ZEER trage laptop

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hzzgs1996
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 nov 2011 17:21

#1

Hoi,
Mijn andere laptop is momenteel zo traag, dat ik niet eens op dit forum een hulpverzoek geplaatst krijg. Het duurt minuten voor een nieuwe webpagina geopend is.
Ook andere toepassingen zijn bijna niet te gebruiken.
Wat kan ik doen om te bezien wat er aan de hand is?
Groeten,
Chris
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#2

Hallo,

Plaats het volgende programma via deze pc op een USB-stick en zet hem zo op de trage pc.

Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar een USB-stick.

Steek de USB-stick in de trage pc en doe het volgende:
  • Dubbelklik op mb3-setup-consumer-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.
  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelen leest u hier.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).
Afbeelding
Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
hzzgs1996
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 nov 2011 17:21

#3

Hallo,
Bijgaand het scanrapport als bijlage.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#4

Hallo,

Kijk of je de volgende tool op de trage pc kan downloaden (zo nee, doe het weer via de USB-stick metoden)

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
hzzgs1996
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 nov 2011 17:21

#5

Hallo,
FRST uitgevoerd via USB-methode.
Bijgaand de logbestanden.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#6

Hallo,

Sleep de tool FRST vanaf je USB-stick naar het bureaublad van de trage pc.
Download fixlist.txt uit de bijlage naar je USB-stick, en sleep dat daarna naar het bureaublad van de trage pc waar ook FRST.exe aanwezig is.
Fixlist.txt
Doe dan het volgende op de trage pc:
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Een handleiding via een filmpje van Farbar Recovery Scan Tool kan je HIER vinden.

Test ook meteen de trage pc uit.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
hzzgs1996
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 nov 2011 17:21

#7

Bijgaand de gevraagde fixlog.
Trage PC draait nog steeds moeizaam. In Outlook en browser laden schermen langzaam, haperen met melding zoals bijvoorbeeld  'Outlook reageert niet'.
Ook hoge processoractiviteit en/of ventilator.

Gr. Chris
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#8

Hallo,

We gaan eens een clean boot doen om te testen, lees het eerst door en voer het dan uit:

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.(noteer wel eerst wat allemaal is ingeschakeld)
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.

Hoe werkt de pc nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
hzzgs1996
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 nov 2011 17:21

#9

Hallo,
Bovenstaande uitgevoerd en computer herstart.
Start iets sneller op maar zowel off- als online applicaties draaien nog vertraagd. Veel 'gecirkel' van de aanwijzer en schermen die tot stand 'rollen' i.p.v. gewoon verschijnen.

Groeten,
Chris
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#10

Hallo,

Zet alles maar weer terug zoals het stond, dan ben ik bang dat het een hardware probleem is.
Hoe oud is deze pc?
Is de pc stofvrij?

Zet via een USB-stick het volgende programma op de trage pc:

Download Afbeelding Crystal DiskInfo naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Het programma wordt nu uitgepakt in een nieuwe map op het bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie Crystal DiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies uitvoeren als administrator.
    • Is de kleur Blauw - dan is deze schijf in orde.
    • Is de kleur Geel   - dan zijn er problemen met de betreffende schijf.
    • Is de kleur Rood  - dan is de harde schijf zeker aan vervanging toe.
  • Als het programma geopend is, worden de gegevens van de harde schijf getoond
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Maak een screenshot van het programma, hoe je dat doet lees je HIER.
  • Upload dit bestand naar https://www.imgdumper.nl.
  • Je krijgt dan een unieke link. Post die link in je volgend bericht.
Afbeelding
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
hzzgs1996
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 nov 2011 17:21

#11

Hallo,

Bijgaand de link naar de screenshot. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of ik dit goed heb gedaan.

https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d1ce ... gs1996.jpg

Gr. Chris
Gebruikersavatar
hzzgs1996
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 nov 2011 17:21

#12

Het betreft trouwens een laptop uit 2014.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#13

Hallo,

Er zijn toch beschadigingen gevonden, we gaan kijken of we die kunnen repareren.
Maak indien nodig eerst een back-up van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)


Doe eens "foutcontrole" zorg dat daar beide opties zijn aangevinkt;
  • “Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren"
  • “Beschadigde sectoren zoeken en repareren”
Handleiding.


Voer hierna CrystalDiskInfo weer uit.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
hzzgs1996
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 nov 2011 17:21

#14

Hallo,

Ik heb 'foutcontrole' geprobeerd uit te voeren.
Ik krijg dan echter de melding: 'Het is niet nodig om dit station nu te scannen. Op dit station zijn geen fouten gevonden. U kunt het station scannen op fouten als u dat wilt.'
Als ik hem dan toch laat scannen krijg ik de melding: 'Het station is gecontroleerd. Er zijn geen fouten gevonden.'

Groet,
Chris
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16112
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

#15

Hallo,

Dan ben ik bang dat er toch iets hardware matig kapot is (ik denk aan je HD).
Doe het volgende voor je C: schijf: https://www.computeridee.nl/workshop/ha ... indows-10/
Plaats van de uitslag een printscreen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”