Ongevraagde aanpassing icoontjes op het bureuablad

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Gebruikersavatar
skifan
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 okt 2013, 19:02
AV: AVG Free

31 jul 2018, 21:51

Prima, er wordt dus aan gewerkt.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6992
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

01 aug 2018, 20:51

Volg de aanwijzingen op deze pagina:
https://support.microsoft.com/en-us/hel ... in-windows

Geeft dit verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
skifan
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 okt 2013, 19:02
AV: AVG Free

01 aug 2018, 21:33

Hallo,
Ik heb de verschillende stappen bekeken en heb 2 vragen:
1) is deze tekst ook in NL beschikbaar
2) de map C:\Users\<User Name>\AppData\Local is niet te vinden op mijn laptop (ik heb <username> vervangen door mijn naam)
Mvg
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6992
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

01 aug 2018, 21:41

1) is deze tekst ook in NL beschikbaar
Ja, zie hier: https://support.microsoft.com/nl-nl/hel ... in-windows
2) de map C:\Users\<User Name>\AppData\Local is niet te vinden op mijn laptop (ik heb <username> vervangen door mijn naam)
Dat heb je goed gedaan. Met <User Name> wordt inderdaad je gebruikersnaam bedoeld.
In jouw geval wordt het dan C:\Users\Stegeman\AppData\Local
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
skifan
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 okt 2013, 19:02
AV: AVG Free

01 aug 2018, 22:24

Hallo,
probleem 2 is dat ik de map C:\Users\Stegeman\AppData\Local niet kan vinden (ook niet via start/zoeken
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6992
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

01 aug 2018, 23:37

Open de verkenner en typ de vetgedrukte map C:\Users\Stegeman\AppData\Local in de adresbalk van de verkenner. (De adresbalk is de plek waar de mapnaam getoond wordt.)
Opent de map dan wel ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
skifan
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 okt 2013, 19:02
AV: AVG Free

02 aug 2018, 09:04

Hallo,
Er zijn 2 mappen:
C:\Users\Stegeman\AppData\Local en C:\Users\Stegeman\AppData\LocalLow
In beide mappen is he bestand IconCache.db niet aanwezig.
In C:\Users\Stegeman\AppData\Local staan eerst een aantal mappen met een combinatie van cijfers en letters tussen haakjes daarna een aantal mappen die bij mij bekende programma's horen en tenslotte:
ACCCx4_2_0_218.zip.aamdownload
ACCCx4_2_0_218.zip.aamdownload.aamd
ACCCx4_5_0_331.zip.aamdownload
ACCCx4_5_0_331.zip.aamdownload.aamd
DCBC2A71-70D8-4DAN-EHR8-E0D61DEA3FDF.ini
dt.dat
GDIPFONTCACHEV1.DAT
recently-used.xbel
Overigens is het probleem wat beschreven wordt in https://support.microsoft.com/en-us/hel ... in-windows precies mijn probleem.
Mvg
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6992
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

02 aug 2018, 20:36

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
skifan
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 okt 2013, 19:02
AV: AVG Free

02 aug 2018, 21:26

FRST64.exe gestart en fixen geklikt, het logbestand is te groot (40064KB) om als bijlage te versturen.
Mvg
Gebruikersavatar
skifan
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 okt 2013, 19:02
AV: AVG Free

02 aug 2018, 21:27

Sorry, ik moet niet overdrijven: het logbestand is 4064KB groot
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6992
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

02 aug 2018, 21:39

Dan doen we het anders.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Blader naar het bestand dat je wilt uploaden en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
skifan
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 okt 2013, 19:02
AV: AVG Free

02 aug 2018, 22:10

Link naar het bestand: http://www.filedropper.com/fixlog_4

Mvg
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6992
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

03 aug 2018, 00:04

Het bestand IconCache.db heeft het kenmerk 'verborgen', vandaar dat je hem niet zag.
We gaan het bestand verwijderen.

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Enige verbetering nu ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gebruikersavatar
skifan
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 130
Lid geworden op: 16 okt 2013, 19:02
AV: AVG Free

03 aug 2018, 09:48

Hallo,
C:\Users\Stegeman\AppData\Local is nu alleen te vinden door het in startmenu bij zoeken in te vullen, het bestand iconcache.db vind ik nog steeds niet.
Bijgaand het logbestand opgemaakt na het fixen.
Mvg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
PeterJ
Security Helper
Security Helper
Berichten: 6992
Lid geworden op: 17 mar 2013, 23:40

03 aug 2018, 19:34

Het bestand C:\Users\Stegeman\AppData\Local\IconCache.db is inmiddels verplaatst.
Enige verbetering nu met de icoontjes ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”

  • Informatie
  • Wie is er online

    Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast