Plaats reactie
1
Sinds 2 dagen krijg ik wisselende aanpassingen aan de icoontjes op het bureaublad. De veranderde icoontjes veranderen na enige tijd weer terug in het originele icoon.
Ik heb 2 schermafdrukken als voorbeeld gemaakt maar kan deze niet als bijlage verzenden omdat de jpg extensie niet wordt geaccepteerd.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
skifan schreef:Ik heb 2 schermafdrukken als voorbeeld gemaakt maar kan deze niet als bijlage verzenden omdat de jpg extensie niet wordt geaccepteerd.
Zie de link en scroll naar Schermafbeelding(en) plaatsen op een Forum.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
3
Hallo,

Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
Rechtsklik op Afbeelding FRST64.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
Druk op de knop Fixen.
Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
4
Hallo,

fixlist.txt gedownload en in de map met FRST64.exe geplaatst, vervolgens als admin fixen gestart (AVG uitgeschakeld), bijgaand het log bestand.
Vriendelijke groet
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
5
Stap 1: Java updaten
Download de nieuwste versie hier
Klik op 'Gratis Java-download' en vervolgens op 'Ga akkoord met de licentiebepalingen en start de gratis download'.
Download het installatiebestand (jxpiinstall.exe) en start het vervolgens.
Klik op Install en daarna op Install>.
Let op: Het kan zijn dat je een aanbieding te zien krijgt. Haal dan de 3 vinkjes weg zodat de extra software ('Amazon Assistant' of 'Install Norton Security Scan') niet geïnstalleerd wordt en je browser-instellingen behouden blijven!
Indien je de melding krijgt "Out-of-date Java versions detected.", klik dan op Uninstall>. Verouderde versies van Java worden dan verwijdert.

Stap 2:
Download de gratis versie van Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware (website).
(het bestand mbam-setup-consumer-x.xx.x.xxxx.exe wordt dan gedownload)
Na het downloaden, dubbelklik erop om het programma te installeren.
Verander geen instellingen tijdens de installatie.

De eerste keer na installatie krijg je de volgende melding:
"Welkom bij uw 14-Daagse Premium proef-periode". Sluit dit venster.

Als je een antivirus-programma actief hebt, stop dat dan eerst. Het scannen met MBAM gaat dan een stuk sneller.

In het opstartscherm van "Malwarebytes Anti-Malware", klik op "Dashboard" en vervolgens op de knop "Scan nu".
Indien er updates beschikbaar zijn worden deze eerst gedownload.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Verwijder geselecteerde" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Klik in Malwarebytes op "Rapporten".
Plaats een vinkje bij het recentste "Scanrapport".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
6
Hallo,
Via Firefox Java updaten lukt niet, als ik het in Chrome probeer krijg ik de melding dat Chrome sinds 2015 Java standaard heeft uitgeschakeld. Omdat ik meestal Firefox en soms Chrome gebruik maar nooit meer Internet explorer vraag ik me af of ik niet net zo goed Java kan verwijderen.
Mvg
8
Hallo,
Via het configuratiescherm heb ik Java verwijderd, daarna Malwarebytes geinstalleerd en de laptop gescand. de verdachte items heb ik in quarantaine geplaatst omdat ik de mogelijkheid verwijderen niet kan vinden. Het rapport van malwarebytes bijgaand.
Mvg
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
Hallo,
Helaas het probleem is nog niet opgelost, nog steeds krijg ik ongevraagd aanpassingen van de icoontjes op het bureaublad.
Bovendien gaan er meer dingen verkeerd:
- ik kreeg de melding Windows verkenner werkt niet meer
- door het iccontje van de internet verbinding stond een rood kruis, de verbinding zelf werkte correct
- outlook kon niet worden afgesloten
- Adobe photoshop kon niet worden afgesloten
- bij verborgen pictogrammen stond een vlag met rood kruis, na klikken kreeg ik de melding:
1) klikken om antispyware programma's weer te geven
2)antivirusprogramma's controleren (belangrijk)
3)back up instellen
- de laptop kon alleen "hard" worden afgesloten, na opnieuw op starten lijken de problemen voorbij

Mvg
11
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Er verschijnt een zwart venster. Typ daarin CHKDSK en druk op de enter-toets.
Wacht nu geduldig tot CHKDSK klaar is.

Na het scannen:
Download ListChkdskResult.exe (by SleepyDude) en bewaar het op je bureaublad.
Rechtsklik op Afbeelding ListChkdskResult.exe en klik op Als administrator uitvoeren. De tool doorzoekt nu de computer en zal een tekstbestand tonen. Dit tekstbestand wordt tevens opgeslagen als ListChkdskResult.txt op je bureaublad.
Post dit tekstbestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
Hallo,
CHKDSK uitgevoerd (krijg de melding dat het bestandssystheem NTSF is) en vervolgens de bijlage gedownload. Zie bijlage
Mvg
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
Stap 1:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster CHKDSK C: /F /R en druk op de enter-toets. (let op de spaties!)

Op de vraag "Wilt u dat dit volume wordt gecontroleerd zodra de computer de volgende keer wordt opgestart?" druk op J.
Herstart nu je computer.

Druk tijdens de herstart niet op een toets zodat Schijfcontrole wordt gestart.
Wacht dit geduldig af.
Let op: Laat CHKDSK minstens een paar uur lopen ook al lijkt het alsof er niets gebeurt!

Stap 2:
Klik op Start - Alle programma's - Bureau-accessoires.
Rechtsklik op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren.
Typ in het zwarte venster SFC /SCANNOW en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)

Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het bestand naar https://imgdumper.nl
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Hallo,
Nog wat extra info:
1) ik heb onlangs Google Back up en synchronisatie geïnstalleerd
2) bijgevoegd nog een screenshot, waarop te zien is dat veel icoontjes een "Adobe achtige"toevoeging krijgen. Andere icoontjes hebben een rood kruis als toevoeging. Op andere momenten komen ook een groene "V" en een anders gekleurd kruis als toevoeging voor.
Screenshot: https://www.imgdumper.nl/uploads9/5b574 ... 180724.jpg
Mvg
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”