Plaats reactie
1
Hedenmorgen kreeg ik een mailtje van post NL met de mededeling dat er een pakketje tevergeefs was bezorgd (op zich niet vreemd want ik krijg eens per maand een dergelijk pakketje (medisch))
Toen ik de track en trace link aanklikte ging de laptop zoeken maar er gebeurde niets.
Vervolgens gaf Ziggo safe online alarm en zei dat er een hack bestand actief was het was een lange naam waarvan ik helaas alleen nog weet dat het eindigde op Hook.dll
Het programma zei vervolgens dat het ging scannen en na enige tijd zei het bestand verwijderd u moet uw computer opnieuw opstarten. Dat heb ik gedaan en vervolgen kreeg ik direct weer alarm alleen was de melding nu schadelijk bestand. Daarop heb ik de mail gewist en de procedure weer gevolgd. Inmiddels vele malen maar de melding blijft.
Opeen kreeg ik ook een windows melding en ook die heb ik niet opgeschreven maar die eindigde op HackTools.SUP
Vervolgens de gratis versie van Malware bytes laten scannen maar die gaf geen alarm.
De ziggo safe online blijft intussen gestaag door gaan met zijn melding, scannen en zegt dan verwijderd maar na opnieuw opstarten blijft de melding terugomen en begint alles weer opnieuw.
Kunt u mij helpen deze hacktool te verwijderen? bij voorbaat heel veel dank. 
2
Hallo,

Open je virusscanner en kijk onder instellingen of je kan vinden wat is gevonden, kijk of je daar en logje van kan maken.
Lukt dat niet maak een prinscreen van wat is gevonden hoe: viewtopic.php?f=4&t=4036

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Peter K schreef:http://www.filedropper.com/addition_3     http://www.filedropper.com/frst_2    
En het bestand waar ziggo safe online steeds van zegt gevonden / verwijderd / opnieuw opstarten en dat maar blijft herhalen is SppExtComObjHook.dll
en ik heb 64 bit systeem
Lukt het niet om een logje van F-secure te krijgen zie afbeelding.

En de logjes hoefde niet via "filedropper" maar hadden zo gemogen:
Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Maar ik heb ze nu dus dit geld voor de volgend logjes :good:
Ik ga ze even door nemen.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Hallo,

Ik zie dat je een Windows KMS Activator Ultimate 2017 v3.5 gebruikt dit is om je illegale Windows legaal te laten lijken.
Gebruik van niet-officiele versies van Windows is een schending van de wetgeving op het copyright.
Als forum mogen/willen/kunnen we hier geen hulp aanbieden om zelf niet in problemen te komen.
Enige advies wat wij hier nog geven is de aanschaf en de installatie van een officiële Windows versie.

Voor meer informatie kunt u onderstaande artikelen lezen.
Windows 10 upgradelicentie(Retail - OEM).

Gebruikers met illegale Windows krijgen gratis update naar Windows 10 - zie bericht #2.

