Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb even een vraagje. Heb het forum al even rondgezocht want ik heb last met cleanserp.net en surf-secure. 
Mijn systeem is ondertussen gescand met malwarebytes, cc cleaner en adwcleaner.
Maar helaas blijft het probleem bestaan en de rommel wordt dus niet verwijderd.
Ik las in een ander topic dat er wordt gevraagd om een scan met de farbar recovery scan tool en daarna een scan met adw cleaner.
Deze heb ik beide zoals in het andere topic doorlopen en bijgevoegd als bijlages. 
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
En hoe kom ik er nu achter met welk programma deze rommel is geinstalleerd?

Groetjes Kirsten
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
2
@ Kirsten,

:welkom:

Prima   :good:
Zodra een malware/virus expert online is, wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
4
Hallo,

Sleep nu eerst FRST vanuit je download map naar je bureaublad.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
Dank je voor je reaktie. Hierbij het logbestand...
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
6
Hallo,

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download  Afbeelding ZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren
  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
Hallo,

Ik zie dat jij een "HackTool.KMSpico" gebruikt, deze tool zorg dat je een illegaal programma (legaal) kan gebruiken waarschijnlijk je Office.
Ben je hier van bewijst, hierdoor ben je een open verbinding naar buiten waar door je pc kwetsbaar is.

Ga naar > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande;
Reimage Repair

Herstart je pc en vertel hoe het gaat.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Het klopt dat ik geen legale versie van office heb.
Maar als ik in mijn lijst met programma's en onderdelen kijk, zie ik geen reimage repair... 
Doe ik iets verkeerd??
10
Hallo,

Nee hoor je doet niks verkeerd, even over de illegale software hier ben ik geen voorstander van want je kan binnen de korstte keren weer besmet zijn.
Lees eerst het volgende goed door anders ben je "HackTool.KMSpico" kwijt. (ik laat je het uitvinken maar het gebruik van tools is nu voor eigen risico sommige verwijderen KMSpico toch).


Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw Afbeelding ZHPCleaner.
  • Windows Vista,7,8,8.1 en 10: Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
    Er verschijnt een nieuw venster met bovenaan de knoppen Bestand, Map, Sleutel, Waarde, Browser, Taak, Service en Data.
  • Klik op de knop Bestand en vink uit:
    GEVONDEN bestand: C:\Program Files\KMSpico\DM.bin    =>HackTool.KMSpico
    Klik op de knop Map en vink uit:
    GEVONDEN map: C:\Program Files\KMSpico\TokensBackup  =>HackTool.KMSpico
    GEVONDEN map: C:\Program Files\KMSpico  =>HackTool.KMSpico

    Let op: Klik nu eerst op de knop "Valideren"!
  • Klik op de knop "Repareer" en wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Nou ik heb een poging gedaan. Als het goed is is het bestand niet verwijderd en anders maar wel.
Maar je blijft door deze software te gebruiken dus makkelijk te besmetten?? Ik dacht altijd dat zodra het geinstalleerd was en je merkt niks (of je verwijderd dit) dat het prima is. Maar goed, daarom vraag ik dus ook raad op deze website haha, ik ben een echte nono met computers :D
Hierbij nog even de log.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
13
Office doet het nog gewoon.
Ik had trouwens last in google chrome.
Nu als ik chrome opstart kan ik wel een rechtstreekse website invoeren, dit geeft geen problemen. Maar als ik iets wil zoeken op google zie ik in mijn zoekbalk nog steeds cleanserp.net staan voor hij verder springt naar google...
Ik denk dus dat die rotzooi er niet helemaal af is... 
14
Hallo,

Doe deze twee stappen meteen na elkaar:

1. Google Chrome Browserinstellingen terugzetten:
  1. Open Chrome op uw computer.
  2. Klik in de rechterbovenhoek op Meer Afbeelding Instellingen.
  3. Klik onderaan het scherm op Geavanceerde instellingen weergeven.
  4. Klik onder het gedeelte 'Instellingen resetten' op Instellingen resetten.
  5. Klik op Resetten in het dialoogvenster dat wordt weergegeven. Afbeelding
  6. Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren.
Met deze stappen wordt geen volledige reset uitgevoerd. Sommige instellingen, zoals lettertypen of toegankelijkheid, worden niet verwijderd.


2. Chrome-synchronisatie opnieuw instellen:
Volg deze stappen om het synchroniseren te stoppen en de gesynchroniseerde gegevens te wissen.
  1. Open uw Google Dashboard. Zorg ervoor dat u bent ingelogd op uw Google-account.
  2. Klik onderaan het scherm op "Synchronisatie resetten" om te stoppen met synchroniseren en al uw gesynchroniseerde gegevens te wissen. Afbeelding
  3. Klik op "OK", het wissen van gesynchroniseerde Chrome-gegevens is voltooid.
  4. Sluit Google Chrome af om de wijzigingen door te voeren, en meldt u daarna weer aan.
Opmerking: U hoeft dit slechts één keer te doen. Het synchroniseren wordt gestopt op al uw apparaten en uw gesynchroniseerde gegevens worden verwijderd uit uw Google-account.


Vertel hoe het hierna gaat?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”