Plaats reactie
1
Beste,
De KBC anti phishing software van Kaspersky geeft weer: " er is malware gedetecteerd: MEM: Trojan.script.angrypower.gen  Locatie: system memory.   Ik heb dan op de knop "computer desinfecteren en opnieuw opstarten" geklikt.   Voordat mijn computer volledig opstart geeft hij ook nog een foutmelding GROOVE.EXE - ongeldige installatiekopie   C:\WINDOWS\SYSTEM32\edputil.dll is niet geschikt voor Windows of het bevat een fout. Probeer het programma opnieuw te installeren met behulp van de oorspronkelijke installatiemedia of neem contact op met de systeembeheerder of softwareleverancier voor ondersteuning. foutstatus 0xc0000022.      Ik heb deze handeling (desinfecteren) nu reeds driemaal uitgevoerd en men blijft zeggen dat er malware is gedetecteerd.   Mijn Norton anti-virussecurity geeft geen enkele bedreiging aan.   
Wat is jullie advies.
Alvast bedankt voor de hulp.
mvg
Peggy Van Duyse
2
Hallo, :welkom:

Zou je van die melding n printscreen willen maken handleiding: viewtopic.php?f=4&t=4036
Doe ook het volgende:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Dag Abbs,
Dank voor jouw snelle reactie.  Ik heb een printscreen gemaakt van de melding van Kaspersky.  Van de foutmelding kan ik geen printscreen maken, deze blijft maar enkele seconden op het scherm.  Ik heb er wel een foto van gemaakt, kan ik die ook toevoegen? Beide logbestanden van FRST heb ik ook toegevoegd.
groet
Peggy
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
peggyvanduyse schreef: Van de foutmelding kan ik geen printscreen maken, deze blijft maar enkele seconden op het scherm.  Ik heb er wel een foto van gemaakt, kan ik die ook toevoegen?
Als dat zou lukken graag load die up samen met die melding van Kaspersky, ik wacht die twee even af.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Hallo,
Bedankt om het even uit te zoeken.   Dan weet ik dat ik mij geen zorgen moet maken. 
De andere melding "ongeldige installatiekopie" blijft voor mij een raadsel.  Ik heb geen programma verwijderd de voorbije dagen. 
groet
Peggy
9
Hallo,

Deze onderdelen hebben te maken met je Office, heb jij een snelkoppeling van Microsoft SharePoint Workspace.
En waar gebruik je dit programma voor?

Ter controle doen we een scan met Malwarebytes ik zie dat je de oude versie nog gebruikt de volgende versie is al lang uit.
Download Afbeelding MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.
  • Dubbelklik op mb3-setup-consumer-3.X.X.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Nadat de installatie gereed is zal automatisch de 14 dagen proefversie actief zijn.
  • Hoe u de proefversie van Malwarebytes Premium kunt uitschakelen leest u hier.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren. Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
Na het scannen:
Als er bedreigingen zijn gevonden:
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen" en daarna op "Voltooien".
  • Er kan gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. Doe dat dan en start daarna opnieuw MBAM.
Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
10
Hallo,
In bijlage het scanrapport van malwarebytes.
Microsoft SharePoint Workspace gebruik ik niet.  Sinds een bepaalde dag (zou het kunnen na updates van win10) opent mijn computer steeds dit programma waarna ik het vervolgens telkens weer sluit.

groetjes
Peggy
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Hallo,

Er werd verder geen malware gevonden dus dat is netjes, doe het volgende eens:

Ga naar de map Downloads en sleep FRST naar je bureaublad.
Afbeelding Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
Fixlist.txt
 
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie Afbeelding Als administrator uitvoeren.
  • Druk op de Fixen knop.
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Krijg je nu nog die melding?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
12
Hallo,
In bijlage de fixlog.txt.   En ... ik krijg geen foutmelding meer te zien. Top.
Alvast bedankt.
groeten
Peggy
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
Hallo,

Dat is mooi dan hebben we bereikt wat we wilden.
Hou Kaspersky in de gaten of daar een oplossing voor komt.
Als er verder gen problemen zijn mag je de laatste stap doen:

Malwarebytes kan je laten staan en één maal in  de week (na te hebben geupdate) je pc mee scannen.
Hier de handleiding hoe je Mbam instelt als gratis: viewtopic.php?f=325&t=21101
 
Met het onderstaande tooltje ruim je alle gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
  Afbeelding Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Handleiding.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”