Plaats reactie
31
Nee voor beide niet (zijn zelfde soort schijven) 
Maar zou het kunnen dat mijn usb poorten niet helemaal lekker werken want op mijn oude pc (ook een alienware maar dan van 3 jaar oud draaien ze beiden als een trein, en ook op mijn laptop heb ik geen last ondanks dat die laptop al 10 jaar oud is)
32
Kijk eens in de USB pluggen van je computer. Zie je een zwart (USB 2.0) of een blauw (USB 3.0) plastic plaatje ?
Komt de kleur overeen met de kleur van de USB kabel die je gebruikt ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
33
Ik heb 4 usb poorten, alle 34 met een zwart plaatje... 
Mijn schijven zijn usb 3
Maar mijn pc geeft aan dat ik ook 2 usb 3 poorten heb toch??

Ik heb mijn schijven omgewisseld met de poorten waar mijn muis en toetsenbord inzitten, maar ook dit werkt niet.
34
Wat voor USB poorten heb je op de andere computer waar de schijven wel werken, met een zwart of blauw plaatje ?
Maar mijn pc geeft aan dat ik ook 2 usb 3 poorten heb toch??
Zie je die ook, dit zijn USB poorten met een blauw plaatje.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
36
Zwarte USB poorten (versie 2.0) zijn de voorloper van blauwe USB poorten (versie 3.0). De blauwe zijn sneller met data-overdracht dan de zwarte, ongeveer 10x sneller
Het zou kunnen dat je externe schijven alleen goed werken met blauwe USB poorten.
Wat is het merk en type van je externe schijf ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
39
Ja klopt, die is het.
Ik kan morgen dell even gaan bellen over die usb poorten. Maar als het dan usb 2 poorten zijn, hoe zou het dan kunnen dat mijn computer ze wel ziet als usb 3 poorten?
40
Maar als het dan usb 2 poorten zijn, hoe zou het dan kunnen dat mijn computer ze wel ziet als usb 3 poorten?
Geen idee. Dat zou Dell je kunnen zeggen.
Welk type computer is het van Dell ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
42
Het is een Alienware Alpha R2 BTX Base
Deze schijnt 4 USB 3.0 poorten te hebben en een verborgen USB 2.0 poort achter een klepje. De Alienware Alpha R1 heeft 2 USB 2.0 poorten aan de voorkant en 2 USB 3.0 poorten aan de achterkant.
Wel verwarrend van Dell dat de USB kleuren zwart en blauw niet gebruikt zijn zoals ze bedoeld zijn.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
44
Hier nog even een update.
Ik heb Dell gebeld, zij adviseerden om een complete schone windows installatie te doen (dus niet terug naar fabrieksinstellingen)
Dit heb ik gedaan maar helaas zijn de problemen hiermee nog steeds niet opgelost.
Ze komen hem morgen halen...
In ieder geval heel erg bedankt voor alle moeite die jullie hebben gedaan!
groetjes Kirsten
45
Ik heb Dell gebeld, zij adviseerden om een complete schone windows installatie te doen (dus niet terug naar fabrieksinstellingen)
Terug naar de fabrieksinstellingen lijkt me in dit geval hetzelfde als een schone installatie. Helaas zonder verbetering.
Graag gedaan. Laat nog even weten wat de oplossing is, leren we ook weer wat bij.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”