Plaats reactie
17
Net zoals enkele jaren geleden met de vorige computer, vindt Recuva met de gewone scan nul bestanden. Dat laatste is vreemd, want tijdens fase 1 van die scan is te zien dat hij circa 300.000 bestanden heeft gevonden.

Ik vind het verder vreemd dat Recuva aangeeft - EaseUs Data Recovery Wizard deed dat overigens ook - dat er vijf lokale schijven zijn, terwijl bij 'Deze pc' staat dat er alleen een C-schijf is en een D-schijf, het Dvd-rw-station.
De lokale schijven volgens Recuva zijn:
TIH0099000B (C:)
HDDR (\\?\Volume [daarna een lange cijferreeks die ik niet helemaal kan lezen}
WinRE (\\?\Volume [daarna een lange cijferreeks die ik niet helemaal kan lezen}
Lokale Schijf (\\.\HarddiskVolume1)
Lokale Schijf (\\.\HarddiskVolume2)

Verder noemt Recuva de C-schijf die ik gisteren via het hulpprogramma van Toshiba weer aan de praat heb gekregen:
Schaduwkopie van schijf (C:) (14-09-2018 plus het niet meer te lezen tijdstip)

De uitvoerige scan wil ik nu laten lopen. Moet ik dan alleen de C-schijf laten doorzoeken of alle lokale schijven. Moet ik vervolgens laten zoeken op 'Ik weet het niet zeker', waarbij alles op de computer wordt doorzocht of alleen in 'In Mijn Documenten', waarbij alleen de persoonlijke mappen worden doorzocht. Mocht er wat worden gevonden, kan ik hier dan een logbestand plaatsen of geeft dit programma geen logbestanden?
18
De lokale schijven volgens Recuva zijn:
TIH0099000B (C:)
HDDR (\\?\Volume [daarna een lange cijferreeks die ik niet helemaal kan lezen}
WinRE (\\?\Volume [daarna een lange cijferreeks die ik niet helemaal kan lezen}
Lokale Schijf (\\.\HarddiskVolume1)
Lokale Schijf (\\.\HarddiskVolume2)
Door die verschillende benamingen raak je het overzicht snel kwijt.
Onderstaand uit je logje van FRST:

Code: Selecteer alles

Drive c: (TIH0099000B) (Fixed) (Total:917.76 GB) (Free:352.74 GB) NTFS

\\?\Volume{8c2cdf93-e6b1-400f-84ab-cff6f9016513}\ () (Fixed) (Total:0.9 GB) (Free:0.45 GB) NTFS
\\?\Volume{4a9ec398-c298-4d6a-8b3d-954db60b2d2f}\ (HDDR) (Fixed) (Total:12.57 GB) (Free:0.97 GB) FAT32
\\?\Volume{e88a6d7b-263b-4fea-a492-d7decb51c2d7}\ (ESP) (Fixed) (Total:0.25 GB) (Free:0.2 GB) FAT32
Je harde schijf is ingedeeld in een aantal partities: het bruikbare deel (C:), een systeemherstel partitie (HDDR), een deel dat Windows gebruikt om op te starten (ESP) en een deel voor de Windows herstel omgeving (WINRE).
De 'HarddiskVolume1' en 'HarddiskVolume2' verwijzen waarschijnlijk naar enkele verborgen partities. Dit is normaal.

De uitvoerige scan wil ik nu laten lopen. Moet ik dan alleen de C-schijf laten doorzoeken of alle lokale schijven.
Begin met alleen de C-schijf. De systeemherstel partitie wordt normaal gesproken niet gebruikt.
Mocht dit geen verbetering geven kan je ook de ESP partitie scannen.

Of Recuva of het herstelprogramma van Thosiba logbestanden maakt weet ik niet.
Het is wel raadzaam om zo weinig mogelijk op de C-schijf te zetten als je ook gegevens op dezelfde C-schijf wilt herstellen. Je loopt namelijk het risico dat nieuwe gegevens op een plek gezet worden die in gebruik is van corrupte/te herstellen data.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
19
De uitvoerige scan loopt nu. Het programma gaf eerst aan dat die circa negen uur duurt, maar nu, twee minuten later, staat er circa vijf uur.
In het overzicht met onder meer de opties 'Ik weet het niet zeker' en 'In mijn Documenten' heb ik de onderste optie genomen waar een specifieke locatie kon worden gekozen, in dit geval C: .
20
Het programma gaf eerst aan dat die circa negen uur duurt, maar nu, twee minuten later, staat er circa vijf uur.
Die tijd is een globale indicatie en kan inderdaad flink verspringen. We wachten rustig af.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
21
Na bijna zeven uur scannen heeft Recuva dit gevonden: clustergrootte 4096, bestandsgrootte 1024 alsmede 3.307.599 bestanden. Wat moet ik nu hiermee doen? Het overgrote deel zijn immers bestanden van het besturingsprogramma et cetera. De echte bestanden waar het mij om gaat betreffen hooguit 10.000 tot 20.000 afbeeldingen, documenten en films.
22
De echte bestanden waar het mij om gaat betreffen hooguit 10.000 tot 20.000 afbeeldingen, documenten en films.
Windows 10 draait weer dus te herstellen systeembestanden zou ik laten overslaan, mogelijk behoren die bij reeds geinstalleerde updates.
Kan je je persoonlijke bestanden niet herstellen ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
23
Het overzicht met bestanden is niet opgesplitst in verschillende onderdelen. Het is één enorme lijst met meer dan drie miljoen bestanden. Geen idee hoe ik daarbinnen de relevante bestanden binnen redelijke tijd kan vinden.
Is het wellicht verstandig om de uitvoerige scan nog een keer te doen, maar dan met de optie 'In mijn Documenten', waarbij alleen de persoonlijke mappen worden doorzocht? Nu heb ik immers de onderste optie genomen en heb ik de hele C-schijf laten scannen.

Er is in het scherm van Recuva, boven de lijst met bestanden, de mogelijkheid om 'Ga naar geavanceerde modus' te kiezen. Ik weet echter niet wat er gebeurt als ik daarop klik. Misschien is de lijst met de gevonden bestanden dan weg.
24
Is het wellicht verstandig om de uitvoerige scan nog een keer te doen, maar dan met de optie 'In mijn Documenten', waarbij alleen de persoonlijke mappen worden doorzocht?
Goed plan.
Er is in het scherm van Recuva, boven de lijst met bestanden, de mogelijkheid om 'Ga naar geavanceerde modus' te kiezen. Ik weet echter niet wat er gebeurt als ik daarop klik.
Dan verandert er nog niets. Je hebt dan meer mogelijkheden om bestanden te selecteren/herstellen of opnieuw te scannen op bepaalde extensies.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
25
Heel goed. Dan ga ik morgenochtend (eigenlijk dus vandaag al) de uitvoerige scan doen met de optie 'In Mijn Documenten'.
De scan met de resultaten van de uitvoerige scan van de C-schijf zal ik dan maar sluiten.
Ik wens je een goede nacht.
27
In de uitvoerige scan wordt nu door Recuva alleen in 'In Mijn Documenten' gezocht, althans dat is de bedoeling.Doordat Recuva na enkele minuten al ruim 600.000 bestanden heeft gevonden en de scantijd nu staat op circa vier uur, vermoed ik dat dit programma, ondanks dat ik de optie 'In Mijn Documenten' heb gekozen, toch weer de hele C-schijf scant.

In werkelijkheid zou het programma circa 10.000 afbeeldingen, documenten en video's moeten vinden. Als ik alles meereken wat ik ooit heb gedownload en weggegooid misschien een extra 10.000 bestanden. Maar dat is dan ook alles: hooguit 20.000 bestanden.
28
Je hebt al een hersteltool van Toshiba gebruikt. Welke ?
Is dat ook het merk van de harde schijf ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
29
De laptop is van Toshiba. Volgens mij heet die hersteltool Hulpprogramma, maar zeker weet ik dat niet. Dit hulpprogramma had twee opties, waarbij ik de optie heb genomen waarbij alle bestanden zouden worden behouden.
Bij Instellingen - Systeem staat geen harde schijf vermeld. Er staat wel een processor. Ik weet niet of dat hetzelfde is. De processor is Intel (R) Core (TM) i3-5005U CPU @ 2.00 GHz 2.00 GHz .

De scan is nu halverwege en er zijn al bijna 3 miljoen bestanden geworden. Derhalve lijkt het mij ook via de optie 'In Mijn Documenten' ondoenlijk om de relevante bestanden te vinden.

Recuva heeft ook de mogelijkheid om alleen naar documenten te zoeken. Ik zou daarom kunnen proberen om Recuva eerst alleen naar documenten te laten zoeken en, als hij dan ook inderdaad alleen documenten heeft gevonden, om die dan te herstellen. Vervolgens zou ik hetzelfde kunnen doen met afbeeldingen en daarna nogmaals voor video's. Ik weet echter niet of via Recuva achtereenvolgens verschillende onderdelen kunnen worden hersteld. Misschien moet alles in één keer worden hersteld en is zo'n stapsgewijs herstel niet mogelijk.
30
Start Apparaatbeheer en open het item Schijfstations.
Wat staat daar vermeld.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”