Plaats reactie
1
Ah jeetje, hoe rot ook... Hier ben ik weer.
Ik weet niet zo goed of dit het juiste forum onderdeel is, maar ik ga een poging doen. 

Ik heb een recente computer (feb 2017, zet hieronder even de specs) maar nu werkt mijn internet elke keer heel traag, de pagina's blijven vaak laden en uiteindelijk krijg ik te zien dat ik of geen internet heb, of dat de verbinding zo traag is dat er geen verbinding gemaakt kan worden. (gebruik chrome)
Speedtesten zijn allemaal goed.
Vorige keer bleek dit om een virus te gaan en was dit duidelijk zichtbaar in mijn zoekbalk, maar deze keer zie ik geen rare dingen.
Ik heb contact opgenomen met kpn (provider) en alles zou goed moeten werken. 
Dit zou volgens hun aan mijn pc liggen.

Dan mijn 2e probleem, ik heb 2 externe harde schijven van 3 weken oud (WD elements 2gb)
Als ik deze aansluit op mijn computer worden ze gewoon herkend, maar zodra ik de schijven ga gebruiken (veel foto's) geeft de schijf constant aan: not responding.
Soms duurt het gewoon 5 minuten voordat mijn schijf weer reageert, maar dan nog kan het wel een half uur duren voor mijn foto's zichtbaar worden.
Dit gebeurt bij elke usb poort op mijn computer. (4 geprobeerd)
Bij het aansluiten van de schijven op een andere pc werken ze als een trein, dit probleem lijkt dus ook aan mijn computer te liggen.

Is het mogelijk dat ik toch een virus heb wat zijn uitwerking heeft op zowel mijn internet als op mijn harde schijf????
Na verwijdering van het vorige virus heb ik eigelijk niks meer gedownload. 
Daarnaast heb ik de windows antivirus en ook malwarebytes draait op mijn pc.
Mocht dit toch een virus zijn, is het dan het beste om gewoon een hele schone installatie terug te zetten??

Ik voeg in ieder geval even de logjes bij van FRST
FRST.txt
Addition.txt
Ik hoop dat jullie me weer verder kunnen helpen. 

Hier nog even de specs van mijn pc:
Sku Omschrijving
338-BJFZ Intel® Core™ i5-6400T (Quad-Core, 6 MB cache, tot 2,8GHz met Turbo Boost)
619-AIFP Windows 10 Home (64-bits), Nederlands
490-BDCU AMD Radeon™ R9 M470X GPU met 2 GB DDR5
480-AAUI Geen monitor
370-ACOB 16 GB (1 x 16 G) 2.133 MHz DDR4-geheugen
400-AMVZ 256GB M.2 PCIe SSD + 1TB 7200RPM HDD
555-BCJN Intel® Dual Band Wireless-AC 3165 (1x1) + Bluetooth 4.0
580-AACD Geen toetsenbord inbegrepen
570-AACN Geen muis
344-42773
754-11098
1 jaar Collect & Return - minimale garantie
755-10605 Geen Accidental Damage-bescherming
630-ABBT Microsoft® Office 30 dagen op proef - exclusief Office-licentie
525-10350
658-BCCO
McAfee Live Safe Consumer abonnement van 12 maanden
210-AIHW Alienware Alpha R2 BTX Base
321-BCCU Windows chassis met AMD GPU
817-BBBB Geen FGA
450-AAOR Stroomkabel (Europees)
340-BEXH Onderlegger Windows 10 (Engels, Frans, Portugees, Spaans)
817-BBBC Niet inbegrepen
555-BCZR Intel Wireless 3165 driver (Niet voor Zuid-Afrika/Israël)
203-92705 D00ASM214
340-ACCX Engelse, Franse, Duitse, Italiaanse, Nederlandse verzenddocumenten
799-AAMQ Alienware Alpha bestelling
525-10393 Dropbox-software
817-BBIQ Geen controller
389-BKJM Label AW 130 W Pegatron AMD + Windows 10
800-BBEV CFI niet inbegrepen
817-BBBC Geen info detailhandel vereist
389-BHLS Intel Inside 6 micro
340-BDBT
658-BCUQ
Aanvullende software W10
450-AADD 130 W wisselstroomadapter
620-AAAU Media voor besturingssysteem niet inbegrepen
340-BIKW AW Alpha verpakking Windows 10 zonder toetsenbord en muis
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Welkom,

Het lijkt erop dat je Malwarebytes niet legitiem gebruikt. Herstel dat eerst.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Ik heb ondertussen mijn pc terug gezet naar fabrieksinstellingen en helaas heeft dat nog geen effect.
Hieronder mijn frst scan files
FRST.txt
Addition.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Er zijn sporen van een hacktool aanwezig.
Gebruik je een legitieme versie van Windows ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
PeterJ schreef:Er zijn sporen van een hacktool aanwezig.
Gebruik je een legitieme versie van Windows ?
Ja alles wat er op staat is legitieme software.
Kan het zijn dat er ondanks terug zetten naar fabrieksinstellingen troep is blijven staan van de vorige keer? 
De vorige keer kwam het waarschijnlijk door een versie van office die een crack bevatte, maar ik dacht dat alles verwijderd werd zodra je het terug zette naar fabrieksinstellingen.
6
Terugzetten naar de fabrieksinstellingen zou een Windows zonder hacktool moeten zijn.
Hoe maak je verbinding met internet, met een netwerkkabel of draadloos ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
PeterJ schreef:Terugzetten naar de fabrieksinstellingen zou een Windows zonder hacktool moeten zijn.
Hoe maak je verbinding met internet, met een netwerkkabel of draadloos ?
Draadloos... mijn router staat ongeveer anderhalve meter verder... 
8
mijn router staat ongeveer anderhalve meter verder...
Is er verbetering als je een netwerkkabel gebruikt ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
9
PeterJ schreef:
mijn router staat ongeveer anderhalve meter verder...
Is er verbetering als je een netwerkkabel gebruikt ?
Nee helaas niet, dat was het eerste wat kpn ook voorstelde, maar helaas.
10
Je gebruikt Chrome. Probeer een andere browser, Microsoft Edge of Mozilla Firefox.
Geeft dit verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Heb ik ook geprobeerd, dit geeft helaas geen verbetering.  Ook daarbij geeft ie aan dat de verbinding te traag is of laadt geen afbeeldingen. 
12
Stap 1:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST64.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST64.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST64.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Stap 2:
Download Afbeelding MiniToolBox en plaats deze tool op je bureaublad.

Let op: Sluit nu eerst alle openstaande programma's en webbrowsers!
Rechtsklik op "MiniToolBox" en klik op "Als Administrator uitvoeren".

Bevestig de opstartmelding "Are you sure you want to continue?" met Ja.

Vink de volgende onderdelen aan:
  • Flush DNS
  • Report IE Proxy Settings
  • Reset IE Proxy Settings
  • List content of Hosts
  • List IP configuration
  • List Winsock Entries
  • List last 10 Event Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices (Only Problems)
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
Klik op de knop "Go".
Na het scannen zal een logje verschijnen op je bureaublad, "MTB.txt".
Post het logbestand als bijlage in je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Hierbij de logjes.
Ik heb trouwens wel de windows classic shell draaien. Zou dat die hacktool kunnen zijn? 
MTB.txt
Fixlog.txt
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Ik heb trouwens wel de windows classic shell draaien. Zou dat die hacktool kunnen zijn?
Denk het niet.

Sluit de computer af.
Haal het netsnoer los en druk daarna een paar keer op de aan/uit-toets om statische lading te verwijderen.
Zet je router uit.
Na ±30 seconden herstart je de router.
Als deze opgestart is, sluit het netsnoer van de computer weer aan en herstart de computer.

Geeft dit verbetering ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
15
Ah... ja qua internet geeft dit verbetering. 
Maar mijn harde schijven geven nog steeds not responding aan elke keer.
Is dit weer iets heel anders of niet?
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”