, als er verder geen problemen meer zijn laten we het hierbij :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”