Plaats reactie
1
Hallo,

Ik heb last van het Weevah2.top virus. Nu heb ik verschillende adware scanners uitgevoerd, maar deze hebben helaas niets gevonden. Ook mijn McAfee virusscanner kan het probleem niet vinden. Ik heb de ESET online scanner uitgevoerd en MalwareBytes Anti-Malware, maar hiermee wordt ook niets gevonden. Deze geven aan dat er geen threats gevonden zijn. Dit is de koppeling die wordt geopend wanneer ik een pagina bezoek of door wil klikken naar een item: Een bezoek aan (http :// weevah2.top/watch?shu=b0e0f2d2d7adafdcac831) ... kan riskant zijn.

Kunt u mij verder helpen?

Met vriendelijke groet, Eva
2
Dit is de volledige beschrijving van de link naar de 'slechte' website:
http :// weevah2.top/watchshu=b0e0f2d2d7adafdcac8311fc340da65a URL entered (http :// weevah2.top/watch shu=b0e0f2d2d7adafdcac8311fc340da65a) is not a valid website URL or has no data
3
@ Eva,

:welkom:

Voer onderstaande uit:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
6
@ Eva,

Prima     :good:
Zodra een malware/virus expert online is, wordt u verder geholpen.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
7
Hoi,

Misschien is het probleem al opgelost, op jullie forum zag ik ook de link naar Malwarebytes. Deze tool heeft wel veel virussen en malware gevonden en deze heb ik in quarantaine geplaatst. Ik denk zelf dat het hierdoor is opgelost. Bijgaand het rapport van de fouten die verwijderd zijn.



 
Laatst gewijzigd door Evatjuuh op 10 feb 2018 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
9
Wacht geduldig af totdat een malware/virus expert online is.
met vriendelijke groet, iEscape
born to be free is the way to freedom

Afbeelding
10
Welkom,

Stap 1:
De Windows "Customer Experience Improvement Program" geeft een foutmelding, dat gaan we uitschakelen.
Klik op Start.
In de witte invoerbalk, typ CEIP en druk op de enter-toets.
Er verschijnt nu een venster Programma voor verbetering van de gebruikerservaring.
Selecteer Nee, ik wil niet deelnemen aan het programma..
Klik op Wijzigingen opslaan.

Stap 2:
We gaan de Farbar Recovery Scan Tool opnieuw gebruiken.
  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met FRST.
  • Dubbelklik op Afbeelding FRST.exe om de tool te starten.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
12
Er kunnen 2 computers in het netwerk opgenomen zijn met de naam SONY-WIN8. Meerdere keren dezelfde naam gebruiken is niet goed. Verander dat.

Download Afbeelding AdwCleaner (by Malwarebytes) naar je bureaublad.
Sluit alle openstaande programma's.
Rechtsklik op AdwCleaner en klik op 'Als administrator uitvoeren...'.

Klik op Scannen.
Na het scannen, klik op Verwijderen.
In het venster '- AdwCleaner – Programma's sluiten -' klik op OK.

Tijdens de opruim-actie zullen de snelkoppelingen verdwijnen, dit is normaal.
Na het verwijderen verschijnen 2 meldingen:
In het venster '- AdwCleaner – Informatie -' klik op OK.
In het venster '- AdwCleaner – Herstart -' klik op OK.

Nadat de computer herstart is, opent een logbestand.
Sluit het logbestand.
Post het bestand C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage in je volgend bericht.
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
13
AdwCleaner[C0].txt
Hoi,

De handelingen heb ik zojuist uitgevoegd. Zie bijlage.

Nu is het zo dat mijn driver eens kapot was. Ik heb mijn laptop toen weggebracht naar een pc monteur en zij hebben er Windows 10 voor mij opgezet. Echter, werkte de meeste functies van mijn laptop toen niet meer. Waarna ik Windows 8 wilde terugzetten bleek dit niet mogelijk te zijn. Ik heb toen de driver bij een andere winkel laten vervangen en zij hebben Windows 8.1 voor mij erop gezet, omdat vanuit Sony een aangepaste Windows versie (Windows met een Sony sausje noemde Microsoft het) erop stond. Nu heb ik een Sony Vaio en in de bios (als ik dat zo goed zeg) blijkt nog wel de code van de originele Windows te zitten, die ik destijds met mijn laptop in de winkel gekocht heb. Kan het hierdoor zo zijn dat ik twee Win8's op mijn pc heb en dat het verwijderen hiervan problemen op kan leveren wanneer ik de originele Windows 8 er weer op wil zetten?
Laatst gewijzigd door Evatjuuh op 10 feb 2018 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
14
Nog even een korte toelichting, de installatie-cd van Windows 8 en Windows 8.1 heb ik niet meer, want deze wordt niet meer door Microsoft aangeboden en ik heb zelf ook geen enkel idee hoe ik de code uit mijn bios kan halen. Dus mocht het probleem iets met de installatie hiervan te maken hebben, wil je dan wel rekening houden met bovenstaand en mijn toelichting? Ik kan Windows namelijk enkel opnieuw installeren en wanneer ik een nieuwe Windows versie met een sausje koop en kost de installatie-cd hiervoor €70,-.
15
Een andere vraag. Hoeveel computers & apparaten zijn er aangesloten op je modem/router/internet-aansluiting ?
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trusted Eliminators.)
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”