Plaats reactie
1
Ik heb last van een trage PC dwz duurt lang eer ik verbinding heb met een website.
Daarnaast melding van E-Bay over vreemd gebruik van mijn account.
Willen jullie helpen met een grote schoonmaak ?

Dirk
2
Welkom,

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links:
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)

Dubbelklik op FRST.exe dan wel FRST64.exe om de tool te starten.
Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
Druk op de knop Scannen.
Na de scan worden 2 logbestanden gemaakt, "FRST.txt" en "Addition.txt" op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
Voeg deze 2 logbestanden als bijlage toe aan je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
3
Ok de resultaten van de eerste scan.
ik ben benieuwd
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Stap 1:
Download de AVG Remover.
Let op: Schakel nu eerst de realtime-bescherming van al je antivirus programma's uit.
Start het gedownloade programma en klik op Continue.
Je computer wordt nu onderzocht op geïnstalleerde AVG producten.
Na afloop zal dit in een lijst weergegeven worden.
Selecteer het gevonden product en laat dit verwijderen.
Volg de aanwijzingen die verschijnen en herstart de computer als daarom gevraagd wordt.

Stap 2:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
5
De volgende stap is gelukt.  geen resten van AVG gevonden. 
Bijgaand FRST log
Ik ben benieuwd.
Dirk
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Stap 1:
Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.

Stap 2:
Vertel hoe het inmiddels gaat.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
7
Stap 1 : Zie bijlage 

Stap 2: Ik merk enige versnelling dus volgens mij is er wat rotzooi verdwenen.
Ik heb nog wel een netwerk vraagje maar daarvoor maak ik wel een keer een nieuwe call.

Moet ik nog het eea verwijderen ?

Groet,
Dirk
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
10
In welke browser heb je dit probleem ?

Download Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- https://www.nicolascoolman.com/fr/download/zhpcleaner/ (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren:
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
11
Dank, hierbij het resultaat van de volgende scan.
Ik heb inmiddels ook Hitman Pro en Zemena gedraaid.
Ik ben benieuwd wat er nog gevonden wordt.

Groet,
Dirk
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
12
Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met bovenaan de knoppen Bestand, Map, Sleutel, Waarde, Browser, Taak, Service en Data.
    Klik op de knop Sleutel en vink uit:
    • GEVONDEN sleutel: HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{4D076AB4-7562-427A-B5D2-BD96E19DEE56} [secman]  =>PUP.Optional.Camec
    • GEVONDEN sleutel: HKLM\Software\Classes\Installer\Products\2051654CD093322488ACB6A03A663A0C [Flash Update Installer]  =>PUP.Optional.FlashUpdate
  • Let op: Klik nu eerst op de knop "Valideren"!
  • Klik op de knop "Repareer" en wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
Hallo Peter,
Allereerst dank voor je acties !  ben ik blij mee.
Volgens is er een hoop troep verdwenen.
bijgaand het resultaat van de scan.

Dirk
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
14
Mogelijk werkt QuickTime niet meer. Als je dit gebruikt, de-installeer het dan en installeer het daarna opnieuw.

Zijn er nog problemen merkbaar ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”