Computer ontzettend traag

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobK
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 apr 2011 10:15
OS: Windows 10 64 bits
AV: Ziggo Internetbeveiliging
FW: Windows
Locatie: Maastricht

#1

 De computer van mijn schoonzus is ontzettend traag geworden. Er staat van alles op dat verwijderd moet worden maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Het zou mij ook niet verbazen als er de nodige spyware op geinstalleerd is.
Wie zou mij kunnen helpen ?
Windows 10 64 bits
AMD E1 - 2500
AMD Radeon HD8240
500 GB HDD
4 GB DDR3

Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#2

Hallo,

Dan gaan we eens mee kijken:

Verwijder alvast de programma's die weg kunnen en doe dan het volgende;

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
RobK
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 apr 2011 10:15
OS: Windows 10 64 bits
AV: Ziggo Internetbeveiliging
FW: Windows
Locatie: Maastricht

#3

Alvast dank voor de hulp.
Hier zijn de files van de scan ..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#4

Hallo,

Stap 1.
Ik zie twee anti-virus programma's Norton Internet Security & avast verwijder daar één van want twee
anti-virus programma's werken elkaar tegen en vertagen ook zo je pc.

Ik neem aan dat het Norton word om te verwijderen hier de stappen: https://support.norton.com/sp/nl/nl/hom ... /v15972972
Gebruik ook het hulpprogramma die aangeboden word.

Stap 2.
Verwijder nu de volgende programma's:
Advanced PC~Mechanic
Driver Tonic
Driver Updater
FileShareFanatic Internet Explorer Homepage and New Tab
GetFormsOnline Internet Explorer Homepage and New Tab
Malware Crusher
OnlineMapSearch Internet Explorer Homepage and New Tab
Web Companion
WebDiscover Browser 4.29.2


Stap 3.
Ga naar de map Downloads open die en sleep de tool FRST daaruit naar je bureaublad.

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

Afbeelding
Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
RobK
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 apr 2011 10:15
OS: Windows 10 64 bits
AV: Ziggo Internetbeveiliging
FW: Windows
Locatie: Maastricht

#5

Programma's kunnen verwijderen behalve :
FileShareFanatic Internet Explorer Homepage and New Tab
GetFormsOnline Internet Explorer Homepage and New Tab


Daar krijg ik een RunDLL error. "er is een probleem opgetreden bij het starten van" hij verwijst naar een tooltabextension.dll.  Kan opgegeven module niet vinden.
Deze melding krijg ik voor beide programma's.
Bijgevoegd de fixlog.txt file  
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#6

Hallo,

Gaan we verder opruimen:

Stap 1.
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mb3-setup-consumer-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.
  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelen leest u hier.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.


Stap 2.
Download Afbeelding AdwCleaner by Malwarebytes naar het bureaublad.

Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Nu scannen.
  • Wanneer de scan gereed is klikt u vervolgens op de knop Reiniging en Reparaties.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Schoonmaken en nu opnieuw opstarten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt AdwCleaner automatisch geopend, klik op Logbestand bekijken.
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.
  • (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\AdwCleaner\Logs\AdwCleaner[C00].txt.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
RobK
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 apr 2011 10:15
OS: Windows 10 64 bits
AV: Ziggo Internetbeveiliging
FW: Windows
Locatie: Maastricht

#7

Hier zijn beide bijlages
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#8

Hallo,

Ook weer een mooie opruiming, hoe draait de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
RobK
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 apr 2011 10:15
OS: Windows 10 64 bits
AV: Ziggo Internetbeveiliging
FW: Windows
Locatie: Maastricht

#9

Hij werkt weer naar behoren, hartelijk dank voor de hulp !
Er is echter een klein dingetje, voorheen zat er op de taakbalk een snelkoppeling naa de power button van Packard Bell waarmee mijn schoonzus de computer gemakkelijk kon afsluiten na gebruik. Deze is verdwenen. Ik heb hem wel gevonden als ik naar programma;s ga (zie screenshot) maar de link werkt niet meer.
Normaal als ik met de linkermuistoets programma's aanklik krijg ik een lijst te zien met de programma's en geheel links daarvan ook de aan\uit knop. Maar als ik bij deze computer de programma knop aanklik krijg ik het scherm te zien zoals op het screenshot met alle programma's maar daar kan nergens een aan\uit knop tussen gevonden worden.
Is er een mogelijkheid om dit op deze computer ook zo in te stellen dat mijn schoonzus, na gebruik, gewoon de programma knop met links kan aanklikken en van daaruit de computer uit zetten ?
Het klinkt misschien erg overdreven maar door een aandoening is elke verandering voor haar erg moeilijk. Ik probeer het haar dan zo gemakkelijk mogelijk te maken.  Bij voorbaat dank !
Gebruikersavatar
RobK
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 245
Lid geworden op: 01 apr 2011 10:15
OS: Windows 10 64 bits
AV: Ziggo Internetbeveiliging
FW: Windows
Locatie: Maastricht

#10

Hoe kan ik een screenshot bijvoegen ? Dat lijkt niet te lukken
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#11

Hallo,

Via imgdumper de printscreen uploaden.viewtopic.php?f=4&t=4036
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”