Plaats reactie
1
Ik was zo stom om gisteravond op een (waarschijnlijk) fake Microsoft viruswaarschuwing via mijn beeldscherm en luidspreker te reageren door een opgegeven telefoonnummer te bellen (010-8080683), waarna een operator mij via mijn op afstand bediende computer "aantoonde" dat deze virussen en malware zat. Microsoft kon dat verhelpen, indien ik ter plekke door hen geleverde virus- en malwarebescherming zou aanschaffen. Met die software zou de laptop dan geschoond worden. Op mijn vraag waarom hun Windows Defender die infecties dan niet had gedetecteerd, kreeg ik een vaag antwoord. Mijn wantrouwen dat in de voorbije minuten al flink was gegroeid, ook vanwege de nietszeggende antwoorden op mijn vragen, werd zo groot dat ik de verbinding heb verbroken. Ik heb daarna met mijn antivirusprogramma Zone Alarm en Malwarebytes de laptop gescand, maar er werd niets gevonden. Toch vraag ik mij af of mijn laptop misschien is gehackt en dat er in de ca. 5-10 minuten van het contact er iets illegaals op is geïnstalleerd. Bij een Google-zoekaktie vandaag kwam ik jullie forum tegen en de mogelijkheid om via deze weg advies te krijgen over wat te doen. Ik heb Rsit gedownload en gerund op de verdachte laptop, waarvan ik de info- en logfile bijvoeg. Bij een vluchtige lezing heb ik gezien dat ten tijde van het contact in Program Files de file citrix is aangemaakt, maar die lijkt leeg te zijn. In de Rsit-logfile staat overigens dat de download van HijackThis is mislukt. Dat klopt omdat ik voor de veiligheid zelf de internetverbinding heb uitgeschakeld. Graag jullie visie op dit verhaal. Met vr. groet, Theo.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
Ik zie dat de bijlagen niet zijn gedownload. Ik probeer het nogmaals.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
3
Welkom,

Er zijn sporen van Kaspersky aanwezig. Heb je hiervan ooit iets geïnstalleerd gehad ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Stap 1:
Sluit alle openstaande programma's.
De-installeer via Configuratiescherm - Programma's en onderdelen:
  • Amazon 1Button App
Herstart de computer.

Stap 2:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
8
Dag Peter, ik heb geprobeerd Amazon 1 Button App te deinstalleren, maar via het Configuratiescherm lukt het niet. Ik krijg steeds de melding  "Setup wizard ended prematurely. Your system has not been modified" Wat te doen? Toch Frst. runnen?
9
Aanvulling op mijn vorige bericht: Na "Your system has not been modified" kreeg ik nog een venster met de tekst "Onherstelbare fout bij installatie".. . 
13
Blijft dezelfde melding geven. Ik heb wel ontdekt dat als ik op de vraag "wilt u toestaan dat deze app wijzigingen aan uw apparaat aanbrengt? (a829f.msi)" op "nee" i.p.v. op "ja" klik, ik de melding krijg: "You must be an administrator to remove this application. To remove log in as an administrator or contact your technical support group for assistance". Bij deze. Volgens mij heb ik administrator-rechten op dit apparaat en zou ik niet weten hoe ik als administrator moet inloggen. Graag je hulp hierbij.
14
Download Afbeelding SystemLook en bewaar het op je bureaublad.
32-bit: SystemLook.exe of SystemLook.exe.
64-bit: SystemLook_x64.exe of SystemLook_x64.exe.
Start het programma middels dubbelklik.
Kopieer en plak onderstaande code in het venster van SystemLook:

Code: Selecteer alles

:filefind
a829f.msi
:regfind
Amazon 1Button App

Klik op de knop "Look" om de scan te starten.
Als de scan klaar is wordt een tekstbestand (SystemLook.txt) geopend.
Post dit bestand als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”