Plaats reactie
1
Sinds een recent Blue Screen melding met Watchdog Timer violation is de PC met tussenpozen zeer traag:
- oorspronkelijk startte taakbeheer wel op maar was het window niet te lezen, muv een rij icoontjes
- na een ofline windefender werkte dat weer goed
- maar de PC bevriest met grote regelmaat (een paar minuten), VLC film afspelen bevriest, Outlook bevriest, verschillende programma geven een "reageert niet meer"
-WIn Defender, MBAM, HitmanPro geven geen virus melding
- meest recent geinstalleerde app is weer verwijderd (Adobe Flashplayer)
Taakbeheer geeft maar 2% maar ventilator draait wel (deed dat nooit in het verleden)
het probleem (regelmatige traagheid) blijft.Gaarne advies
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,
Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz.(dit is aangeraden om altijd te doen, ook al ervaart u geen problemen met uw computer). Die bestanden kunt u één op één kopiëren naar een USB stick of back-up software gebruiken: Overzicht gratis back-up software.
  4. Schakel de actieve Anti-virus software tijdelijk uit. Deze kan conflicteren met de gebruikte tools en de werking ervan nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht. Lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door. Ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (meestal zijn dit dubieuze of malware/adware gerelateerde programma's).
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.
Stap 1.
Download Afbeelding CKScanner by askey127 naar het bureaublad.
  • Klik met de rechtermuisknop op CKScanner.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Klik vervolgens op de knop Search For Files.
  • Wanneer de zandloper/rondje van de cursor verdwijnt, klik je op Save List To File.
  • Een berichtvenster opent, klik op OK en het bestand word opgeslagen.
  • Op het bureaublad staat een logbestand met de naam (ckfiles.txt).
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Stap 2.
Klik linksonder op het vergrootglas en doe de volgende stappen:
1. typ cmd.
2. klik met je rechter muisknop op Opdrachtprompt.
3. klik op Als administrator uitvoeren.
Afbeelding Typ in het zwarte venster chkdsk /f /r en druk op de enter-toets. (let op de spatie!)
Je krijgt de melding om te herstarten doe dat door middel van Y te typen.
BELANGRIJK:Schijfcontrole start dan op en het kan enige tijd duren om te voltooien
(kan voor sommigen een dag zijn). Dus neem de tijd.


Als dit klaar is maak je een screenshot en upload het naar https://imgdumper.nl.
Post de link die je krijgt in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Helaas, om chkdsk uit te voeren moest ik het schedulen voor een restart (disk was locked by other user), ook al had ik cmd met admin rechten opgestart (weet ik zeker want ik moest het ww van de admin account invoeren). Is dat normaal of al een veeg teken ?Heb niet kunnen zien wat de resultaten waren.

ckscanner bijgevoegd
En MBAM log van vorige scan

Moet ik naar een vorig herstelpunt terug gaan om al deze ellende te vermijden ?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
declutter schreef:Helaas, om chkdsk uit te voeren moest ik het schedulen voor een restart (disk was locked by other user), ook al had ik cmd met admin rechten opgestart (weet ik zeker want ik moest het ww van de admin account invoeren). Is dat normaal of al een veeg teken ?Heb niet kunnen zien wat de resultaten waren.

ckscanner bijgevoegd
ckscanner  heeft illegale downloads aangetroffen, kijk daar mee uit dit soort dingen kunnen je pc verder gaan besmetten.
Maar is chkdsk /f /r wel uitgevoerd?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Ja, de chkdsk was uitgevoerd maar ik kon de resultaten niet zo snel zien.
(zo dat niet bij de instructies moeten staan ? Voor chkdsk /f/r moet deze gelocked worden en dus meestal via restart. Dat vraagt speciale aandacht.)

In de tussen tijd ook sfc /scannow en dsim health restore gedaan maar die vonden niets en leidde niet tot verbetering
Vorige herstelpunt (voor installatie van de nieuwste nvidia driver_ gaf ook geen verbetering
Herstelpunt daarvoor klaagde dat dit niet geinstalleerd kond worden vanwege ontbrekende spotify (ik snap niet dat zoiets belangrijks als een herstelpunt zich door zoiets onbenulligs als spotify laat belemmeren)
Toen uiteindelijk maar een volledige reset gedaan, erg vervelend alles weer opnieuw installeren en er is altijd wel weer een data file die vergeten is te backupen of apart te zetten)
Maar nu lijkt het goed te werken. Geen program not responding, geen freeze na elke 3 minuten video.

Bedankt, kan gesloten worden
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”