Plaats reactie
1
Hallo
Ik ben Gaston en ik kwam hier via een link op google.
Volgens het stappenplan om uit te vinden of ik besmet ben met het win32:malware-gen moest ik twee txt files hier neerzetten vam Farbar Recovery Scan Tool
Ik gebruik win 7, 64 bit.
Ik heb dit probleem nadat ik winminer had geinstalleerd. Prompt kwam AVG met de melding dat ze win32:malware-gen hadden geblokkeerd.
Ik heb Winminer weer gedinstalleerd en verwijderd, maar nu beginnen andere bestanden ook die melding te geven in AVG.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb de twee Farbar bestanden bijgevoegd;
FRST_08-12-2017 09.50.22.txt
Addition_08-12-2017 09.50.22.txt
En een log bestand van Malwarebytes:
Malwarebytes vond 4 dreigingen en die zaten in Chrome. Die staan al in quarantine.
Addition_08-12-2017 09.50.22.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Hallo,

Voer eerst stap 2 en 3 uit uit deze link: viewtopic.php?f=325&t=21316

Om te kunnen achterhalen welke items er allemaal zijn verwijderd door AVG is er de optie om deze gegevens te "exporteren" naar een CSV bestand, voer dit eens uit.
  • Open AVG en klik rechts bovenin op "Opties".
  • Kies hier "Historie" gevolgd door "Resident shield detectie"
  • Selecteer alle aanwezige items en klik op "Exporteren" en sla dit bestand op bijvoorbeeld het bureaublad op.
  • Open dit bestand met bijvoorbeeld kladblok en plaats de inhoud hiervan op het forum.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Ik heb de proef versie van AVG, die loopt af in 9 dagen.
rechtsbovenin zie ik twee keuzes, Mijn AVG en Menu.
In beiden zit geen keuze opties.
In mijn AVG gaat een blad open en staan er een aantal icoontje waarbij die zegt dat antivirus is geinstalleerd
In Menu gaat een blad open met, Instellingen, quarantine, fileshredder, ondersteuning, help en info.
Ik kan nergens historie gevolgd door Resident shield detectie vinden.
Ik kan dus niks exporteren.
ik zie wel een aantal bestanden in de quarantine lijst staan.
5
Nadat ik met Malwarebytes heb gescand en de bestanden die Malwarebytes vond in quarantine heb laten plaatsen in Malwarebytesheb ik geen melding meer ontvangen.
Hier is de AVG quarantine screen:
Afbeelding
6
Hallo,

Zet je systeemherstel aan.

Stap 1.
Belangrijk: sleep Farbar Recovery Scan Tool (FRST) vanuit Gestart vanaf D:\DownloadsFireFox <== deze map naar je bureaublad!

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Fixlist.txt



Stap 2.
Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download  Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
7
Hoi

Hoe zet ik systeem herstel aan? Ik heb daar nooit aangezeten en na het bekijken van verschillende websites met uitleg, die elke keer verschilt, blijf ik daar liever vanaf.
8
Solvius schreef:Hoi

Hoe zet ik systeem herstel aan? Ik heb daar nooit aangezeten en na het bekijken van verschillende websites met uitleg, die elke keer verschilt, blijf ik daar liever vanaf.
Systeemherstel inschakelen in Windows 7: https://support.hp.com/nl-nl/document/c01894129#AbT2
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Sorry dat het even duurde, maar ik heb gekeken en Systeeminstellingen herstellen en vorige bestandsversies terugzetten kan ik niet selecteren.
10
Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz.(dit is aangeraden om altijd te doen, ook al ervaart u geen problemen met uw computer). Die bestanden kunt u één op één kopiëren naar een USB stick of back-up software gebruiken: Overzicht gratis back-up software.
  4. Schakel de actieve Anti-virus software tijdelijk uit. Deze kan conflicteren met de gebruikte tools en de werking ervan nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht. Lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door. Ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (meestal zijn dit dubieuze of malware/adware gerelateerde programma's).
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.
Voer de twee stappen dan maar uit.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”