Computer Forum voor al uw vragen en problemen.

Register een gratis account om van alle functies op het forum gebruik te kunnen maken.

Problemen met uw computer, of heeft u advies nodig? PC Web Plus helpt u graag verder.

Welkom op PC Web Plus, op dit computerforum kunt u terecht voor gratis hulp bij computerproblemen en allerhande vragen over software, hardware en computerbeveiliging.

Als gast kunt u alleen het forum bekijken en meelezen met de verschillende discussies. U kunt echter geen reacties of commentaar geven op bestaande discussies, of nieuwe onderwerpen op het forum starten met uw vraag of probleem.

Klik op de onderstaande link om geheel gratis een gebruikersaccount op ons forum te registreren. Vanaf dat moment kunt u deelnemen aan de diverse discussies op het forum.

Klik hier om een gratis account te registreren! - of lees onze Welkomstgids door voor meer informatie over het gebruik van het forum.

 
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 04 jul, 2014 19:08:06
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: panda

Trage PC,

vr 18 aug, 2017 17:29:39

Beste,

Mijn laptop is zeer traag geworden: opstarten duurt lang, het wisselen tussen de gebruikersaccounts en de opstart van de internetbrowsers (zowel Firefox als Chrome).
Hierbij de logjes van de 1ste 3 stappen van het stappenplan.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

William
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 14016
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Trage PC,

vr 18 aug, 2017 18:33:36

Hallo,

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.

  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 04 jul, 2014 19:08:06
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: panda

Re: Trage PC,

vr 18 aug, 2017 21:30:56

Beste,

Hierbij de fixlog, het duurde ongeveer 75 minuten vooraleer dit logje gemaakt werd. Is dit gebruikelijk?

Dank je wel

William
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 14016
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Trage PC,  Onderwerp is opgelost

vr 18 aug, 2017 21:53:50

Hallo,

Dat is zeker niet normaal;

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken. (noteer eerst welke aan staan)
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Hoe draait de pc nu?
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 04 jul, 2014 19:08:06
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: panda

Re: Trage PC,

vr 18 aug, 2017 22:14:26

Hallo Abbs,

Ik denk dat ik mij fout heb uitgedrukt: het programma deed er zo'n 75 minuten om te "fixen", maar toch heb ik  een screendump gemaakt waarop al deze programma's als uitgeschakeld staan. Ik heb er geen enkele zelf uitgeschakeld.(Kan geen jpg-bestand als bijlage bijvoegen)
Ondertussen kan ik wel meegeven dat de laptop ondertussen een heel stuk vlotter draait, (behalve de eerder vermelde "fix"tool): wisselen tussen gebruikers en opstarten van de webbrowser gaat heel wat gezwinder.
Wat er ook nog is; zeer regelmatig krijg ik een boodschap van het actiecentrum (icoontje rechtsonderaan) over de netwerkfirewall. Wat kan daaraan gedaan worden? Scherm openklikken en de waarschuwing is weg, maar ik denk niet dat dit de juiste actie is.

Alvast bedankt

William
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 14016
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Trage PC,

za 19 aug, 2017 10:18:13

Hallo,

Als het goed is staan er nog wel een aantal programma's ingeschakeld (zoals je virusscanner) dus zet die eens uit.
Hoelang gebruik je Panda al?
Hoe Printscreen plaatsen: https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=4&t=4036
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 04 jul, 2014 19:08:06
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: panda

Re: Trage PC,

za 19 aug, 2017 18:02:30

Beste,
Hieronder de links naar de afbeeldingen:
(https://www.imgdumper.nl/media.php?id=59985eb57c508) boodschap van de virusscanner
(https://www.imgdumper.nl/media.php?id=59985f28c458f) overzicht met de uitgeschakelde programma's

Virusscan is uitgeschakeld nu.nu heb ik in het actiecentrum 2 boodschappen: netwerkfirewall en virusscanner in te schakelen.

Vriendelijke groeten en bedankt

William
De virusscanner is al geruime tijd in gebruik, maar wordt wel automatisch bijgewerkt.
Is het misschien beter om een andere virusscanner te gebruiken? Welke kunnen jullie aanbevelen?
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 14016
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Trage PC,

zo 20 aug, 2017 10:20:22

Hallo,

Verwijder Panda eens van je pc, herstart je pc en Defender zou weer actief worden (laat dat toe en werk daar even mee)
Als je melding "netwerkfirewall en virusscanner" weer krijg schakel het dan in.

Wat je weer in kan schakelen is:
Realtek HD Audio configura....

Hoe werkt de pc nu?
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 04 jul, 2014 19:08:06
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: panda

Re: Trage PC,

zo 20 aug, 2017 20:29:59

Hallo,

Panda is verwijderd, Realtek .. is weer ingeschakeld.
Ik heb ook de windows firewall moeten inschakelen.
Voor de rest loopt de laptop weer OK. Een betere evaluatie is na enkele dagen.
Ik hou je op de hoogte.

 Bedankt

William
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 14016
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Trage PC,

ma 21 aug, 2017 09:59:49

Hallo,

Dat is goed, dan kijken we meteen naar een virusscanner die bij jou past.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
 
ws01
PC Web Plus - Member
PC Web Plus - Member
Onderwerp Auteur
Berichten: 85
Lid geworden op: vr 04 jul, 2014 19:08:06
Kennisniveau: (2) Ervaren
OS: windows 10
AV: panda

Re: Trage PC,

wo 30 aug, 2017 19:48:09

Hallo Abbs,

Ik heb ondertussen Kaspersky geïnstalleerd (recensie gelezen op ZDnet - "verbruikt weinig ressources en levert goede resultaten" is de teneur van de commentaar).
De laptop ondervindt momenteel geen merkbare vertragingsverschijnselen, na +/- 1 week.

We zullen wel zien hoe dit evolueert.

Bedankt

William
 
Gebruikersavatar
abbs
Security Helper
Security Helper
Berichten: 14016
Lid geworden op: zo 04 nov, 2012 17:10:56
Kennisniveau: (3) Expert
OS: Windows 10 64-bit
AV: Emsisoft Anti-Malware
AM: HitmanPro-Alert
Locatie: Leidschendam

Re: Trage PC,

wo 30 aug, 2017 19:51:47

Hallo,

Dat is zeken een goede virusscanner ze hebben nu ook een gratis versie uitgebracht: viewtopic.php?f=355&t=21068

Met het onderstaande tooltje ruim je alle gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Uitleg.
Groeten abbsAfbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten