Gesloten
76
Kan je handmatig een herstelpunt maken ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
77
nog nooit gedaan, maar als je me zegt hoe moet dat wel lukken
iedere keer leer ik meer en meer
78
Schakel eerst Systeemherstel in. Hoe je dat doet lees je hier.

Start de Verkenner.
Rechtsklik op Deze pc en kies Eigenschappen.
Klik op Systeembeveiliging.
Op het tabblad Systeembeveiliging klik op de knop Maken.
Volg de aanwijzingen die verder verschijnen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
80
Prima.
Start opnieuw het bestand Repair_Windows zoals in bericht #74.
  • Klik op Jump to Repairs en vervolgens op Open Repairs.
  • Er verschijnt nu een scherm met allerlei vinkjes. Haal het vinkje weg bij het bovenste item All Repairs.
    Plaats nu alleen een vinkje bij
    • 16 - Repair Windows Updates
  • Plaats een vinkje bij Restart/Shutdown System en selecteer vervolgens Restart System.
  • Let op: Schakel nu eerst je antivirus programma uit, deze kan "Windows Repair All In One" in de weg zitten.
  • Let op: Sluit al je openstaande bestanden. De computer zal na het fixen herstart worden.
  • Klik rechtsonder op de knop Start Repairs.
  • Laat de tool nu zijn werk doen en doe verder niets op het systeem. Er kunnen nu allerlei vensters verschijnen, klik deze niet weg.
  • Als het erop lijkt alsof de tool niets meer doet, laat het systeem dan nog steeds met rust en wacht af tot het scherm verschijnt met de melding "The system needs to restart for changes to take effect. Would you like to restart now?", klik op Ja
  • De computer wordt nu vanzelf na 30 seconden opnieuw opgestart.
Vertel of dit gelukt is.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
82
Werkt Windows Update nu wel ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
85
Dit is vreemd, het gaat om een nieuwe update (KB4090913), dat zou 2018-03 moeten zijn, niet 2018-02.
Herstart de computer en controleer Windows Update nogmaals.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
86
net hetzelfde...2018-02

het herstelpunt dat ik gemaakt heb is toch van gisteren...denk ik...maar dan blijft die oude update er toch staan???  ik ken er niks van, dat blijkt...kan die oude er niet gewoon af gehaald worden of sla ik de bal nu helemaal mis?
iedere keer leer ik meer en meer
87
PeterJ schreef:Dit is vreemd, het gaat om een nieuwe update (KB4090913), dat zou 2018-03 moeten zijn, niet 2018-02.
Dat zou je denken, ja. Update KB4090913 is inderdaad van maart 2018; om precies te zijn: hij kwam beschikbaar op 5 maart 2018. Toevallig maakte ik een screenshot toen die update op een van mijn pc's geïnstalleerd werd. Dat was op 6 maart 2018. Hieronder plaats ik dat screenshot:

Afbeelding
Ook bij mij stond daar dus: 2018-02. Lijkt dan toch zo te horen, ook al komt het vreemd over. Is dat misschien omdat KB4090913 in feite een reparatie was van de gebrekkige maandelijkse update van februari (KB4074588) waardoor - al dan niet ingebouwde - toetsenborden, muizen, webcams en andere usb-apparaten en randapparatuur niet meer werkten op sommige computers?

De normale (ik bedoel daarmee: volgens schema verschijnende) update voor maart  zal pas uitkomen op Patch Tuesday, dus op 13 maart 2018.
88
@porrelaar.

De logica van Microsoft mbt update-datum, namen en kb-nummers ontgaat me soms, 5 maart is toch echt maand 3 of is het dit jaar 33 februari ;D
Mijn inziens laat Microsoft met de maandelijkse updates een olifant door de porseleinkast lopen waardoor veel systemen van slag of zelfs onherstelbaar beschadigd raken. Een bruikbare backup/herstelpunt is niet of nauwelijks voorhanden waardoor de pc-gebruiker het nakijken heeft.

@Lynneke,
KB4074588 is waarschijnlijk vervangen door KB4090913

Kopieer het bestand C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log naar je bureaublad.
Ga naar http://www.filedropper.com.
Klik op de groene knop "Upload File".
Selecteer het bestand CBS.log op je bureaublad en klik op Openen.
Na het uploaden:
Kopieer en plak de link in het kader onder "Link To Share This File With Anyone:" in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Gesloten

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”