Plaats reactie
1
Hallo
ik heb een vraag, ik weet niet zeker of het een virus is of niet.
Een aantal keren per dag zie ik kort de dos command prompt popuppen. Soms bij het afsluiten van de browser of bij het opstarten van een andere programma maar soms ook zomaar.
1 keer kon ik net nog ongeveer lezen in de balk wat er werd uitgevoerd: background tasks handler ( verder onduidelijk)
Nu schijnt Microsoft Word zo een task handler te hebben, maar ook als deze niet opgestart is, gebeurt dit alsnog.
 
Ik zou graag willen weten wat het is, of het gevaarlijk is en hoe dit te verwijderen als het een virus is?
2
Hallo,

We gaan even kijken, heb je iets gedownload, verwijderd of veranderd?

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Ik heb wel pdf files, niet superveel, 2 stuks. Is er een  manier om pdf bestanden te scannen op malware?

Verder heb ik  OpenPuff een paar weken geleden geinstalleerd.

verwijderd kan ik me niet herinneren. De prullebak is onlangs leeg gemaakt.

veranderingen idem: niet dat ik van belang in mijn focus heb.

Kan het zijn dat mensen die foto's of berichten via sociale media als Facebook of Skype verzenden hier kwaadaardige software in hebben?

Wat wordt er verstaan (in bovenstaande situatie) onder downloaden? Het staat niet per sé in de download dir maar is het daardoor ook gelijk safe?

Ik ga nu FRST uitvoeren. 
4
JWbit schreef:Ik heb wel pdf files, niet superveel, 2 stuks. Is er een  manier om pdf bestanden te scannen op malware?
Als ik op een pdf bestand ga staan en klik met rechter muisknop kan ik het bestand scannen met mijn virusscanner (zo kan jij ook kijken of je die functie heb)
Kan het zijn dat mensen die foto's of berichten via sociale media als Facebook of Skype verzenden hier kwaadaardige software in hebben?
Alles kan tegenwoordig, maar dan moet je het wel eerst downloaden en openen.
Wat wordt er verstaan (in bovenstaande situatie) onder downloaden? Het staat niet per sé in de download dir maar is het daardoor ook gelijk safe?
Ik versta onder downloaden, iets via een site of bv spotnet  enz.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
6
Hallo,

Wat mij opvalt zijn:
Ik zie geen Herstelpunten, staat systeemherstel wel aan?

Dan je schijf C:\ hier staat je besturings-systeem op die is bijna vol.
Om een goed werkende pc te hebben is dit te wijnig.
Drive a: (VolA) (Fixed) (Total:9.96 GB) (Free:7.99 GB) NTFS
Drive b: (VolB) (Fixed) (Total:9.96 GB) (Free:9.36 GB) NTFS
Drive c: (Boot) (Fixed) (Total:57.92 GB) (Free:3.4 GB) NTFS
Drive d: (ExtraProgrammas) (Fixed) (Total:100.7 GB) (Free:67.7 GB) NTFS
Drive e: (Recover) (Fixed) (Total:60 GB) (Free:23.95 GB) NTFS
Drive j: (JacSafe) (Removable) (Total:0.98 GB) (Free:0.71 GB) NTFS
Drive r: (MusicVol) (Fixed) (Total:49.8 GB) (Free:49.06 GB) NTFS
Drive z: (PriveNLP) (Removable) (Total:1.46 GB) (Free:1.32 GB) NTFS


Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
8
 Sinds het herstarten van Farbar start WAMP niet meer  op.

Heeft het invloed dat ik in de hier geposte logs mijn naam heb vervangen door: mijn-naam. Dit heb ik gedaan vanwege privacy redenen, maar mogelijk is dit van invloed ?!
10
Ik kan WAMP wel opnieuw downloaden. is een afkorting voor Windows, Apache, Mysql, Php
Ik post hier een deel van het FixLog dat er op wijst dat bepaalde register sleutels aangepast / verwijderd zijn.


wampapache => Kon service niet stoppen.
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\wampapache => sleutel is succesvol verwijderd.
wampapache => dienst is succesvol verwijderd.
wampmysqld => Kon service niet stoppen.
HKLM\System\CurrentControlSet\Services\wampmysqld => sleutel is succesvol verwijderd.
wampmysqld => dienst is succesvol verwijderd.
12
Ik heb het via het ondersteuningsforum van WAMP kunnen oplossen.

..........................................................................................

misschien niet helemaal on-topic, maar met welke reden worden deze services verwijderd?
13
JWbit schreef:Ik heb het via het ondersteuningsforum van WAMP kunnen oplossen.

..........................................................................................

misschien niet helemaal on-topic, maar met welke reden worden deze services verwijderd?
Dat is waarschijnlijk een foutje van mij achter de services stond een lege verwijzing zodoende is hij mee genomen. :-[
Maar ondervind je nog het probleem?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”