Plaats reactie
31
Hoi Peter. Dat zou ik niet weten. Ik heb de afgelopen dagen in de communicatie met jou gebruik gemaakt van een andere laptop en de geïnfecteerde, zonder dat die aangesloten was op internet, alleen gebruikt, om je tools op uit te voeren. 
Ik bedank je alvast van harte voor de support, maar ik heb toch nog enkele vragen:
1. Is de laptop nu helemaal schoon en kan ik er weer nee online?
2. Moet ik m'n browsers (Microsoft Edge en Mozilla Firefox) opnieuw installeren of zijn er door dat Amazon 1Button App (nog) geen instellingen in gewijzigd?
3. Op het moment van infectie zat de bewuste laptop in een thuisnetwerk met een andere. Kan die andere gelijk ook zijn geïnfecteerd? (Amazon 1Button App staat daar in ieder geval niet in de lijst van programma's
4. Heb je enig idee waarom noch mijn virusscanner noch Malwarebytes dit Amazon-bestand hebben weten te detecteren?
Groet, theowaterman
32
Is de laptop nu helemaal schoon en kan ik er weer nee online?
100% garantie kunnen we niet geven. Ik zie geen problemen vooralsnog.
Geen enkele virusscanner geeft 100% garantie, malwarebytes ook niet.
Herstel de internetverbinding en update als eerste je antivirus en malwarebytes.
Doe hiermee een volledige systeemscan.
Meld de resultaten hiervan.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
34
En mijn vragen 2 en 3, kun je daar ook wat over zeggen?
Amazon 1Button App is als het goed is verdwenen, controleer dat even in je browsers.
Een infectie is niet aangetroffen, alleen een poging om je computer over te nemen. De kans dat je andere computer(s) hierdoor geinfecteerd zijn is dan ook nihil.
Wil je die gecontroleerd hebben, doe dit dan in een nieuw topic.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
36
Merk je vreemde zaken op, zoals extra toolbars of reclame-links ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
39
Dag Peter,

Bijgaand de logs van de virus- en malwarescan.Graag je reactie.

Groet, theowaterman
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
40
ZoneAlarm vind een paar installatie-bestanden onveilig. Mogelijk doordat er gebruikt is gemaakt van zogenaamde wrappers waardoor er extra overbodige software geïnstalleerd kan worden.
Niets om je zorgen over te maken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
44
Goed, dan gaan we afronden.

* De gebruikte tools en logbestanden opruimen.
Download Afbeelding "Delfix by Xplode" hier of hier.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Activate UAC
  • Remove disinfection tools
  • Create registry backup
Klik op Run en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Deze tool maakt een logbestand. Dit hoef je niet te plaatsen.

Tools en logbestanden gebruikt in dit topic die niet verwijdert zijn mag je handmatig verwijderen.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
45
L.S.,

Eind juli werd geconstateerd  dat mijn laptop "schoon" leek.Toch ondervind ik nog steeds problemen,ondanks dat mijn virus- en malwarescanners geen infecties kunnen vinden. Enkele weken geleden herkende de laptop geen enkele usb-poort meer, waardoor ik er sindsdien geen enkel apparaat meer op kan aansluiten Onderzoek door een deskundige leverde geen voor de hand liggende oorzaak op. Daarbovenop kreeg ik gisteren een waarschuwing van Google dat er verdachte activiteiten vanuit mijn ip-adres waren gesignaleerd en verzocht men mij door middel van captcha's te bewijzen dat ik geen robot was.. Beide zaken, de weigerende usb-poorten en die Google waarschuwing, leiden ertoe dat ik me weer tot u wend voor assistentie.,Ik denk dat er (nog steeds?) malware of een virus aanwezig is Graag uw mening. Groet, Theo.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”