Beste,
Mijn laptop is zeer traag geworden: opstarten duurt lang, het wisselen tussen de gebruikersaccounts en de opstart van de internetbrowsers (zowel Firefox als Chrome).
Hierbij de logjes van de 1ste 3 stappen van het stappenplan.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
William
2
Hallo,
Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
- Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
- Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
- Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
- Druk op de Fix knop
- Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
- Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
4
Hallo,
Dat is zeker niet normaal;
Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
Dat is zeker niet normaal;
Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
- Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
- Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken. (noteer eerst welke aan staan)
- Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
5
Hallo Abbs,
Ik denk dat ik mij fout heb uitgedrukt: het programma deed er zo'n 75 minuten om te "fixen", maar toch heb ik een screendump gemaakt waarop al deze programma's als uitgeschakeld staan. Ik heb er geen enkele zelf uitgeschakeld.(Kan geen jpg-bestand als bijlage bijvoegen)
Ondertussen kan ik wel meegeven dat de laptop ondertussen een heel stuk vlotter draait, (behalve de eerder vermelde "fix"tool): wisselen tussen gebruikers en opstarten van de webbrowser gaat heel wat gezwinder.
Wat er ook nog is; zeer regelmatig krijg ik een boodschap van het actiecentrum (icoontje rechtsonderaan) over de netwerkfirewall. Wat kan daaraan gedaan worden? Scherm openklikken en de waarschuwing is weg, maar ik denk niet dat dit de juiste actie is.
Alvast bedankt
William
Ik denk dat ik mij fout heb uitgedrukt: het programma deed er zo'n 75 minuten om te "fixen", maar toch heb ik een screendump gemaakt waarop al deze programma's als uitgeschakeld staan. Ik heb er geen enkele zelf uitgeschakeld.(Kan geen jpg-bestand als bijlage bijvoegen)
Ondertussen kan ik wel meegeven dat de laptop ondertussen een heel stuk vlotter draait, (behalve de eerder vermelde "fix"tool): wisselen tussen gebruikers en opstarten van de webbrowser gaat heel wat gezwinder.
Wat er ook nog is; zeer regelmatig krijg ik een boodschap van het actiecentrum (icoontje rechtsonderaan) over de netwerkfirewall. Wat kan daaraan gedaan worden? Scherm openklikken en de waarschuwing is weg, maar ik denk niet dat dit de juiste actie is.
Alvast bedankt
William
6
Hallo,
Als het goed is staan er nog wel een aantal programma's ingeschakeld (zoals je virusscanner) dus zet die eens uit.
Hoelang gebruik je Panda al?
Hoe Printscreen plaatsen: viewtopic.php?f=4&t=4036
Als het goed is staan er nog wel een aantal programma's ingeschakeld (zoals je virusscanner) dus zet die eens uit.
Hoelang gebruik je Panda al?
Hoe Printscreen plaatsen: viewtopic.php?f=4&t=4036
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
7
Beste,
Hieronder de links naar de afbeeldingen:
(https://www.imgdumper.nl/media.php?id=59985eb57c508) boodschap van de virusscanner
(https://www.imgdumper.nl/media.php?id=59985f28c458f) overzicht met de uitgeschakelde programma's
Virusscan is uitgeschakeld nu.nu heb ik in het actiecentrum 2 boodschappen: netwerkfirewall en virusscanner in te schakelen.
Vriendelijke groeten en bedankt
William
De virusscanner is al geruime tijd in gebruik, maar wordt wel automatisch bijgewerkt.
Is het misschien beter om een andere virusscanner te gebruiken? Welke kunnen jullie aanbevelen?
Hieronder de links naar de afbeeldingen:
(https://www.imgdumper.nl/media.php?id=59985eb57c508) boodschap van de virusscanner
(https://www.imgdumper.nl/media.php?id=59985f28c458f) overzicht met de uitgeschakelde programma's
Virusscan is uitgeschakeld nu.nu heb ik in het actiecentrum 2 boodschappen: netwerkfirewall en virusscanner in te schakelen.
Vriendelijke groeten en bedankt
William
De virusscanner is al geruime tijd in gebruik, maar wordt wel automatisch bijgewerkt.
Is het misschien beter om een andere virusscanner te gebruiken? Welke kunnen jullie aanbevelen?
8
Hallo,
Verwijder Panda eens van je pc, herstart je pc en Defender zou weer actief worden (laat dat toe en werk daar even mee)
Als je melding "netwerkfirewall en virusscanner" weer krijg schakel het dan in.
Wat je weer in kan schakelen is:
Realtek HD Audio configura....
Hoe werkt de pc nu?
Verwijder Panda eens van je pc, herstart je pc en Defender zou weer actief worden (laat dat toe en werk daar even mee)
Als je melding "netwerkfirewall en virusscanner" weer krijg schakel het dan in.
Wat je weer in kan schakelen is:
Realtek HD Audio configura....
Hoe werkt de pc nu?
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
10
Hallo,
Dat is goed, dan kijken we meteen naar een virusscanner die bij jou past.
Dat is goed, dan kijken we meteen naar een virusscanner die bij jou past.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
11
Hallo Abbs,
Ik heb ondertussen Kaspersky geïnstalleerd (recensie gelezen op ZDnet - "verbruikt weinig ressources en levert goede resultaten" is de teneur van de commentaar).
De laptop ondervindt momenteel geen merkbare vertragingsverschijnselen, na +/- 1 week.
We zullen wel zien hoe dit evolueert.
Bedankt
William
Ik heb ondertussen Kaspersky geïnstalleerd (recensie gelezen op ZDnet - "verbruikt weinig ressources en levert goede resultaten" is de teneur van de commentaar).
De laptop ondervindt momenteel geen merkbare vertragingsverschijnselen, na +/- 1 week.
We zullen wel zien hoe dit evolueert.
Bedankt
William
12
Hallo,
Dat is zeken een goede virusscanner ze hebben nu ook een gratis versie uitgebracht: viewtopic.php?f=355&t=21068
Met het onderstaande tooltje ruim je alle gebruikte tools op:
Download Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje voor het volgende item:
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Uitleg.
Dat is zeken een goede virusscanner ze hebben nu ook een gratis versie uitgebracht: viewtopic.php?f=355&t=21068
Met het onderstaande tooltje ruim je alle gebruikte tools op:
Download Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje voor het volgende item:
- Remove disinfection tools
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Uitleg.
Groeten abbs
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie