Malware? "Bestand-x bevat een virus en is verwijderd"

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Gebruikersavatar
Quazed
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2018 16:31
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 Home
AV: Windows Defender
AM: Windows Defender
FW: Windows Defender Firewall
Contacteer:

#1

11 dec 2018 16:42

Hi allemaal, 

Helaas heb ik een probleem met mijn laptop. Bij iedere download die ik uitvoer, krijg ik de volgende melding: Afbeelding
Dit betreft letterlijk álle downloads, zelfs bijlage uit mails, zoals jullie zien op bovenstaande afbeelding. 
Aangezien ik maar zeer beperkt bestand heb van computers/ICT, kom ik hier met geen mogelijkheid aan uit. 

Ik heb mijn computer op iedere mogelijkheid gescand d.m.v. het ingebouwde virussysteem (Windows Defender), dit vindt geen enkel virus o.i.d.. 
Op andere topics zie ik als tips voorbij komen dat ik aanvullende virusscanners dien te downloaden, of een programma moet downloaden dat specifieke logs genereerd. 

Dan kom ik echter weer terug op het probleem: ik kan letterlijk niets downloaden via een browser. 
Hopelijk is iemand hier bereid en in staat om mij te helpen. Waarvoor bij voorbaat dank. 


Met vriendelijke groet, 

Jorn
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Laatst gewijzigd door Quazed op 12 dec 2018 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#2

11 dec 2018 18:11

Hallo,

We gaan met je mee kijken:

Download de AfbeeldingFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit  via de onderstaande link naar het bureaublad.

Farbar Recovery Scan Tool Link

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie AfbeeldingAls administrator uitvoeren.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Quazed
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2018 16:31
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 Home
AV: Windows Defender
AM: Windows Defender
FW: Windows Defender Firewall
Contacteer:

#3

11 dec 2018 19:01

Hi Abbs, 

Bedankt voor je reactie. Echter zit hier dus precies het probleem in: ik kan letterlijk níets downloaden. 
Ook bij poging tot uitvoeren/opslaan van deze download krijg ik de onderstaande foutmelding terug: 
Afbeelding

Is er een work-around of manier om dit te omzeilen? 
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#4

11 dec 2018 19:12

Hallo,

Zet via een andere pc FRST op een USB-stick plaats die dan in deze pc en voer het dan uit.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#5

12 dec 2018 09:26

Hallo,

Is dit gelukt?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Quazed
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2018 16:31
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 Home
AV: Windows Defender
AM: Windows Defender
FW: Windows Defender Firewall
Contacteer:

#6

12 dec 2018 10:14

Hi Abbs,

Dank voor de tip. Ik ben in de vroege middag op het werk en ga het dan proberen! Had zo snel geen andere computer tot mijn beschikking.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#7

12 dec 2018 10:41

Quazed schreef:Hi Abbs,

Dank voor de tip. Ik ben in de vroege middag op het werk en ga het dan proberen! Had zo snel geen andere computer tot mijn beschikking.
Oke, ik wacht het af :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Quazed
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2018 16:31
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 Home
AV: Windows Defender
AM: Windows Defender
FW: Windows Defender Firewall
Contacteer:

#8

12 dec 2018 13:46

Hi Abbs, 

Bedankt voor de uitleg en je geduld. De bijlage heb ik toegevoegd aan de initiële post! 
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#9

12 dec 2018 13:48

Quazed schreef:Hi Abbs, 

Bedankt voor de uitleg en je geduld. De bijlage heb ik toegevoegd aan de initiële post! 
Geduld heb ik wel hoor dus we komen er we uit.
Maar de bijlage zie ik niet dus dat is mislukt, lees de handleiding goed door en probeer het nog eens: viewtopic.php?f=206&t=7806
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#10

12 dec 2018 13:49

Hallo,

Ik zie ze ineens ze staan in het eerste bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#11

12 dec 2018 14:20

Hallo,

1. De factuur is die nog aanwezig want die kan je het beste verwijderen.
Kijk dan of het probleem weg is.

2. Dan zie ik Popcorn Time staan hiermee kan je aardig besmet raken hou daar rekening mee (het beste is nog om die te verwijderen).
Gebruik je Web Companion anders kan je die ook beter verwijderen, en kik zie sporen van Avast heeft dat op deze pc gestaan?

3. Verder valt mij op dat je C:/ bijna vol is daar moet je zeker wat aan gaan doen want anders kan je straks niks meer updaten.
Drive c: (Windows) (Fixed) (Total:97.21 GB) (Free:4.95 GB) NTFS


Zo dit zijn heel wat vragen loop die even door en voer de handelingen uit die je uit kan voeren als dat klaar is
gaan we verder.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Quazed
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2018 16:31
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 Home
AV: Windows Defender
AM: Windows Defender
FW: Windows Defender Firewall
Contacteer:

#12

12 dec 2018 14:48

Hi Abbs, 

Bedankt voor de tips. 

1.- deze heb ik nooit goed kunnen downloaden; 

2.- Dank, ik heb Popcorn Time en Web Companion beide verwijdert. Avast heb ik er inderdaad ooit opgehad, deze heb ik laatst verwijdert, aangezien ik niet wist waar het vandaan kwam en of het überhaupt een goed programma was. 

3.- dat klopt, ik heb Windows op mijn kleine schijf staan. Dit laat ik binnenkort door iemand omzetten. 
Het is voor nu erg lastig om hier geheugen op vrij te maken, aangezien het besturingssysteem hier op staat. 

Heb net e.e.a. getest, het probleem is nu in ieder geval opgelost: ik kan weer dingen downloaden! 
Zijn er verder nog dingen die ik kan doen om dit voortaan te voorkomen? 

In ieder geval enorm bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#13

12 dec 2018 17:09

Hallo,

Heel goed en gaan we de goede kant op, om je pc verder schoon te maken heb ik twee nieuwe logjes nodig.
Lees het volgende door en voer het uit:
 
Afbeelding
 
Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Zorg dat de volgende optie is aangevinkt: Afbeelding
  • Druk op de knop Scannen.
  • Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt (FRST.txt en Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Gebruikersavatar
Quazed
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2018 16:31
Kennisniveau: (1) Beginner
OS: Windows 10 Home
AV: Windows Defender
AM: Windows Defender
FW: Windows Defender Firewall
Contacteer:

#14

13 dec 2018 09:58

Hi Abbs, 

Bedankt! Dit zijn de logs.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16099
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam
Ontvangen likes: 1

#15

13 dec 2018 13:02

Hallo,

Plaats de tool naar je bureaublad (dat werkt makkelijker) en doe dan het volgende;

Afbeelding
Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
 
Afbeelding
Fixlist.txt
 
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”