Problemen met geheugen

Plaats hier uw vraag / probleem als u het vermoeden heeft dat uw computer geïnfecteerd is. (FRST logs)
Plaats reactie
Bonost
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:58
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Norton 360
FW: Norton 360

#1

Bij het spelen van Forges of Empire in Firefox komt de volgende melding " onvoldoende geheugen beschikbaar - Plugin Container for Firefox", indien ik op dat moment in een andere browser bezig ben. Andere browser is Internet Explorer. Die is dan ook trager en hapert dan.
Is er iets op mijn computer wat veel geheugen inneemt?

Zelf uitgevoerd. Scan met Malwarebytes anti-malware. Nieuwe versie Firefox geïnstalleerd na de voorgaande te hebben verwijderd. Nog steeds dezelfde melding, hoewel Firefox nadien wel beter loopt.
Bijgaand de logfiles van FRST
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#2

Hallo,

Ik zie niet echt een infectie maar omdat 100% uit te sluiten doe:

Download de Afbeelding ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Bonost
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:58
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Norton 360
FW: Norton 360

#3

Geen threads gevonden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#4

Bonost schreef:Geen threads gevonden.
Oke,heb je nog wel last van die melding?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Bonost
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:58
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Norton 360
FW: Norton 360

#5

Op dit moment heb ik er geen last van. Maar het komt ook niet geregeld. Ik weet alleen niet hoe ik de melding kan forceren.
Zodra de melding er weer is zal ik een printscreen opsturen.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#6

Bonost schreef:Op dit moment heb ik er geen last van. Maar het komt ook niet geregeld. Ik weet alleen niet hoe ik de melding kan forceren.
Zodra de melding er weer is zal ik een printscreen opsturen.
Misschien staan er dan toch veel zaken open tegelijk, een infectie is het niet.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Bonost
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:58
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Norton 360
FW: Norton 360

#7

Opnieuw last van de storing. Bijgaand de melding als bijlage.

Wat heb ik open:
- Forge of Empires op firefox.
- Pagina Mijn AEGON op firefox
- Pagina IEX.nl op Internet explorer
- Pagina live koersen aandelen AEX van IEX op Internet explorer
- een klein Excelprogramma (20Kb)

Volgens mij moet een i7 met 8GB geheugen dit toch wel aan kunnen.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen openen en downloaden.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#8

Hallo,

Plaats je vraag eens hier (het is geen infectie). viewforum.php?f=5
Daar kunnen ze je beter helpen en hebben meer kijk op dit soort problemen.
Plaats er wel een link naar hierbij dan weten ze wat er al is gedaan.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Bonost
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:58
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Norton 360
FW: Norton 360

#9

Oke, bedankt voor je hulp. Ik ga het daar plaatsen.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#10

Bonost schreef:Oke, bedankt voor je hulp. Ik ga het daar plaatsen.
Dat is goed, hierna mogen nog de gebruikte programma's worden verwijderd :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Bonost
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:58
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: Windows 10
AV: Norton 360
FW: Norton 360

#11

Als de problemen zijn opgelost kom ik daarvoor wel bij je terug.
Gebruikersavatar
abbs
Moderator
Moderator
Berichten: 16165
Lid geworden op: 04 nov 2012 17:10
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 Pro 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert

#12

Bonost schreef:Als de problemen zijn opgelost kom ik daarvoor wel bij je terug.
Dat is goed :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hulp bij malware en virusinfectie problemen, adware en ongewenste software”