Plaats reactie
1
Hi!
Ik zie de afgelopen dagen zo nu en dan een programmaschermpje op mn beeldscherm voorbij flitsen, zonder dat ik zelf ergens opdracht voor geef. Ik kan niet zien wat het is (ook niet op de taakbalk), maar ik zie het de afgelopen dagen steeds frequenter. Ik heb avast en MBAM al laten draaien, maar die pikken niets op. Ik zou graag willen uitsluiten of het een kwaadaardig programma is of niet.
Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Hartelijk dank alvast,
Kenna
2
Hallo  :welkom:

Download de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren
  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
3
Hi Abbs!

In de bijlage zitten de twee logbestanden (ik heb m'n naam en wat pdfjes veranderd in '[NAAM]' en '[PRIVE]').
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
4
Hallo,

Als je de fixlist heb gedownload zet jij je naam neer waar ( NAAM) staat.

Start de Afbeelding Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.
  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.
  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop
  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
5
In de bijlage zit de fixlog. Het waren een heel aantal items, waren dat allemaal virussen (of onnodige opslag oid)?
Als gast kunt u geen bijlagen bekijken. Registreer via deze link een (gratis) account om bijlagen te kunnen bekijken.
7
Ik heb hem vandaag helaas weer een keer voorbij zien komen. Langzamer wel: het was een grijs medium venstertje met een zwart vlak als inhoud. Het enige wat ik las was 'program files'.
Kan je daar iets mee en zijn er andere stappen die ik kan ondernemen?
8
Hallo,

Klik met de rechtermuisknop op de startknop en klik op uitvoeren, type hier het commando msconfig gevolgd door enter.
  • Open nu het tabblad "Opstarten" en klik op "Taakbeheer openen"
  • Schakel bij het tabblad opstarten nu alles items uit door deze één voor één te selecteren en op "Uitschakelen" te klikken.<==Noteer wel welke zijn aangevinkt en laat alleen je virusscanner ingeschakeld.
  • Klik rechtsboven op "X" daarna op "OK" en herstart de computer.
Test het nu even uit.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
9
Kan het kwaad als ik dingen van Acer zelf uitschakel (ePowertray: accu, Acer backup manager, launch manager van Dritek, suitetray)? Ik heb inmiddels ze allemaal (behalve de hiervoor genoemde) uitgeschakeld. Ik zag na opstarten nu wel iets aangeschakeld staan dat zichzelf acer noemde, maar zonder uitgever en met een ontbrekend icoontje (zo'n wit blaadje met een vouw linkboven)
10
Kenna102 schreef:Kan het kwaad als ik dingen van Acer zelf uitschakel (ePowertray: accu, Acer backup manager, launch manager van Dritek, suitetray)? Ik heb inmiddels ze allemaal (behalve de hiervoor genoemde) uitgeschakeld. Ik zag na opstarten nu wel iets aangeschakeld staan dat zichzelf acer noemde, maar zonder uitgever en met een ontbrekend icoontje (zo'n wit blaadje met een vouw linkboven)
Kijk hier even overheen, de dingen die je hierboven heb staan laat die maar even zo.
Test het zo maar even uit. :good:
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
11
Hi! Sorry, ik heb even gewacht voordat ik weer reageerde. Maar het probleem is verholpen, ik zie de schermpjes niet meer! 
Heel erg bedankt voor je hulp!
12
Kenna102 schreef:Hi! Sorry, ik heb even gewacht voordat ik weer reageerde. Maar het probleem is verholpen, ik zie de schermpjes niet meer! 
Heel erg bedankt voor je hulp!
Je mag nog wel de dingen aanzetten die je wil en zeker je virusscanner.
Als alles daarna goed blijft doe dan:
Met het onderstaande tooltje ruim je o.a. alle gebruikte tools op:
 
Download Afbeelding Delfix - Alternatieve downloadlink by Xplode naar het bureaublad.
 
Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet een vinkje  voor het volgende item:
  • Remove disinfection tools
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft je echter niet te plaatsen.
Start je pc hierna opnieuw op, mochten er nog programma's of log bestanden aanwezig zijn mag je die handmatig verwijderen.
Maak ook een nieuw herstelpunt Uitleg.
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)
Bent u blij met de geboden hulp? klik hier voor een vrijblijvende donatie Afbeelding
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Gebruikersnaam
Wachtwoord

Terug naar “Hulp bij malware problemen, adware, ongewenste software en een trage computer”