Plaats reactie
1
Hallo,

Malwarebytes geeft me 2 meldingen van PUP:
  • Trovigo
  • Conduit
In bijlage alvast de logbestanden van Malwarebytes en Hijackthis.

Kunnen jullie me verder helpen?
Hartelijk dank!

Gilles
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Hallo,

De link naar de oplossing is al geplaatst, doe daarna ter controle:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
4
Dankjewel! Ik had ondertussen ook reeds manueel een pagina uit de Chrome-instellingen en een zoekmachine verwijderd. Is perfect gelukt: die 2 PUP komen niet meer terug.

De reden voor m'n vraag komt eigenlijk voort uit een ander probleem. Maar dit hoort niet thuis in dit forumonderdeel, wel in een ander. Ik maak een topicje aan en link hier dan nog.
6
Zo, hier issie: viewtopic.php?f=13&t=21357

Probleem van een compleet andere orde. Maar in het licht daarvan kwamen dus die twee PUP naar boven. Ondertussen zijn die definitief weg van m'n systeem.

Mocht iemand van jullie een zinvol antwoord hebben op m'n andere vraag: doe gerust! (in het topic daar)

Dankjewel!
7
abbs schreef:Hallo,

De link naar de oplossing is al geplaatst, doe daarna ter controle:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Dankjewel voor de bijkomende controle-tip.
Bijgevoegd de 2 gevraagde logbestanden. Benieuwd of je er nog iets uit haalt dat me kan helpen!
Hartelijk dank!
Gilles
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
8
  • Nagelnieuwe pc met nieuwe Win10Home64 install. Alle updates/packs (Windows update) geïnstalleerd.
  • BitDefender (laatste versie) draait met de nieuwste updates, vorige nacht een complete scan (alle stations): geen meldingen.
  • MalwareBytes (laatste versie) draait met de nieuwste updates, volledige scan gedaan: geen meldingen.
  • Ook Windows Defender en Firewall draaien rustig mee, melden niks.


Had je het browser probleem vanaf het begin dat je de pc heb?
Heb je de betaalbare versie van Malwarebytes?
Defender moet je uitzetten als je BitDefender gebruikt.

Wat we gaan uittesten is dat we met een schone pc gaan beginnen verwijder:
Malwarebytes (als je de betaalde versie heb noteer eerst je licentie code).
Handleiding Malwarebytes verwijderen: viewtopic.php?f=325&t=20712
Verwijder daarna BitDefender (ook daarvan je licentie code noteren).
Herstart je pc Defender neemt de beveiliging weer over dus daar hoef je je niet druk om te maken.
Ga hierna testen of je browser weer goed werken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Ja, had het van in het begin. (Eerste gebruik, tijdens het installeren van de dingen die ik nodig had.)

Neen, (nog) geen betalende versie van MalwareBytes. Ben nog niet zeker of ik 'm aankoop, 'k vind het niet goedkoop. (Maar ergens in een val trappen en dan met de brokken zitten is nog veel duurder...)

Bitdefender is een betalende versie.

Gisteren (eigenlijk vannacht) heb ik al gedaan wat je zei: niks van non-Windows software er nog op (dus enkel Defender). Probleem blijft aanhouden.
10
Ik begrijp niet helemaal goed waarom het onderwerp van mijn JavaScript-probleem in dit topic verder wordt behandeld, @abbs? Daarom maakte ik net een ander topic aan in het desbetreffende forumdeel. Kan dat daar niet? Lijkt me logischer, of zie ik het verkeerd? (iig bedankt voor de respons)
11
Hallo,

Als we eerst uitgaan vanaf de basis, vinden we dan niet het probleem dan is het verstandig om andere me te laten kijken (anders doen we stappen door elkaar en werken we elkaar tegen).
Is dit probleem met al je accounts?
Hoe is deze pc verbonden met internet (wifi of bedraad).

Doe het volgende eens:

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open het tabblad "Services" en vink de optie "Alle Microsoft services verbergen" aan.
  • Klik nu op de knop "Alles uitschakelen"
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.<== noteer eerst wat is ingeschakeld.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Hoe is het nu?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
12
Okay, thanks.

Ik heb momenteel maar één account op deze PC. Goed idee om er even eentje bij te maken en te checken of het daar ook zo is. Doe ik zo meteen en ik bericht terug.

PC is zowel via bedraad als draadloos netwerk met internet verbonden. Op m'n bureau hangt 'ie aan een Microsoft Surface Dock, in de rest van het huis is 't via WiFi.

Ik schakel even alle opstartservices uit, en bericht ook terug.

Edit: asjemenou... ik maak een 2e account aan (voor m'n vriendin), test het uit, daar werkt het perfect, ik schakel terug over naar mijn eigen account en daar werkt 't nu ook. :-/  Het enige dat ondertussen heeft plaatsgevonden is een update van de Dell Display Manager.

Edit2: toch niet... op de sothebysrealty site is het probleem verdwenen (de 'next' button laat toe om de fotocarrousel te doorlopen), maar op de Jaguar Car Configurator is het probleem er nog altijd. Zeeeer vreemd...
14
Hallo iedereen, ik vond het niet passend dat ik dit zomaar een stille dood liet sterven. Maar ik moet wel komen melden dat de problemen ondertussen "vanzelf" opgelost zijn. Ik heb ab-so-luut geen idee hoé. Ik heb enkel de gewone Windows-updates verder doorgevoerd, niks anders. Gaandeweg zijn die probleempjes weggeëbd. Eerst werkte alles normaal op de sothebyrealty-website (maar op de Jaguar-site nog niet, meermaals gecontroleerd), nu werkt het overal goed. Zeer vreemd, ik kan niet bedenken wat de oplossing was.

Maar: het probleem is er niet meer dus topic mag (wat mij betreft) dicht.
(Ik hoop dat het niet weer de kop opsteekt. ;-)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”