Plaats reactie
31
TOSHIBA MQ01ABD100

De scan is nu halverwege en er zijn al ruim 3 miljoen bestanden gevonden. Derhalve lijkt het mij ook via de optie 'In Mijn Documenten' ondoenlijk om de relevante bestanden te vinden.

Recuva heeft ook de mogelijkheid om alleen naar documenten te zoeken. Ik zou daarom kunnen proberen om Recuva eerst alleen naar documenten te laten zoeken en, als hij dan ook inderdaad alleen documenten heeft gevonden, om die dan te herstellen. Vervolgens zou ik hetzelfde kunnen doen met afbeeldingen en daarna nogmaals voor video's. Ik weet echter niet of via Recuva achtereenvolgens verschillende onderdelen kunnen worden hersteld. Misschien moet alles in één keer worden hersteld en is zo'n stapsgewijs herstel niet mogelijk.
33
In het beeldscherm van de tool wordt niets getoond. Niet als ik bij dat beeldscherm kom door op de tool te klikken en evenmin als ik bij het beeldscherm kom door een rechtsklik op de tool en vervolgens op 'Als administrator uitvoeren'.
Waarschijnlijk doordat er niets wordt getoond, is de scanmogelijkheid uitgeschakeld als ik op Function (U) in het beeldscherm klik.
34
Tja, mijn kennis in deze materie houdt een beetje op. Je schijf is al zo'n 6 jaar oud dus mogelijk is er meer aan de hand.
Heb je geen backup van de verdwenen bestanden ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
35
De laptop heb ik in maart 2016 in de winkel gekocht. Dat is 2,5 jaar geleden.
Ik heb verleden jaar een externe harde schijf gekocht toen de problemen met de muis, de camera et cetera begonnen, maar het is me niet gelukt om daarop gegevens op te slaan. De externe harde schijf is een WD - My Passport van 1 Tb, model WDBYNN0010BBK-WESN.

Na circa 5 uur scannen, gaf Recuva op het laatst aan dat er ruim 3 miljoen bestanden waren gevonden. Vervolgens verscheen het beeldscherm en daarin waren tien bestanden vermeld. Van deze tien bestanden zijn er volgens Recuva acht onherstelbaar en twee herstelbaar.
Het ene herstelbare bestand is system.data.entity.dll van 3940 Kb. Het andere herstelbare bestand is HP Envy 5530 seriesInk van 2 Kb. Het eerste bestand is van 11 april 2018 en het laatste bestand is van 14 september 2018 en is van de printer. Dat is helaas alles.
36
Ik heb verleden jaar een externe harde schijf gekocht toen de problemen met de muis, de camera et cetera begonnen, maar het is me niet gelukt om daarop gegevens op te slaan.
Hoezo niet. Wordt de externe schijf niet herkend ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
37
De externe harde schijf werd wel herkend en hij was ook bezig om van alles op te slaan. Toen ik echter na het opslaan op de externe harde schijf keek stond daar niets, terwijl die schijf met gigabytes aangaf dat er een heleboel opstond. Daarna heb ik, dat is nu natuurlijk heel dom, de externe harde schijf geformatteerd. Destijds dacht ik nu eenmaal dat die schijf eerst leeg moest voordat ik het opnieuw zou kunnen proberen. Dat is natuurlijk ook zo, maar dat had ik achteraf gezien beter niet kunnen doen. Of ik daarna opnieuw heb geprobeerd om de bestanden naar de externe harde schijf over te zetten, kan ik me niet meer herinneren. Ik vermoed van niet, maar dat weet ik niet zeker.

Ik wil de externe harde schijf wel installeren, maar misschien is het beter om daarmee te wachten totdat absoluut zeker is dat met Recuva echt niets meer is terug te halen. De optie met alleen scannen van Documenten en, bij een eventueel succes daarna ook de afbeeldingen en de video's, heb ik immers nog niet geprobeerd. De kans op succes lijkt mij echter vrijwel nihil. Bestaat er nog een ander, bij voorkeur sterker gratis programma dan Recuva, waarmee mogelijk bestanden kunnen worden teruggehaald?
38
Bestaat er nog een ander, bij voorkeur sterker gratis programma dan Recuva, waarmee mogelijk bestanden kunnen worden teruggehaald?
Vast wel maar de kans op succes wordt steeds kleiner als je nieuwe software op de te repareren schijf zet.
Dit gaat echter boven mijn kennis, stel die vraag in een nieuw topic in deze sectie.
Post in je openingsbericht een link naar dit topic.
Zodra je in dat andere topic klaar bent, post dan hier weer een bericht zodat we eventueel verder kunnen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”