Zie ook PC Web Plus Forumregels.
Ondersteuning en vragen omtrent het gebruik en of het linken naar warez, serienummers (serials), cracks en illegale downloadsites voor alle producten die vallen onder het copyright (muziek, films, games, covers, teksten, software, ...) is niet toegestaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
De windows versie op mijn laptop komt van cool blue en stond er bij de aanschaf op is alleen geupdate naar windows 10. Voor zover ik weet is alleen de office die er op staat misschien niet legaal want die is er door een vriend opgezet.
Ik heb ook gebrobeerd de berichtjes met knippen en plakken en ook slepen maar dat lukte niet. Jammer dat u me niet kan / mag helpen. Kan helaas geen dure programma's kopen ben al blij dat ik een laptop heb
8
Peter K schreef:De windows versie op mijn laptop komt van cool blue en stond er bij de aanschaf op is alleen geupdate naar windows 10. Voor zover ik weet is alleen de office die er op staat misschien niet legaal want die is er door een vriend opgezet.
Ik heb ook gebrobeerd de berichtjes met knippen en plakken en ook slepen maar dat lukte niet. Jammer dat u me niet kan / mag helpen. Kan helaas geen dure programma's kopen ben al blij dat ik een laptop heb
Als je Windows 10 ;legaal is kan en wil ik je verder helpen, ik waarschuw alleen dat de tool die ik inzet de Activator verwijderen omdat dat ook een trojan is.
Dus aan jou de keus of je verder wil gaan, om aan een legale Office te komen is er wel een goedkopere oplossing lees het volgende maar: viewtopic.php?f=213&t=21287
Hij staat vandaag duur dus als je tijd heb hou deze link in de gaten want vaak word hij aangeboden rond de 40 euro en ik kan je als je wil dan en kortings- code geven waardoor je nog eens 10% korting krijgt.
Het is net hoeveel ze office weer in kunnen kopen gisteren stond hij voor 37 euro.
Dus aan jou of we door gaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Ja kan u dat niet zien dan, ik kan mij niet voorstellen dat Cool blue mij een laptop heeft verkocht met een illegale windows versie. 
Begrijp ik goed dat ik dan office kwijt ben en al mijn documenten, want dat wil ik niet want mijn hele medische dossier staat daar in.
Moet ik daar eerst een backup van maken? of kan ik ze als ik een andere legale versie kan kopen ze dan nog wel openen?
In ieder geval bedankt dat u mij helpt. Ik heb dat kms dat u zegt opgezocht als ik dat verwijder doet mijn windows het dan ook niet meer?
Als mijn windows 10 het blijft doen en ik mijn documenten niet kwijt raak en later weer kan openen wil ik van de hack gebeuren af Als dat niet zo is wil ik u bedanken voor uw hulp.  
Laatst gewijzigd door Peter K op 19 dec 2017 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
10
Peter K schreef:Ja kan u dat niet zien dan, ik kan mij niet voorstellen dat Cool blue mij een laptop heeft verkocht met een illegale windows versie. 
Begrijp ik goed dat ik dan office kwijt ben en al mijn documenten, want dat wil ik niet want mijn hele medische dossier staat daar in.
Moet ik daar eerst een backup van maken? of kan ik ze als ik een andere legale versie kan kopen ze dan nog wel openen?
In ieder geval bedankt dat u mij helpt
Ik neem aan dat je Windows legaal is als hij van CoolBlue komt, ik kan alleen zien dat er een activator is en aan jou dan wat illegaal is. Ik neem niet het risico dat jij straks zegt mijn Windows word illegaal gezien dat even erbij gezegd.
Je kan eens kijken Klik op Start > klik Instellingen > klik Systeem > klik Info daar staat al je systeem info.
Dan over je Office, office blijft staan maar de activator verdwijnt dat houd in dat je geen beveiligings- updates meer krijgt en steeds meldingen dat office illegaal is en zo onmogelijk word om
mee te werken. Als het goed is kan je nog enige tijd je bestanden blijven openen, zo wie zo is het altijd aan te raden om alles te backupen de trojan die je nu aan bord heb
hadden ook al je bestanden kunnen blokkeren. Dus maak er zeker eerst een backup van en plaats dat op een usb-stick.
Je kan ook voor en gratis Office kiezen: https://nl.libreoffice.org/
Deze is goed maar heeft net niet alles wat Office van Microsoft heeft maar om te overbruggen tot je Office aan wil kopen zeker een aanrader.
Dus er is keus genoeg.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Oke dank u wel dan zal ik er een backup van maken en als die gratis office werkt neem ik die wel want ik gebruik alleen word en spreadsheet en doe geen ingewikkelde dingen ermee. Ik zal een print maken van het systeem dan kan u zien dat de windows legaal is en wil u me daarna verder helpen?
13
Hallo,

Zorg dus eerst dat je bestanden geback-upt zijn, doe daarna de na de stappen.
De verkregen logjes moet je ook niet slepen maar zo plaatsen:  als bijlage <== klik hierop!.

Stap 1.
Weg gaan naar Afbeelding Programma's en onderdelen:
  • Klik Windows knop plus R tegelijk in. Afbeelding. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Windows KMS Activator Ultimate 2017 v3.5
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start indien nodig opnieuw op.

Stap 2.
De tool Farbar Recovery Scan Tool (FRST) is Gestart vanaf C:\Users\Peter\Downloads <==open deze map en sleep FRST naar je bureaublad!

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Fixlist.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”