Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 15632
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Mislukt - virusscan is mislukt

vr 01 feb, 2019 17:11:17

Hallo,

Dan mag je die programma's weer inschakelen.

Kijk eens of deze optie goed staat: https://www.computeridee.nl/nieuws/nieu ... -software/
In het Nederlands moet je op "App-aanbevelingen weergeven" klikken.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding

 
amcsmits
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 30 jan, 2019 10:27:44
Kennisniveau: (1) Beginner

Re: Mislukt - virusscan is mislukt

za 02 feb, 2019 22:03:06

Helaas, het heeft allemaal niet geholpen. 
Het vervelende is nu dat én het probleem niet is opgelost én ik ook niet meer McAfee kan installeren omdat ik niet kan downloaden.
Dus nu heb ik ook nog een onbeveiligde laptop.
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 15632
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Mislukt - virusscan is mislukt

zo 03 feb, 2019 10:13:46

Hallo,

Je bent beschermt met Defender (als je die aan heb gezet)
Dit probleem komt waarschijnlijk door de nieuwe versie update, doorloop je verbinding eens zoals hier word uitgelegd: https://www.windowscentral.com/how-rest ... 018-update

  Werkt dat niet ga naar de vorige versie: https://nl.ccm.net/faq/1729-windows-10- ... ere-versie

Hoe is het nu?
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
amcsmits
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 30 jan, 2019 10:27:44
Kennisniveau: (1) Beginner

Re: Mislukt - virusscan is mislukt

ma 04 feb, 2019 12:57:20

Het probleem is opgelost! Ik ben naar de computerwinkel hier in het dorp gegaan en die twee jongens hebben er eens even goed naar gekeken. In de regedit hebben ze diep in het systeem een setting van 3 (default) naar 1 gezet zodat nu downloads niet meer worden gescand. Waarschijnlijk ging dit mis in combinatie met webadvisor van McAfee die ondanks mijn de-installatie toch nog ergens was achtergebleven. Kostte enige moeite ook om helemaal te verwijderen. Wellicht maakt webadvisor gebruik van deze setting?
Ik zit nu alleen nog wel te twijfelen of ik McAfee er opnieuw op ga zetten. Die beide jongens zijn er niet erg enthousiast over en het probleem zou dan misschien terug kunnen komen? Alhoewel ik verwacht dat die regedit change dat voorkomt.
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 15632
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Mislukt - virusscan is mislukt

ma 04 feb, 2019 17:34:18

Hallo,

Dan zat ik toch in de goede richting te denken (dat McAfee) de schuldige was. Ik durf niet te zeggen of het probleem terug komt na herinstallatie.
Je zou een nieuw herstelpunt kunnen maken en daarna McAfee kunnen installeren, werkt het niet kan je terug maar ik wil er eerlijk bij zeggen dat
dat ook geen 100% garantie geeft.

Malwarebytes kan je laten staan en één maal in  de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.
Hier de handleiding hoe je Mbam instelt als gratis: viewtopic.php?f=325&t=21101
 
Met het onderstaande tool ruim je de tools op die we hebben gebruikt:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
 
Afbeelding
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Note: Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak indien nodig ook een nieuw herstelpunt (als je die aan heb staan) Handleiding.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten