laptop is traag, vermoedelijk virussen e.d.

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sytze
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:54

#1

Beste,

Deze laptop heeft waarschijnlijk last van virussen e.d. Hij start zeer traag op (tot 10 minuten) en geeft allerlei meldingen van 'virussen' (waarschijnlijk is de melding het virus zelf vermoed ik). Chromium en bytefence lijken ongewenste programma's. Ik heb zelf een scan uitgevoerd met Malwarebytes anti-maleware. Hiervan heb ik in de bijlage een logje toegevoegd. Kan iemand misschien met mij mee kijken? :)

Met vriendelijke groet,


Sytze 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#2

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool via onderstaande link:
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Rechtsklik op FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
sytze
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:54

#3

Beste,

Zie bijlage.

Groet,
Sytze
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#4

Stap 1:
Heb je Chromium en bytefence al gede-installeerd ?

Stap 2:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Host App Service
Herstart de computer.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
sytze
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:54

#5

Beste Peter,

Chromium en bytefence zijn beiden eerder gede-installeerd, ze zijn ook niet terug te vinden. Toch geven ze zo nu en dan meldingen. Ik heb stap twee uitgevoerd.

Mvg,
Sytze
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#6

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
sytze
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:54

#7

Beste,

FRST64.exe en Fixlog.txt zitten in dezelfde map. Wanneer ik op 'Fixen' druk geeft hij aan dat er geef fixlist gevonden kan worden. Ik krijg tevens mijn anti virus scanner niet uitgeschakeld (Norton). 

Grt,
Sytze
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#8

Verplaats het bestand FRST64.exe vanuit de map C:\Users\Victoria\Downloads naar het bureaublad. Maak geen snelkoppeling!
Plaats de bijlage fixlist.txt in bericht #6 ook op het bureaublad.
Voer dan FRST64 uit zoals aangegeven in bericht #6
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
sytze
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 30 apr 2014 15:54

#9

Beste,

Bedankt. In de bijlage het gewenste bestand.

Groeten,
Sytze
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 7156
Lid geworden op: 17 mar 2013 23:40

#10

Vertel hoe het inmiddels gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”