Plaats reactie
16
De koppeling moet ik nog eens zoeken hoe ik die kan wijzigen zodat Edge niet meer rechtstreeks wordt aangestuurd.
Dat kan je als volgt wijzigen:
Rechtsklik op "Start" en kies "Configuratiescherm".
Klik op "Standaardprogramma's".
Klik op "Een bestandstype of protocol aan een specifiek programma koppelen".
Aan de rechterkant staan de "Standaard-apps". Klik op het icoontje onder "Webbrowser" en selecteer je gewenste webbrowser.
Lukt het downloaden van de Windows Update nu wel ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
17
Geen idee of het gelukt is....
Het koppelen naar een andere browser in ieder geval wel
Ik ben wel via de link op de website terecht gekomen en kon hier ook updaten.
De download is helemaal doorlopen en ook aangegeven om te installeren.
Uiteraard werd de computer automatisch nieuw opgestart
Het inloggen wil nu echter niet meer lukken en ik kom n iet in mijn PC.

De melding die er komt is:

De service user Profile Service verhindert het aanmelden
Gebruikersprofiel kan niet worden geladen.......

Ik ben nu even via mijn laptop op het forum. 

Bij het aanmeldscherm zie ik alleen het profiel Marc en Angelique en geen ander profiel om te laten. Gast of administrator zie ik niet.

Heb nu even handmatig nog een keer opnieuw opgestart en nu lijkt het wel door te gaan.
Er werd gemeld dat er updates zijn en dat de PC niet uitgeschakeld mag worden....
Ik meld me weer :) 

Daar ben ik weer...

Het lijkt gelukt te zijn.
Een ander bureaublad is er en er staat een icoontje windows10 update assistant.
Verder bij instellingen ..systeem .. info..... Windows 10 home versie 1709.

Edge doet het nu trouwens ook weer :) :) 

Wat ik wel nog even had was op de taakbalk een zwart icoontje (niet zichtbaar) en als ik met de muis erover ging was het de "store" (weet de precieze naam even niet meer) 
Om te kijken waarom die niet zichtbaar was heb ik hem losgemaakt van de taakbalk, maar nu kan ik die nergens meer vinden,,, ook niet met zoeken.
18
Om te kijken waarom die niet zichtbaar was heb ik hem losgemaakt van de taakbalk, maar nu kan ik die nergens meer vinden,,, ook niet met zoeken.
Om de Store weer in de taakbalk te zetten doe je het volgende:
- Klik op Start
- Rechtsklik op Microsoft Store, selecteer Meer en vervolgens klik op Aan de taakbalk vastmaken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
19
Bij het startmenu had ik al gezicht naar de Store, maar daar is die niet te vinden.......
Ook niet met de zoekfunctie bij de apps............ Geen idee dus waar die gebleven is.
Bij start niet onder microsoft en ook niet onder windows. Wel zie ik bij de "tegels" bij het kopje "Verkennen" iets van Microsoft windowsstore, maar als ik daar op klik gebeurd er niets.... lijkt ook mee een soort van link die niet volledig is, Er zijn meerdere tegels met dergelijke links.. 
P~Microsoft.WindowsStore_8wekyb3d8bbwe!app
Een vergelijkbare is van skype en iets van OfficeHub  en een DVD programma dat erop stond bij aanschaf.
Dat DVD programma heb ik wel eens gebruikt, maar voor de rest met die tegels sowieso niet.
21
Via deze link zie ik wel de )op de website zelf) de store om te openen, maar via de computer zelf is die spoorloos.
Als ik dan verder klik op Microsoft Store does not launch. zie ik dat er eigenlijk een microsoft account moet zijn, maar die heb ik niet.
Dat WS Reset gedaan en er was weer een plaatje als "tegel"   alleen is het nog steeds in de lijst niet terug te vinden. (weet niet of het er wel ooit gestaan heeft)
helaas ben ik de tegel nu weer kwijt.
Via de website van Microsoft is het dus wel te openen of via WSReset

Is het trouwens de bedoeling dat als ik bij start zoeken doe, dan ook in direct naar Apps in de store gezocht wordt?  Ik weet niet zeker of dat eerst wel zo was. Nu in ieder geval niet (meer). Er wordt alleen op de PC zelf gezocht.
22
De rood omlijnde keuze in het Start menu hieronder heb je niet ?
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
24
Kopieer en plak onderstaande map in de adresbalk van de Windows Verkenner:
C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.WindowsStore_11711.1001.5.0_x64__8wekyb3d8bbwe

In deze map staat de toepassing WinStore.App.
Zie je dat bestand ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
25
Het bestandje zie ik en met een rechter muisklik kan ik het ook aan de taakbalk vastzetten.
Helaas werkt het echter niet.
Ik weet even niet hoe ik hier een plaatje kan toevoegen... met bijlages lukt het niet (geen JPG en ook geen PNG dus typ ik de tekst even

De code-uitvoering kan niet worden voortgezet omdat WinStore.App.dll niet is gevonden. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.

Overigens staat het betreffende bestandje gewoon in dezelfde map erbij precies boven het andere bestandje.
26
Het bestandje zie ik en met een rechter muisklik kan ik het ook aan de taakbalk vastzetten.
Helaas werkt het echter niet.
Het klopt dat het zo niet werkt. Ik wilde alleen weten of het bestand nog aanwezig is.
Staat het bestand WinStore.App.dll ook in deze map ?

Rechtsklik op Start en klik op Uitvoeren.
Typ in het invoerveld shell:appsfolder en druk op de entertoets.
Er verschijnt nu een lijst met apps. Staat daar Microsoft Store bij ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
28
Ik weet even niet hoe ik hier een plaatje kan toevoegen...
Afbeeldingsbestanden eerst uploaden naar https://www.imgdumper.nl.
Je krijgt dan een aantal links. Post alleen de eerste link in je volgend bericht.

Klik op Start - Instellingen - Apps - Microsoft Store.
Klik op Geavanceerde opties.
Klik op Opnieuw instellen.

Geeft dit verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
29
De stappen zijn uitgevoerd.
Aangezien er stond dat het even kon duren alvorens de app bruikbaar zou zijn heb ik even gewacht en vanochtend gekeken of deze nu wel in de lijst onder start zichtbaar is... maar daar wordt deze niet zichtbaar.
30
Typ in de zoekbalk powershell.
Rechtsklik vervolgens in de lijst die verschijnt op Windows PowerShell en klik op Als administrator uitvoeren.
Er verschijnt een zwart venster.
Kopieer en plak onderstaande code in het zwarte venster en druk dan op de enter-toets:

Code: Selecteer alles

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
Wacht het commando klaar is. Daarna kan je zwarte venster sluiten.
Geeft dit verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”