Plaats reactie
1
Hallo,

gisteren ontving ik van mijn virusscanner het bericht dat er win32:conduit-f op mijn laptop was gedetecteerd. Er zijn enkele dingen in quarantaine geplaatst met deze naam en deze heb ik verwijderd. Ik heb daarna wat rond gesurft op internet over wat verder te doen, maar stuitte op heel veel informatie. Uiteindelijk koos ik ervoor om  de Eset online scanner in te zetten, om te zien of deze iets kon waarnemen. Daar werden 22 bestanden gedetecteerd en verwijderd. (log hiervan is bijgevoegd)
Vandaag heb ik mijn eigen AVG scanner nog een grondige scan laten uitvoeren, hieruit kwam niets meer naar voren.
Uiteindelijk heb ik toch nog weer even wat rondgekeken en zag op meerdere sites dat er geadviseerd werd om met adwCleaner nog te laten detecteren. Dit heb ik vanmiddag gedaan.
Hieruit kwam weer iets naar voren, de items heb ik in quarantaine geplaatst maar nog niet verwijderd, omdat ik de bestanden niet kan onderscheiden van functioneel en niet functioneel.
Ik wil natuurlijk niet dat ik bestanden verwijder die ervoor zorgen dat programma's niet meer functioneren. Ik heb 2 log bestanden van adwCleaner, deze heb ik ook bijgevoegd in dit bericht.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Met vriendelijke groet,
MWG
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo  :welkom:


Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Ik heb zojuist de scan uitgevoerd. De logbestanden vind u in de bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,


Conduit surft mee met installatie bestanden van gratis software zoals van en gratis converters bv.
Ik zag ook dat je en aantal installatie bestanden van Ccleaner (ccsetup413.exe) in je Downloads map had staan die kan je na
een update van Ccleaner beter weer verwijderen. Daarbij word steeds Google Toolbar aangeboden die je tijdens het installeren
uit kan vinken. Dit zijn allemaal dingen die je in de gaten moet houden bij het installeren van gratis software.


1. Een mooi programma die je daarvoor kan gebruiken is Unchecky. (Uitleg)
  • Download Afbeelding Unchecky en bewaar het op je bureaublad.
  • Start het programma en klik op "Installeren".
  • Unchecky haalt de vinkjes weg bij potentieel ongewenste programma's (PUP's) tijdens de download en installatie van een legitiem programma.
  • Het kan ook een waarschuwing geven als je dit toch aangevinkt laat staan.
  • Dergelijke PUP's veranderen continue dus 100% garantie heb je niet.

2. Er staan nog en aantal lege bestanden die weg kunnen doe het volgende;
Ga naar de map Downloads open die en sleep FRST naar je bureaublad.
Afbeelding Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
 
  • Fixlist.txt
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Bedankt voor het nalopen van de logs! Ik probeer altijd op te letten bij installatie, maar blijkbaar nog niet genoeg. Ik heb het geadviseerde programma dat hier bij helpt, daarom dan ook maar direct geïnstalleerd.

De fixlog vind u in de bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,

Ik zie dat je Malwarebytes ook al netjes gebruikt doe ter controle nog eens een scan mee;

Start Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware op;
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Goede middag,

Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat Malwarebytes pas recent op mijn laptop staat. Ik wam geregeld tegen dat één programma niet altijd alles eruit filtert. Dit programma leek me een goede keus om naast mijn AVG met te laten draaien in de toekomst.

Ik heb inmiddels de scan uitgevoerd, niet voor niets, want er is genoeg nog gevonden. Het logbestand vind u weer in de bijlage
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
Er wordt nu melding gegeven dat de bescherming tegen malware is uitgeschakeld bij malwarebytes. Ik krijg het niet terug ingeschakeld en weet zeker dat deze voor de scan aan stond...
9
Hallo,

Dat is zeker weer een mooie opruiming, de gratis versie van Malwarebytes kan zeker goed naast AVG.
En als er verder geen problemen zijn doe het volgende:

Malwarebytes kan je laten staan en één maal in  de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.
Hier de handleiding hoe je Mbam instelt als gratis: viewtopic.php?f=325&t=21101
 
Met het onderstaande tooltje ruim je alle gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
  Afbeelding Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Verder geeft mijn laptop gelukkig geen problemen.
Bedankt voor het meekijken bij de logs en de tips die daaruit zijn gevolgd!!!
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”