Plaats reactie
1
Hallo Forumvolk,

Virusscanner: AVG (Gratis)
Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate


Sinds een paar dagen krijg ik bij het opstarten (Na het laden van Windows, in de overgang naar het Bureaublad) van mijn desktop computer een zwart scherm met prompt: 

Afbeelding
Dit prompt kan ik niet groter maken door het vierkantje in te drukken. Wel kan ik taakbeheer activeren met ctrl+alt+del. 
Na een minuut of 2/3 verdwijnt het prompt maar blijft het scherm zwart. Weer een aantal minuten later opent dan eindelijk het bureaublad. 

Na een scan te hebben gedaan met Malwarebytes kwam ik het volgende tegen: 
Afbeelding

Ik kon niets vinden tussen de programma's in de opstartlijst. Maar ik neem aan dat iets genaamd 'Autorun'  daar geen privileges voor hoeft te hebben. 

Dus ik hoopte dat door Hijack.Autorun te deleten (via malwarebyes) het probleem opgelost zou zijn. 

 
Na een restart kreeg ik WEER een zwart scherm EN prompt. Alleen dit keer was het uitgevouwen met de tekst: c:\WINDOWS\system32\cmd.exe  
(Ik ben niet 100% zeker van \cmd.exe . Dit kwam ik tijdens het zoeken naar een oplossing tegen op een forum.. en ik kon me herinneren dat het zoiets gelijks was) 

Ik heb zeker wel een uur gewacht maar hij bleef maar op hetzelfde zwarte scherm met prompt staan. 

Gelukkig kon ik terug naar een restorepoint van dezelfde dag. 



Als ik mijn kleuterniveau IT skills hierop los mag laten dan zeg ik dat: Het 'autorun'  voorzetje nog bestaat. Maar het 'Hijack' gedeelte niet meer. En dat het nu als een dode olifant de deur blokkeert..  Dat daargelaten.. 

Iemand enig idee?!

Gr Lucas
2
Hallo,
Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!
  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz.(dit is aangeraden om altijd te doen, ook al ervaart u geen problemen met uw computer). Die bestanden kunt u één op één kopiëren naar een USB stick of back-up software gebruiken: Overzicht gratis back-up software.
  4. Schakel de actieve Anti-virus software tijdelijk uit. Deze kan conflicteren met de gebruikte tools en de werking ervan nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht. Lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door. Ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (meestal zijn dit dubieuze of malware/adware gerelateerde programma's).
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

1. Download de Afbeelding Emsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.
Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.
  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe".
  • Klik vervolgens op de knop "Install" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is opent de map "C:\EEK" dubbelklik op "Start Emergency Kit Scanner".
  • "Emsisoft Emergency Kit" gaat de "definities laden" wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in op "Malware scan" wanneer u de melding "op PUP's mee scannen" krijgt klikt u op "Ja".
  • Het scannen begint, gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • BELANGRIJK: Wanneer de scan gereed is en er zijn items gevonden doe daar nog "NIKS" mee we willen eerst zien wat is gevonden.
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht als bijlage.
  • Sluit hierna "EmsisoftEmergencyKit." af zonder een actie uit te voeren.

2. Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hallo Abbs,

Bedankt voor de snelle reactie, hier zijn de logbestanden. 

Grt 
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

Zou je het logje van Mbam ook willen plaatsen waar de items instaan:

Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt). Afbeelding Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Hallo,

Heb jij deze regel zelf aangemaakt?

HKU\S-1-5-21-3819703885-2127340220-849865971-1000\...\Command Processor: @mode 15,1 & tasklist /FI "IMAGENAME eq SoundMixer.exe" 2>NUL | find /I /N "SoundMixer.exe">NUL && exit & start /MIN "" "C:\Users\Lucas\AppData\Roaming\Microsoft\SoundMixer\SoundMixer.exe" & tasklist /FI "IMAGENAME eq explorer.exe" 2>NUL | find /I /N "explorer.exe">NUL && exit & explorer.exe & exit <==== ATTENTION

Ik zie meerdere anti-virus programma's, verwijder daar 2 van want meerdere AV"s werken elkaar tegen en vertragen ook zo je pc.
Ik heb ze alle drie in de lijst gezet, kies zelf welke je wil behouden.
Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande:
Avira Antivirus
AVG Antivirus
Panda Global
Java 8 Update 31



Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Hey Abbs,

Ik heb die regel niet zelf aangemaakt nee.. Ik zou niet weten hoe. 

Vannochtend toen ik mn pc opstarrte kwam het Prompt+zwart scherm niet meer voorbij. Ik ging gewoon rechtstreeks door naar bureaublad. 
Ik heb een paar keer opnieuw opgestart en geen 1 keer gezien. Wel duurde het erg lang voordat alles goed was opgestart.. (Voornamelijk internet).. 

Ik heb alles behalve AVG verwijdert. Alleen van Avira staan er nog 2 programma's op die ik niet weg kan krijgen. Namelijk:
'Game Booster' en 'System SpeedUp'

Bij de Farbar Recovery Scan (Met Fixlist en FRST in dezelfde map)  werd er een Restore Point aangemaakt (deze is ook te zien in de lijst van Restore points)
Waarna gevraagd werd of ik de computer opnieuw op wou starten.  Dat heb ik toen gedaan. 
Bij het heropstarten NA de FRST scan was het zwarte scherm+prompt weer terug.

Malwarebytes heeft nu ook weer een aantal nieuwe threats gevonden.. (wellicht door het verwijderen van die Antivirus programma's?) 

Groeten,

B2F
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Hallo,

1. Voer Malwarebytes opnieuw uit en ,laat het genen wat word gevonden in quarantaine zetten.
Plaats daarna dat logje als bijlage.


2. Download Afbeelding AdwCleaner - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.

AdwCleaner uitvoeren
  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Klik met de rechtermuisknop op AdwCleaner.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".
  • Klik vervolgens op de knop Scan.
  • Wanneer de scan gereed is Klikt u vervolgens op de knop Opruimen.
  • Klik vervolgens in het informatiescherm op Ok, en hierna nogmaals op Ok om de computer opnieuw op te starten.
  • Nadat de computer opnieuw is opgestart wordt het logbestand automatisch geopend. "C:\AdwCleaner[C0].txt"
  • Plaats dit logbestand als bijlage in het volgende bericht.

3. Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
Zorg dat de optie "Addition.txt" is aangevinkt.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze log bestanden als bijlage toe in je volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Hey Abbs, 

Ik ga het proberen.

De vorige keer dat ik Hijack.Auto in Quarantaine zette starte mn pc niet meer op. 

Zal ik, mocht dat weer het geval zijn, naar het nieuwe FRTS Restore Point gaan? Of moet ik nu opnieuw een restorepoint maken voordat ik het in Quarantaine zet? 
9
Hallo Abbs,

Mijn computer startte gelukkig goed op!

Hier zijn de nieuwe logs

Bedankt!
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
11
Hallo,

Welk forum?
Wil  je de gratis Malwarebytes gaan gebruiken (wel aangeraden) doe: viewtopic.php?f=325&t=21101

Ik zie dat je ook cracks gebruik voor een programma dit raad ik je liever af ook kan je hebben dat een schoonmaak programma die wij gebruiken die ineens verwijderd.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
12
Hey,

Een Amerikaans/Engelstalig forum, ik weet de naam niet meer.. Ik had er op meerdere gekeken. 
Maar zonder succes.. en nu ben ik hier :) 


Tnks voor de link. 

En wat betreft cracks etc. zal ik na deze puinhoop ongetwijfeld voorzichtiger zijn..  '^_^

Ennn de log--->
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
Hallo,

1. Download Afbeelding CCleaner naar het bureaublad.

Installeer CCleaner en start CCleaner op.
  • Klik in de linker kolom op Cleaner.
  • Klik achtereenvolgens op Analyseren en Schoonmaken.
  • Klik vervolgens in de linker kolom op Register en klik op Scan naar problemen.
  • Als er fouten gevonden worden klik je op Herstel geselecteerde problemen en OK.
  • Dan krijg je de vraag om een back-up te maken, klik op JA. en kies dan Herstel alle geselecteerde fouten.
  • Sluit hierna CCleaner af.

2. Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download  Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
15
Hallo,

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Vertel er ook bij hoe het gaat met je pc.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”